Leuke site, maar GI is totaal niet relevant...Dit is een goeie site voor GI
2577 producten GL staat ook meteen aangegeven.Gewoon even kijken in de database. Zeer handig siteje
http://www.glycemicindex.com
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leuke site, maar GI is totaal niet relevant...Dit is een goeie site voor GI
2577 producten GL staat ook meteen aangegeven.Gewoon even kijken in de database. Zeer handig siteje
http://www.glycemicindex.com
Die mensen sporen niet en nemen zichzelf veel te serieus (vaak wegen ze nog geen 80kg).
In de bulk at ik ook na 12uur geen brood/aardappelen meer. Dit op aanraden van een instructeur die ook dieetschema's maakt voor BB'ers. Zodat je je lichaam dwingt de kh te gebruiken die in je vet zitten.
Kijk ook even naar de datum van die foto's dat was ver daarvoor en die zijn niet meer relevant![]()

Ik zie hier regelmatig mensen zeggen dat je (vooral in de cut) geen brood zou moeten eten.
Kan iemand me wetenschappelijk onderbouwd uitleggen waarom dit zo is?
Waarom wel zilvervliesrijst als KH-bron en geen volkoren brood bijvoorbeeld?
verwerkte producten zijn altijd ongezonder dan onverwerkte producten.
Bovendien zitten aan brood toevoegingen en is het kankerverwekkend.
Ook zijn brood geen hele KH meer. Waar het oorspronkelijk complexe KH waren zijn het nu veel meer eenvoudige KH geworden door de verwerking, Juist in de kh wil je complexe voedingsstoffen omdat je daar langer op kunt teren en je minder zorgen hoeft te maken dat je lichaam verhongerd en spier afbreekt of dat je vetter word. vetter worden doe je namelijk vooral door overmaat of door voedingsbronnen te nemen die heel snel worden opgenomen en dan in een aardig grootte mate die niet direct gebruikt word. Vermageren kan gebeuren door kleine hoeveelheden snelle energiebronnen te nemen en dan 3 uur er tussen te laten ook de bron die je neemt is dus erg belangrijk naast de hoeveelheid en de hoeveelheid kcal.
Brood is ongezond vanwege de tarwe die erin zit en het effect dat het heeft op insuline. Ik snap niet dat mensen zo tegen vetten zijn.
Veel leesvoer: http://heartscanblog.blogspot.com/search/label/Wheat
---------- Toegevoegd om 06:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:52 ----------
De meeste informatie heb ik uit het BFFM. Burn the Fat Feed the muscle. Staat hier ergens tussen op de site aangeprezen door de admins. Een boekwerk door tom venuto. Veel gedachtegangen zijn op zijn ideeen gebaseerd hier op de site. Ik hou van voedingsstoffen die rauw en puur zijn. Onbewerkt dus. Ook iets wat in zijn boek word aanbevolen. Brood is een B of C product.
ik bedoelde gewoon puur voedsel eigenlijk. Natuurlijk voedsel is ALTIJD beter
bij natuurproducten is het zo dat als je het tot een bepaalde temperatuur opwarmt er bepaalde goede stoffen vrijkomen maar de meeste doen dit veel te warm. Zo word voor brocolli bijv. 60 graden aangeraden. producten zoals brood zijn veel te warm verhit en bevatten daarom carcinogene stoffen. Ook groenten die te warm verhit worden bevatten carcinogene stoffen. Alles rauw is dus niet beter maar de bereidingswijze bepaalt wel heel erg of iets gezond of ongezond is. je moet gewoon terugdenken aan de oertijd. Wat konden mensen toen eten? daar is je hele genetica op gebouwd.
Heel misschien kun je dit stellen zolang je dit vergelijkt bij een identiek product. Verwerking in de vorm van verwarming kan echter ook zorgen voor betere opname van bepaalde stoffen als carotenoïden. Of dit gezonder of ongezonder is, is nog niet bekend.
Tomaten bijvoorbeeld zijn als tomatenpuree beter voor je dan onbewerkte tomaten (lycopeen).
Waarvoor is tomatenpuree beter? Wat doet het met je lichaam wat normale tomaten niet doen?
Volledig ononderbouwd verhaal!!!
Er is totaal geen onderzoek gedaan naar het effect van de bereidingstemperatuur op de relatie tussen voedingsmiddelen en ziekten.
Er is ook geen bewijs dat rauwe groenten beter zijn voor de gezondheid dan bereide groenten.
Bron: Hung HC, Joshipura KJ, Willet WC. RESPONSE: Re: Fruit and Vegetable Intake and Risk of Major Chronic Disease. J Natl Cancer Inst. 2005 97(8):608-609. Link: http://jnci.oxfordjournals.org/cgi/content/full/97/8/608-a
Tomaten bijvoorbeeld zijn als tomatenpuree beter voor je dan onbewerkte tomaten (lycopeen).
Donker brood bevat vaak verbrande mout, wat op zich niet je brood gezonder maakt.
Volkorenproducten verlagen mogelijk de kans op hart (- en vaat)ziekten, diabetes en overgewicht. Welke van de zgn. "A" producten kunnen dat volgens mijnheer Venuto ook?
Een hele hoop aaneengekoppelde theoriën. Klinkt allemaal plausibel, maar met verstand van kennis kun je ook informatie vinden die om theoriën te onderbouwen die het tegenovergestelde beweren.