XXL Nutrition

Waarom niet roken

Ik geef je hierin wel gelijk dat je gek/verbitterd word van die commentaren. Maar toch begrijp ik het moeilijk dat rokers reageren alsof ze een enorm onrecht wordt aangedaan terwijl ze zelf in de fout zijn.
Ik zelf zou zo niet reageren omdat ik zou weten/beseffen dat ik fout ben en daar maar naar moet levena ls ik zou willen roken (of iets anders). Dit is niet hetzelfde als je overal de les laten lezen, maar wel een beetje je verantwoordelijkheid opnemen.

groet
Kim

In openbare gelegenheden vind ik dat er gewoon gerookt moet kunnen worden desnoods d.m.v. gescheiden ruimtes. Ik snap zowieso niet waarom een roker fout is tegenover anderen aangezien je niet verplicht bent om in andermans rooklucht te zitten. Is dit op de werkvloer o.i.d. dan is een roker wel fout. Niet rokende collega's hebben dan geen keuze of ze wel of niet in de rook zitten. Dan moet je inderdaad als roker zijnde je verantwoordelijkheid nemen. Maar als je als roker niet meer zou mogen roken in b.v. de horeca zijn de mogelijkheden beperkt en levert dit frustratie op. Het resultaat daarvan is dat mensen er depressief van worden en het gevolg daar weer van is uiteraard......roken. Als het beleid en de commotie rondom roken weer net als 25 jaar geleden zou zijn, dan zouden er denk ik veel meer mensen stoppen. Dat roken slecht voor je is en wat het met je doet weet iedereen. Dus van al die campagnes e.d. tegen roken trekken rokers zich niets van aan. Maar mensen zijn graag eigenwijs. Zo is het nu eenmaal. Dus als je een roker z'n vrijheid geeft is de kans dat hij/zij uitzichzelf zou stoppen groter.

In openbare gelegenheden vind ik dat er gewoon gerookt moet kunnen worden desnoods d.m.v. gescheiden ruimtes. Ik snap zowieso niet waarom een roker fout is tegenover anderen aangezien je niet verplicht bent om in andermans rooklucht te zitten.
Erg egoistisch, dat betekent dus dat de niet-roker die zich bewust is van zijn gezondheid horecagelegenheden moet mijden omdat daar gerookt wordt.

Als het beleid en de commotie rondom roken weer net als 25 jaar geleden zou zijn, dan zouden er denk ik veel meer mensen stoppen. Dat roken slecht voor je is en wat het met je doet weet iedereen. Dus van al die campagnes e.d. tegen roken trekken rokers zich niets van aan. Maar mensen zijn graag eigenwijs. Zo is het nu eenmaal. Dus als je een roker z'n vrijheid geeft is de kans dat hij/zij uitzichzelf zou stoppen groter.
Waarom zouden die campagnes niet helpen? 25 jaar geleden wist niemand nog dat roken slecht voor je was, dus dan zou ik lekker doorgerookt hebben. Nu weet ik wel dat het slecht is en daarom ben ik gestopt, terwijl ik het nog steeds lekker vind.

En wat vrijheid betreft, die heeft de roker al. En van het gedoogbeleid weten we intussen al dat het van geen meter werkt, kijk maar naar het legaliseren van soft-drugs.

Erg egoistisch, dat betekent dus dat de niet-roker die zich bewust is van zijn gezondheid horecagelegenheden moet mijden omdat daar gerookt wordt.

Waarom zouden die campagnes niet helpen? 25 jaar geleden wist niemand nog dat roken slecht voor je was, dus dan zou ik lekker doorgerookt hebben. Nu weet ik wel dat het slecht is en daarom ben ik gestopt, terwijl ik het nog steeds lekker vind.

En wat vrijheid betreft, die heeft de roker al. En van het gedoogbeleid weten we intussen al dat het van geen meter werkt, kijk maar naar het legaliseren van soft-drugs.

Ik bedoel niet precies dat de campagnes niet helpen, maar laten we zeggen dat iedereen het nu inmiddels wel weet en het begint steeds minder nut te hebben. Een goede voorlichting vanaf jongs af aan zou beter zijn. Ik weet ook dat het slecht is en daarom ben ik ook gestopt. En als er in de horeca niet meer gerookt zou mogen worden zullen er een hoop gelegenheden failliet aan. Niet egoïstisch bedoeld maar dat is iets waar niet-rokers mee zullen moeten leven. Maar ik ben er wel van overtuigd dat vroeg of laat bijna niemand meer zal roken. Alleen wij zullen dat waarschijnlijk niet meer meemaken.

Sinds D. gestopt is met het nuttigen van alcohol, sigaretten en ook definitief heeft kunnen afrekenen met z'n dagelijkse portie bruin, heeft het mij aan het denken gezet, nooit geen sigaretten voor mij.

Volgens mij kun je pas echt stoppen als je het zelf ook wilt... Natuurlijk, er is een verschil tussen iets echt doorzetten, of het wel leuk vinden als je zou stoppen...

Mijn ouders hebben beide erg lang gerookt, daarna accupunctuur gedaan.. Kostte ze niets aangezien het vergoed werd door de zorgverzekering, ze waren der 'zo vanaf' .... Aanrader dus!
Hoe gaat dat precies in z'n werk dan? Heb er wel eens over zitten te denken omdat ik net een lopende stoomboot ben momenteel, maar heb het niet zo op naalden...

Sessie van een keer is voldoende of moet je meerdere keren heen?

ik ben 5 maand gestopt
sindsdien is mijn eetlust stukken toegenomen en ik ben intussen 4kg bijgekomen
roken en trainen gaan niet samen..
BB is alles doen wat goed is voorje lichaam en toch helpen mensen dan hun gezondheid naar de knoppen door te roken..

• Topic Starter Topic Starter
accapunctuur is zeker goed.
De chinezen doe het al duizenden jaren. Waarom zou het dan niet helpen?

Je kunt ook laten laseren of de klassieke methode met nicotine patches ( ben je toch al van die teer & andere vuiligheid vanaf ) & een spray "FumExit" ( als hulpmiddel )
Maar het belangrijkste element.. De wil om te stoppen..

omg loser
een biertje ok..
maar een biertje & een sigaretje.. das voor de janetjes ;) om dan nog maar te zwijgen over dat wijntje

kom niet met loser aanzetten nerd, dat jij roken nou k*t vind, geheel jouw mening, maar er zijn ook mensen (waaronder ik) die in het weekend van een alcoholisch drankje en op zijn tijd een sigaretje kunnen genieten.

dus hou die bullshit van je voor je loser

Roken is echt vet smerig ja.
Na 3 jaar ben ik gestopt.
Ben nou een half jaar rookvrij,en het bevalt me goed!
Je ruikt altijd lekker fris, je hoeft er niet meer over in te zitten dat je uit je bek stinkt.

omg loser
een biertje ok..
maar een biertje & een sigaretje.. das voor de janetjes ;) om dan nog maar te zwijgen over dat wijntje

Venetian, dit is een goed discussietopic, maar probeer het als topicstarter zelf wel een beetje netjes te houden. De discussie kan het best zonder (ongegronde) verwijten, schelden, ... gevoerd worden.

Ik vind roken ook niet echt kunnen, maar als fervente niet-rokers moeten we het wel beschaafd houden want deze reactie draagt niet echt veel bij tot het topic. (Alhoewel ik goed begrijp hoe je je voelt over dit onderwerp)

groet
Kim

In openbare gelegenheden vind ik dat er gewoon gerookt moet kunnen worden desnoods d.m.v. gescheiden ruimtes. Ik snap zowieso niet waarom een roker fout is tegenover anderen aangezien je niet verplicht bent om in andermans rooklucht te zitten.

Als niet roker ben ik ook akkoord met die gescheiden ruimtes.

Maar vind je het zelf niet egoïstisch dat je zegt "je bent niet verplicht om in rokerslucht te zitten". Dat is als zeggen ik ga nu met mijn armen zwaaiend door de openbare ruimte stappen en als ik jouw raak heb je gewoon pech, maar je bent niet verplicht om in deze ruimte te blijven hé ;). Dat betekent voor de niet rokers bijna hetzelfde als ophoepelen hier, want ik ga hier roken.

Hoe je het draait of keert, het blijft een storende/gezondheidsondermijnende gewoonte voor rokers EN niet-rokers. :(

groet
Kim

Laatst bewerkt:
Sinds D. gestopt is met het nuttigen van alcohol, sigaretten en ook definitief heeft kunnen afrekenen met z'n dagelijkse portie bruin, heeft het mij aan het denken gezet, nooit geen sigaretten voor mij.

Fijn dat ik iets voor je heb kunnen betekenen, zo is al mijn leed niet voor niets geweest.

Ik heb iets van 5 a 6 jaar gerookt,nu zo'n 4 jaar gestopt tegenwoordig heel af en toe als ik iets drink nog wel een peukie. Het is niet gezond, maar het stress-verlagende element van die gecombineerde bezigheid weegt op tegen de schade. IMO is stress de grootste killer.

Me Opa is 94 geworden, heel ze leven gerookt!

Ging dood omdat hij iets aan zijn lever had :( .

Alcohol, maakt meer kapot dan je lief is!.

• Topic Starter Topic Starter
meestal zijn dat uitzonderingen hoor..

Hoe bedoel je? hij is toch 94 jaar geworden?

Dus dan mag je maar dood gaan :eek: ?

Mijn opa was me lief... jullie hebben het over roken, dus eigenlijk bedoel ik dat alcohol ook slecht is (en andere stoffen die je lever aantasten) en je lever toch echt ook zeer belangrijk is op hogere leeftijden.

Iets meer dan een half jaar gerookt, sinds vorige week op het weekend na niet meer gedaan, heb er als ik erover nadenk niet eens meer aangedacht ook, echt geen zin meer in die gore troep, merk het verschil nu al, kan tussen m'n oren zitten maar dan nog, voel me er een stuk beter bij en nu ik weer serieus van plan om weer wat in vorm te komen en te gaan trainen wil ik die troep helemaal links laten liggen

Ik heb laatst wel eens voor de gein een paar hijzen van een joint genomen en merkte dat de kunst van het uitblazen me nog redelijk was bijgebleven...:eek:

Derhalve, ik ben nu een jaar of twee gestopt en het voelt op zich prima maar sinds ik gestopt ben met roken lijk ik wel ineens vatbaar voor hooikoorts geworden te zijn. Het zal wel niet met elkaar te maken hebben, maar is wel opvallend...

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven