MuscleMeat

Waarom niet roken

Uit onderzoek is gebleken dat je welzeker een verhoogde kans op longziekten hebt. Daarnaast krijg ikzelf het er gewoon benauwd van dus ik moet er niets van hebben

Ik zeg dat passief roken gezever bullshit is, niet passief roken ;) Mensen die daarover klagen vind ik overdrijven want van zo weinig rook inademen gebeurt er zowat niks met je. Tenminste dat heb ik vernomen...

Mensen die daarover klagen moeten ook klagen als ze deelnemen aan autoverkeer :cool:

hmmmmmmmmmmmmm, wat is nou lekkerder dan een biertje (of wijntje) in je ene hand en en een sigaretje in je andere hand :)

• Topic Starter Topic Starter
omg loser
een biertje ok..
maar een biertje & een sigaretje.. das voor de janetjes ;) om dan nog maar te zwijgen over dat wijntje

Mensen die daarover klagen moeten ook klagen als ze deelnemen aan autoverkeer :cool:

Dat is appels met peren vergelijken (ja beide hebben schadelijke gevolgen). Maar als we het gemotoriseerd verkeer afschaffen, gaan we gelijk terug naar de middeleeuwen. Ik denk niet dat dat gebeurt als er niet meer gerookt wordt.

Ik heb eens gelezen dat de lucht in een café, waar lekker gerookt wordt even schadelijk is als de lucht in de drukst bereden verkeerstunneltunnel van Europa. Pin me er niet op vast, maar daar kwam het wel op neer.

groet
Kim

dude wat voor een k*tdoel is dat?
wil je 20x 50kg benchen?

het blijkt dus dat venetian een gevoelige snaar bij je geraakt heeft... Jij rookt ook toevallig? Hij had het over rokers die zeer aggressief worden wanneer er iets over roken wordt gezegd.
je verpest niet alleen jezelf met die stokjes van jullie, maar ook de mensen om je heen. Sommige rokers blazen zelfs in een gesprek rook naar je toe, wat nog erger is!
Als ik dit zo vertel aan een roker, bijvoorbeeld hier, dan krijg ik toch de wind van voren, maar anders kan je nooit iets vertellen.

Dat is appels met peren vergelijken (ja beide hebben schadelijke gevolgen). Maar als we het gemotoriseerd verkeer afschaffen, gaan we gelijk terug naar de middeleeuwen. Ik denk niet dat dat gebeurt als er niet meer gerookt wordt.

Ik heb eens gelezen dat de lucht in een café, waar lekker gerookt wordt even schadelijk is als de lucht in de drukst bereden verkeerstunneltunnel van Europa. Pin me er niet op vast, maar daar kwam het wel op neer.

groet
Kim

Ik heb liever dat ze beiden wordt opgelost, maar ik wil geen 2 schadelijke dingen in de lucht hebben: Sigarettenlucht en uitlaatgassen. Ik vind het toch een vergelijking waar je bij zegt ...jeminee... even vuil als een drukke verkeerstunnel. Moet je nagaan wat er in je lichaam gebeurd.... Ik vind het persoonlijk beter dat alleen autorijders een vervuiling toebrengen dan ROKERS en AUTORIJDERS. Liever 1 dan 2. Sinds autorijden mensen ergens heen brengt en roken alleen voor de verslaving is.

Ik heb liever dat ze beiden wordt opgelost, maar ik wil geen 2 schadelijke dingen in de lucht hebben: Sigarettenlucht en uitlaatgassen. Ik vind het toch een vergelijking waar je bij zegt ...jeminee... even vuil als een drukke verkeerstunnel. Moet je nagaan wat er in je lichaam gebeurd.... Ik vind het persoonlijk beter dat alleen autorijders een vervuiling toebrengen dan ROKERS en AUTORIJDERS. Liever 1 dan 2. Sinds autorijden mensen ergens heen brengt en roken alleen voor de verslaving is.

Zo zie ik het ook freggle88, goede post:thumb:

groet
Kim

Is gewoon ongeloofbaar dat zo een vuiligheid nog wordt verkocht.
Schijnheilig van onze regering; men weet dat er zoveel mensen per jaar aan sterven.. Zoveel miserie ( wees gerust- longkanker is een zeer pijnlijke langzame dood ) Toch heeft men niet het lef om ze te verbiedden..
Ik ben 100 procent voor een rookverbod op cafe's; binnen in de cafe's dan é.

Tabaksfabrikanten hebben geen ziel & als het van hen afhing zouden ze zelf sigaretten verkopen aan 8 jarigen...

Zijn hier echt cafe's waar als je 's avonds buiten gaat je gewoon een weg moet banen door een zeer dikke mist ( rook ).
T'is degoutant; zeker als je geen roker bent & iemand ligt er te puffen in je gezicht.

Roken op publieke plaatsen is gewoon egocentrisch & khoop echt dat ze der een verbod op uitbrengen.

k'snap btw niet waar hier iedereen over ligt te zeuren. Dit is toch een bodybuilding/fitniss forum? Als je toch een beetje begaan bent met deze sport weet je zeker dat roken een big no is.

Ok de uitstoot van wagens, fabrieken, etc is ook zeer schadelijk voor de mens. Als je dat weet waarom ga je dan zo nog een kankerstokje in je bek steken?
Omdat het zogezegd ontspant? Wees gerust dat is enkel de nicotine die zijn werk doet.
Ik denk of je veel gelukkiger gaat zijn als je deze verslaving kan overwinnen.

Uitlaatgassen van verbrandingsmotoren vergelijken met roken is appels met peren vergelijken.

Roken is totaal nutteloos, terwijl verbrandingsmotoren in de meeste gevallen een nuttige functie verrichten. Daarnaast kun je de vergelijking onmogelijk maken als je de schadelijkheid die beiden in de praktijk aan de gezondheid toebrengen niet in kaart hebt.

Ik ben 21, rook nu bijna 6 jaar vast. Roken is niet alleen een verslaving, maar ook een gewoonte en een lifestyle. Stoppen met roken brengt veel meer met zich mee dan alleen de nicotine verslaving. Het neem die heerlijke momentjes weg. Voor mij is roken als ik op sta de dag beginnen. Na het eten is roken 10 minuten complete rust. Nietrokers begrijpen dat niet...
Ik vind het heel lastig om te kappen met die bende aangezien echt iedereen om mij heen rookt en ik nog niet met persoonlijke, directe nadelen te maken heb gehad. Maar zodra ik wat lekkerder in m'n vel zit ga ik kappen, en mischien kan BB daar wel bij helpen :)

Verder ben ik het met Brander eens... beetje onzin dit

Ben het met jou eens, ik heb ook 5,5 jaar gerookt en het maakt uiteindelijk deel uit van je leven. Het feit dat je je in de beginperiode zonder nicotine minder lekker voelt, valt voor de meeste rokers best mee te leven. Maar het zijn inderdaad die momentjes die even de stress van je wegnemen en je doen denken dat je je daardoor beter zult voelen. Ik ben nu 1,5 maand gestopt en heb er nog steeds moeite mee aangezien bijna iedereen in mijn omgeving rookt. Het is moeilijk de verleiding te weerstaan en alles wat je normaal deed met een sigaret nu zonder sigaret te doen. Je moet wel sterk in je schoenen staan en er volledig achter staan als je wilt stoppen. Dat is wat vele niet-rokers niet kunnen begrijpen en dus vaak oordelen over iets waar ze eigenlijk helemaal niet over mee kunnen praten. Wel merk ik, des te meer dagen ik nu gestopt ben des te minder keer ik per dag aan een sigaret denk. Ook het niet-roken went, net zoals het roken op bepaalde momenten een gewoonte werd.

Succes met stoppen! Je moet maar denken dat als je geen sigaret rookt je je alleen voor een moment even rot voelt. Een paar minuten later ben je het waarschijnlijk weer vergeten en probeer zoveel mogelijk om er niet aan te denken.

Groetjes Fuzzy Wuzzy

Dat is wat vele niet-rokers niet kunnen begrijpen en dus vaak oordelen over iets waar ze eigenlijk helemaal niet over mee kunnen praten.

Dat is inderdaad iets wat ik als niet-roker niet 100% kan begrijpen. Maar het gaat er meer over dat je als roker "in de fout gaat" zonder dat ze dat blijkbaar echt (willen) beseffen (ik wil het zo gematigd mogelijk uitdrukken).

Ik zal nooit zeggen dat het makkelijk zal zijn om te stoppen. Enkele vrienden van me zijn gestopt met alle "fases" die ze doorlopen moesten. Was soms wel lachwekkend om te zien, alhoewel het voor hen alles behalve om te lachen was :D

Ik hoop dat je er goede moed inhoud met het stoppen. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen.

groet
Kim

Dat is inderdaad iets wat ik als niet-roker niet 100% kan begrijpen. Maar het gaat er meer over dat je als roker "in de fout gaat" zonder dat ze dat blijkbaar echt (willen) beseffen (ik wil het zo gematigd mogelijk uitdrukken).

Ik zal nooit zeggen dat het makkelijk zal zijn om te stoppen. Enkele vrienden van me zijn gestopt met alle "fases" die ze doorlopen moesten. Was soms wel lachwekkend om te zien, alhoewel het voor hen alles behalve om te lachen was :D

Ik hoop dat je er goede moed inhoud met het stoppen. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen.

groet
Kim

De meeste rokers beseffen goed waar ze mee bezig zijn en realiseren zich ook dat de opgave om te stoppen gewoon heel moeilijk is en dat je er niet per direct mee stopt maar je moet een bepaald moment hebben waarop je het besluit maakt om te stoppen. Je zei in je post dat rokers niet (willen) beseffen waar ze mee bezig zijn. Als je dus een roker confronteerd met de gevolgen en diegeen dus nors reageert of laat blijken er niets van te hoeven weten, dan zal je niet de eerste zijn die die confrontatie is aangegaan. Als je als roker van meerdere mensen regelmatig commentaar krijgt op het feit dat je rookt, dan veranderd de houding en trekt diegeen zich daar waarschijnlijk steeds minder van aan. Laat een roker zoiets allemaal zelf inzien.

Groetjes!

vanaf als iemand zegt dat roken deel is van zin leefsT kan ik me niet inhouden vant lachen ;)

Je kunt je rot voelen maar geloof me die sigaret is niet het antwoord. Schakel eens terug naar pagina 1 & bekijk het educatieve filmpje eens ;)

vanaf als iemand zegt dat roken deel is van zin leefsT kan ik me niet inhouden vant lachen ;)

Ik wil niet precies beweren deel van de leefsT, maar het is na een aantal jaar zo'n vaste handeling dat het heel erg ontwennend is als je opeens stopt.
Je gaat je er heel anders door voelen en dat is niet de nicotine. Het gaat dan ook niet om een verslaving. Ik drink nu elke dag koffie 's-ochtens maar stel dat ik daar mee zou stoppen zou ik me daar ook minder prettig bij voelen. Waarschijnlijk wel minder dan bij het stoppen van roken aangezien roken veel regelmatiger is.
Maar zoals ik al in een eerder bericht zei, niet-rokers zullen dat niet helemaal kunnen begrijpen en al zeker niet door de ogen van een roker kunnen kijken.

Laatst bewerkt:
sorry maar in een sigaret zit juist die verslavende nicotine..
Kijk toch eens naar het filmpje dan zul je zien watvoor een effect deze drugs heeft op je hele lichaam.
Nicotine maakt je een slaaf van die sigaret. Ondertussen vervuilen teer & al die andere vuiligheid je lichaam.

Mijn idee is dat als je begint te roken op jonge leeftijd dit alleen het resultaat is van peer pressure. Meedoen met de groep of een imagotje voor je eigen kweken. Meestal veroorzaakt door onzekerheid & angst.
Die sigaret geeft je toegang tot een clubje van de "zekere maar eigenlijk oh-on-zo-zekere" groep rokers.
Je assimileert jezelf naar iemand anders om er bij te horen.

Veel jonge rokers zitten in die situatie & raken er verslaafd aan.
Niet allemaal natuurlijk .. Er zijn ook andere impulsen om te beginnen roken...

Wees gerust; je bent er liever vanaf...
De lucht die we inademen is bij tijde al zo ongezond ...

sorry maar in een sigaret zit juist die verslavende nicotine..
Kijk toch eens naar het filmpje dan zul je zien watvoor een effect deze drugs heeft op je hele lichaam.
Nicotine maakt je een slaaf van die sigaret. Ondertussen vervuilen teer & al die andere vuiligheid je lichaam.

Mijn idee is dat als je begint te roken op jonge leeftijd dit alleen het resultaat is van peer pressure. Meedoen met de groep of een imagotje voor je eigen kweken. Meestal veroorzaakt door onzekerheid & angst.
Die sigaret geeft je toegang tot een clubje van de "zekere maar eigenlijk oh-on-zo-zekere" groep rokers.
Je assimileert jezelf naar iemand anders om er bij te horen.

Veel jonge rokers zitten in die situatie & raken er verslaafd aan.
Niet allemaal natuurlijk .. Er zijn ook andere impulsen om te beginnen roken...

Wees gerust; je bent er liever vanaf...
De lucht die we inademen is bij tijde al zo ongezond ...

Ik ben ook jong begonnen en dan ben je nog niet zo verstandig en inderdaad minder zelfverzekerd en ben je gewoon veel gevoeliger om ermee in aanraking te komen. En de nicotine is inderdaad verslavend maar zoals in het filmpje wordt gezegd veroorzaakt het stoppen ook mentale symptonen zoals slapeloosheid en angst en dergelijke. Dat is wat ik bedoelde met dat deze dingen voor een roker best te doen zijn. Maar het zijn juist de gewoontes en de vaste dingen. En als die jonge rokers ouder worden zullen ze zich uiteindelijk ook beseffen waar ze mee bezig zijn maar dan is het eigenlijk al te laat. Niet te laat om te stoppen, maar te laat om moeiteloos te stoppen.
Kortom, de nicotine verslaving is makkelijker om vanaf te komen dan de verslaving van de gedachtengang.

De meeste rokers beseffen goed waar ze mee bezig zijn en realiseren zich ook dat de opgave om te stoppen gewoon heel moeilijk is en dat je er niet per direct mee stopt maar je moet een bepaald moment hebben waarop je het besluit maakt om te stoppen. Je zei in je post dat rokers niet (willen) beseffen waar ze mee bezig zijn. Als je dus een roker confronteerd met de gevolgen en diegeen dus nors reageert of laat blijken er niets van te hoeven weten, dan zal je niet de eerste zijn die die confrontatie is aangegaan. Als je als roker van meerdere mensen regelmatig commentaar krijgt op het feit dat je rookt, dan veranderd de houding en trekt diegeen zich daar waarschijnlijk steeds minder van aan. Laat een roker zoiets allemaal zelf inzien.

Groetjes!

Ik geef je hierin wel gelijk dat je gek/verbitterd word van die commentaren. Maar toch begrijp ik het moeilijk dat rokers reageren alsof ze een enorm onrecht wordt aangedaan terwijl ze zelf in de fout zijn.
Ik zelf zou zo niet reageren omdat ik zou weten/beseffen dat ik fout ben en daar maar naar moet levena ls ik zou willen roken (of iets anders). Dit is niet hetzelfde als je overal de les laten lezen, maar wel een beetje je verantwoordelijkheid opnemen.

groet
Kim

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven