Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zeg dat passief roken gezever bullshit is, niet passief rokenMensen die daarover klagen vind ik overdrijven want van zo weinig rook inademen gebeurt er zowat niks met je. Tenminste dat heb ik vernomen...

Oplichter, ik heb nog een PM van jou van maanden geleden waarin je beweert dat je gestopt bent met roken![]()
Maar dus weer begonnenMensen die daarover klagen moeten ook klagen als ze deelnemen aan autoverkeer![]()
dude wat voor een k*tdoel is dat?
wil je 20x 50kg benchen?
Dat is appels met peren vergelijken (ja beide hebben schadelijke gevolgen). Maar als we het gemotoriseerd verkeer afschaffen, gaan we gelijk terug naar de middeleeuwen. Ik denk niet dat dat gebeurt als er niet meer gerookt wordt.
Ik heb eens gelezen dat de lucht in een café, waar lekker gerookt wordt even schadelijk is als de lucht in de drukst bereden verkeerstunneltunnel van Europa. Pin me er niet op vast, maar daar kwam het wel op neer.
groet
Kim
Ik heb liever dat ze beiden wordt opgelost, maar ik wil geen 2 schadelijke dingen in de lucht hebben: Sigarettenlucht en uitlaatgassen. Ik vind het toch een vergelijking waar je bij zegt ...jeminee... even vuil als een drukke verkeerstunnel. Moet je nagaan wat er in je lichaam gebeurd.... Ik vind het persoonlijk beter dat alleen autorijders een vervuiling toebrengen dan ROKERS en AUTORIJDERS. Liever 1 dan 2. Sinds autorijden mensen ergens heen brengt en roken alleen voor de verslaving is.
Ik ben 21, rook nu bijna 6 jaar vast. Roken is niet alleen een verslaving, maar ook een gewoonte en een lifestyle. Stoppen met roken brengt veel meer met zich mee dan alleen de nicotine verslaving. Het neem die heerlijke momentjes weg. Voor mij is roken als ik op sta de dag beginnen. Na het eten is roken 10 minuten complete rust. Nietrokers begrijpen dat niet...
Ik vind het heel lastig om te kappen met die bende aangezien echt iedereen om mij heen rookt en ik nog niet met persoonlijke, directe nadelen te maken heb gehad. Maar zodra ik wat lekkerder in m'n vel zit ga ik kappen, en mischien kan BB daar wel bij helpen
Verder ben ik het met Brander eens... beetje onzin dit
Dat is wat vele niet-rokers niet kunnen begrijpen en dus vaak oordelen over iets waar ze eigenlijk helemaal niet over mee kunnen praten.

Dat is inderdaad iets wat ik als niet-roker niet 100% kan begrijpen. Maar het gaat er meer over dat je als roker "in de fout gaat" zonder dat ze dat blijkbaar echt (willen) beseffen (ik wil het zo gematigd mogelijk uitdrukken).
Ik zal nooit zeggen dat het makkelijk zal zijn om te stoppen. Enkele vrienden van me zijn gestopt met alle "fases" die ze doorlopen moesten. Was soms wel lachwekkend om te zien, alhoewel het voor hen alles behalve om te lachen was
Ik hoop dat je er goede moed inhoud met het stoppen. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen.
groet
Kim
vanaf als iemand zegt dat roken deel is van zin leefsT kan ik me niet inhouden vant lachen![]()
sorry maar in een sigaret zit juist die verslavende nicotine..
Kijk toch eens naar het filmpje dan zul je zien watvoor een effect deze drugs heeft op je hele lichaam.
Nicotine maakt je een slaaf van die sigaret. Ondertussen vervuilen teer & al die andere vuiligheid je lichaam.
Mijn idee is dat als je begint te roken op jonge leeftijd dit alleen het resultaat is van peer pressure. Meedoen met de groep of een imagotje voor je eigen kweken. Meestal veroorzaakt door onzekerheid & angst.
Die sigaret geeft je toegang tot een clubje van de "zekere maar eigenlijk oh-on-zo-zekere" groep rokers.
Je assimileert jezelf naar iemand anders om er bij te horen.
Veel jonge rokers zitten in die situatie & raken er verslaafd aan.
Niet allemaal natuurlijk .. Er zijn ook andere impulsen om te beginnen roken...
Wees gerust; je bent er liever vanaf...
De lucht die we inademen is bij tijde al zo ongezond ...
De meeste rokers beseffen goed waar ze mee bezig zijn en realiseren zich ook dat de opgave om te stoppen gewoon heel moeilijk is en dat je er niet per direct mee stopt maar je moet een bepaald moment hebben waarop je het besluit maakt om te stoppen. Je zei in je post dat rokers niet (willen) beseffen waar ze mee bezig zijn. Als je dus een roker confronteerd met de gevolgen en diegeen dus nors reageert of laat blijken er niets van te hoeven weten, dan zal je niet de eerste zijn die die confrontatie is aangegaan. Als je als roker van meerdere mensen regelmatig commentaar krijgt op het feit dat je rookt, dan veranderd de houding en trekt diegeen zich daar waarschijnlijk steeds minder van aan. Laat een roker zoiets allemaal zelf inzien.
Groetjes!