XXL Nutrition

Waarom niet?

Ano_72_1

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
964
Lengte
1m80
Massa
85kg
Lees al een tijdje mee en kom best vaak, lees het meest de leuke dingen.
Ik heb vaak in een deuk gelegen en heel vaak gedacht van, t*ring ik ben dus niet de enige die zo denkt of ja precies zo is het.
Vaak herkenning dus.
Dus ja WAAROM NIET dacht ik om mij toch maar eens te registeren en een beetje voor te stellen.
Het is hier wel heel erg gezellig dat ik steeds terug kom en zo anoniem blijven lezen vind ik dan ook weer niet zo netjes dus heb me geregistreerd.

Naast de leuke dingen lezen heb ik ook over trainen veel kunnen leren van dit Forum en BEDANKT voor alle info die er staat.
Ik weet nu wat kwark is en heb ook mijn eerste suplement besteld Whey isolaat bij XXL.
Het smaakt echt lekker die whey van XXL.

Als ik mijn whey shake maak moet ik altijd denken aan die quote van volgens mij die Sniper figuur.
"Ik zou aan de whey gaan dan word je een beest, is niet helemaal legaal maar al die bodybuilders doen het" :D
Ik blijf maar lachen om die quote.

Over mij: ben een vent van 37, merkte dat ik ouder begin te worden.
Ik wil niet zo worden als de meeste die richting 40 gaan die ik om me heen zie, je weet wel wat ik bedoel dus ben ik maar het gevecht aan gegaan.
Wil gewoon jong blijven!! En dat begint met een goed lichaam.

Was in 2007 begonnen met een iets gezondere levensstijl en gestopt met roken, het drankgebruik verminderd maar midden 2008 merkte ik dat ik dik begon te worden.
Heb in februari dit jaar om het wat serieuzer aan te pakken maar een bankje gekocht bij helisports (marcy 681) en wat kilos die op de dumbelstangen kunnen en op zo een kurlstang, zou nog wel andere dingen willen zoals een kooi maar meer past niet in mijn slaapkamer, en in de huiskamer een kooi gaat me net iets te ver.
Maar heb nog de speeltuin vlakbij en daar kan je veel leuks doen met je eigen gewicht heb ik al een tijd terug ontdekt.

Ik vind het heerlijk om alles te geven, lekker rammen noem ik het, het hoeft niet heel zwaar maar ik ga tot ik niet meer kan.
Ik heb toen ik 18 was iets meer dan een half jaar in een sportschool getraind en later nog een keer een half jaar bij een vriend thuis ken nog wel wat oefeningen en die doe ik dan met dumbels.
Ik vind het alleen met de bankdruk oefening wel klote om ze omhoog te krijgen, zijn ze er eenmaal dan gaat het wel, gebruik op het moment 30 kilo per arm op mijn top als ik het 8 herhalingen doe en dan 3 tot 4 keer.
Hoop dat het ooit wel wat beter gaat worden en dat ik 40 of 50 kilo per arm kan maar er zit weinig vooruitgang in op het moment.
Smal doe ik met mijn kurlstang en dan heb ik weer dat probleem met het opwippen enz.
Veel heb ik dus niet en het is best wel crisis troep waar ik mee train want sommige kilo's hebben ook roest en dat bankje lijkt me niet zo sterk.
Tja als ik dit zo een paar jaar volhoud ga ik mischien wel ooit naar een sportschool.
Ik probeer nu ook 3X per week cardio te doen om wat vet weg te krijgen.
Mijn doel is eigenlijk een beetje een beachproof lichaam maar stilste wens is groot zijn maar ik weet dat het daar nu een beetje laat voor is en je dat met alleen een bankje en een paar dumbbells niet groot kan worden.
Train dus eigenlijk om sterk te zijn, gezond te blijven en de kick die ik krijg als mijn spieren oppompen, dat vind ik echt lekker en als ik helemaal leeg ben, alles gegeven heb en gewoon helemaal kapot ben.
En dan een hele kip opeten.
Wat voel ik mij dan gelukkig.

Ik ben 1 meter 80 en rond de 80 kilo.
Wil meer spieren en minder vet bij mijn buik en borst.
En ik wil iets meer dan mijn armen van 37 cm, 40 tot 42 zou ik echt blij mee zijn.
Verder heb ik niet echt hoge verwachtingen en weet ik heus wel dat ik er nooit uit kan komen te zien als die top gasten die ik hier gezien heb zoals bijvoorbeeld die gift van god, prachtig, veel respect daarvoor.
Voor mezelf denk ik, als ik armen 40 heb, een zichtbare rug zonder aan te spannen, zichtbare buispieren, beetje benen, vet weg van mijn middel dan ben ik tevreden.
Dus een doel heb ik.

Probeer nog pics te posten die ik met mijn telefoon genomen heb, zit zo een zelfontspanner op maar kwaliteit is soms ok en soms minder.
Heb in de badkamer geprobeert en in de gang, door het licht ofzo wordt het toch anders, kom er nog niet uit.
Mijn lichaam gaat wel, heb altijd wel een beetje redelijke bouw gehad maar het kan volgens mij veel en veel beter worden, dat hoop ik dan.
Poseren kan ik niet en probeer het na te doen zoals ik het gezien heb dus probeer niet te hard te lachen als ik ze hier neerzet.

t*ring wat heb ik hier veel geschreven zeg, meer dan ik van plan was dus ga nou kappen.

Mazzel

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------

xl9zmf.jpg

el40bb.jpg

10z607o.jpg

Veel succes man :D

Je hebt wel goeie basis :). En een sportschool is idd veel beter, maar met 40-50kg kom je nog wel ff vooruit.. Alleen voor beenoefeningen lijkt het me wel lastig?

Als ik mijn whey shake maak moet ik altijd denken aan die quote van volgens mij die Sniper figuur.
"Ik zou aan de whey gaan dan word je een beest, is niet helemaal legaal maar al die bodybuilders doen het"

:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Veel succes man :D

Je hebt wel goeie basis :). En een sportschool is idd veel beter, maar met 40-50kg kom je nog wel ff vooruit.. Alleen voor beenoefeningen lijkt het me wel lastig?

"Ik zou aan de whey gaan dan word je een beest, is niet helemaal legaal maar al die bodybuilders doen het"

:roflol:

Thanks!! Ja succes zal ik nodig hebben.

Kwa basis heb ik in mijn jeugd wat Karate en Kickboksen gedaan.
Maar ben op mijn 18de gestopt.

Ja voorlopig kom ik er nog wel met mijn bankje en kilo's en speeltuin.
Vooral met dat bankdrukken met dumbbells is het wel wat moeilijker om vooruitgang te boeken dan ik dacht.

Mooie doelen gesteld en je bent goed gemotiveerd.
ikzelf leg de dumbbells eerst op me knieen, en gooi ze dan zo achterover.
zoiets alleen handen gestrekt houden: http://www.exrx.net/AnimatedEx/PectoralSternal/DBBenchPressMountAdvC.gif
Ik weet niet of dit ook met die dumbbellstangen lukt maar scheelt een heleboel kracht.;)

Bedankt voor de tips.
Ja dat probeer ik inderdaad te doen, en bij het opstaan probeer ik die Jay Cutler move, dus doorgooien en mee omhoog komen.

Wat ik me herinner van vroeger is dat een stang uit een paar standaards halen en dan gaan drukken een stuk minder kracht koste.

Voor die krul stang ga ik van die krroon standaards kopen bij Helisports en ooit een stang met gewichten.

Als ik dat linkje van je klik krijg ik iets van Star wars ofzo??
Iets met pwnd, weet niet of dit zo hoort te zijn?

Succes! Leuk om te lezen en ook heel herkenbaar. Leuke leeftijd he - het grootste deel om me heen kakt helemaal in (ook lichamelijk) en een kleine groep laat het er niet bij zitten en gaat weer trainen. Ik kan je vertellen dat het werkt. Rugklachten weg, buik voor een flink deel weg, super fit en man ik ben niet meer voor de spiegel weg te slaan :)

Respect voor thuistrainen. Ik kan me er niet voor motiveren terwijl ik hemel en aarde beweeg om wel naar de sportschool te gaan. Ik weet niet waarom je daarvoor kiest, maar bij mij zitten er best wel veel 'ouderen' die allemaal keihard aan het trainen zijn en die zijn lang niet allemaal 'in shape'.

Succes! Leuk om te lezen en ook heel herkenbaar. Leuke leeftijd he - het grootste deel om me heen kakt helemaal in (ook lichamelijk) en een kleine groep laat het er niet bij zitten en gaat weer trainen. Ik kan je vertellen dat het werkt. Rugklachten weg, buik voor een flink deel weg, super fit en man ik ben niet meer voor de spiegel weg te slaan :)

Respect voor thuistrainen. Ik kan me er niet voor motiveren terwijl ik hemel en aarde beweeg om wel naar de sportschool te gaan. Ik weet niet waarom je daarvoor kiest, maar bij mij zitten er best wel veel 'ouderen' die allemaal keihard aan het trainen zijn en die zijn lang niet allemaal 'in shape'.

Thanks!!

Ja het is een leuke leeftijd maar ook een beetje vaag want je hoort nergens bij en kunt nog alles wat de jongeren kunnen maar die vinden je oud en de meeste mensen die ik ken zijn ouder als ik en vinden mij een jong broekie.
Dus je hoort niet echt ergens bij :D op deze leeftijd naar mijn idee.

Leuk om te horen dat jij ook lekker bezig bent, ja het is wat je zegt, als je er wat voor doet en je ziet de resultaten bij jezelf en de meerderheid van je leeftijdsgenoten om je heen gaan alleen maar achteruit dan is de keuze snel gemaakt om te proberen er een "way of live "van te maken.

Thuis trainen, tja ik weet niet het is zo gegaan opeens, ik heb het wel best druk enz, ben ook niet meer zo een mensen mens als dat ik vroeger was dus dat zou het ook kunnen zijn.
Met motovatie heb ik niet echt een probleem tot nu toe dan, waneer ik tijd heb doe ik gewoon wat en dan gaat de rest vanzelf.
Ik denk dat het bij mij iets is wat ik gewoon kwijt moet, als ik het niet doe word ik heel erg sjacherijnig en nog rustelozer dan ik al ben.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.
Ja dat probeer ik inderdaad te doen, en bij het opstaan probeer ik die Jay Cutler move, dus doorgooien en mee omhoog komen.

Wat ik me herinner van vroeger is dat een stang uit een paar standaards halen en dan gaan drukken een stuk minder kracht koste.

Voor die krul stang ga ik van die krroon standaards kopen bij Helisports en ooit een stang met gewichten.

Als ik dat linkje van je klik krijg ik iets van Star wars ofzo??
Iets met pwnd, weet niet of dit zo hoort te zijn?

haha, wtf, zie het nu zelf ook, maar hoort dus niet. Anders moet je in google "dumbbellpress" intikken en eerste link kijken. (engelse site) daar staat ook een animatie over uitvoering (advanced) en dat had ik dus als link gestuurd. Maar als ik het goed begrijp ken je die techniek al;)

Hier ook een vervent thuistrainer, inmiddels 39
Heb eigenlijk een complete GYM thuis

Fitstation van HAMMER (met pully en 120KG steekgewichten)
Olympische bank en halterset
dumbelrack met hexacone dumbles tot 25KG
crosstrainer
loopband

gebruikt het 5 daagse schema van Big T en dat gaat super!

intensiteit en reps zijn goede alternatieven voor meer gewicht, hoewel 2 schrijven van 20KG natuurlijk ook niet al te veel hoeven te kosten

succes!

haha, wtf, zie het nu zelf ook, maar hoort dus niet. Anders moet je in google "dumbbellpress" intikken en eerste link kijken. (engelse site) daar staat ook een animatie over uitvoering (advanced) en dat had ik dus als link gestuurd. Maar als ik het goed begrijp ken je die techniek al;)

Die Star wars is wel leuk :)

Heb ff google gedaan.
Ken de techniek wel maar zo perfect beheers ik hem ook weer niet.
Wat extra info kan nooit kwaad.
En heel erg bedankt voor de tip, Mooie site staat vol met oefeningen zo te zien, ga ik allemaal bekijken wat met dumbbells mogelijk is.
Hier zal ik vaak gaan kijken.

---------- Toegevoegd om 14:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Hier ook een vervent thuistrainer, inmiddels 39
Heb eigenlijk een complete GYM thuis

Fitstation van HAMMER (met pully en 120KG steekgewichten)
Olympische bank en halterset
dumbelrack met hexacone dumbles tot 25KG
crosstrainer
loopband

gebruikt het 5 daagse schema van Big T en dat gaat super!

intensiteit en reps zijn goede alternatieven voor meer gewicht, hoewel 2 schrijven van 20KG natuurlijk ook niet al te veel hoeven te kosten

succes!

Hey leuk om te horen, wow een complete gym thuis.
Als ik ooit groter ga wonen doe ik dat ook want dat lijkt me echt helemaal te gek.

Ik vind die kilo's wel duur, is zowat 2 euro per kilo, koop je 50 kilo en ben je 100 Euro kwijt.

5 Daagse schema van Big T ? Klinkt goed vertel eens.

Hier train ik mee:

72q4k9.jpg

2u8dslt.jpg

Van dit soort kilo's heb ik er nog een aantal.

Heb ook nog een bokspaal op voet van Everlast, wel een echte zware waar je ook voluit op kunt trappen.

Je zegt, dat je met alleen die apparaten niet groot kan worden. Daar heb je gelijk in... Daar komt een berg voeding bij kijken. Maar das overal verkrijgbaar. Je kan zo groot worden als je zelf wil... Hoe meer tijd je erin steekt, hoe meer je ervoor terug krijgt. It is all up to you :)

Ja zo bekijk ik het ook, als ik m'n spiergroepen maar goed belast en veel goede voeding naar binnen douw op de juiste tijden dan moet ik toch wat resultaat kunnen behalen met de basis oefeningen.

Succes man, leuk te lezen dat er meer mensen van "onze leeftijd" zijn (ik ben zelf 35, bijna 36) die het trainen op latere leeftijd hebben opgepakt.
Ik ben nu sinds 6 maanden bezig na een stop van ruim 10 jaar.
Destijds woog ik 84 kg (1.84m) met een BF rond de 12. Nu, voordat ik 6 maanden geleden weer begon woog ik 79 kg met een BF van ruim 16-17 denk ik zo. Ik lette gelukkig al die tijd wel op mijn voeding(geen alcohol, zo min mogelijk vet en suikers) maar voelde me toch gewoon niet zo fit meer door mede te weinig beweging en te weinig en soms verkeerde voeding. Gelukkig ben ik niet echt aangekomen en kan nu redelijk snel de draad weer opppakken.
Mijn probleem nu is vooral wel mijn voeding ten opzichte van wat hier op het forum voornamelijk wordt aangegeven dat je op een dag naar binnen moet werken. Ik denk en eet momenteel heel anders dan de gemiddelde BBer hier op het forum en ook anders dan 10 jaar terug. Ik eet inmiddels geen vlees meer (wel geregeld vis) en drink sowieso geen melk (ervan overtuigd dat dit niet goed voor je is) daarbij vermijd ik zoveel mogelijk vetten en suikers. Daarnaast wil ik ook het aantal supplementen beperken en kwailtatief zo goed mogelijk eten ipv zoveel mogelijk naar binnen stouwen.

De voornaamste reden voor mij nu is, buiten een mooi lichaam, om ook gezond ouder te worden, fit en sterk te voelen.
Ik heb thuis een trainingsruimte ingericht (iets uitgebreider dan jij, maar je moet ergens beginnen) zodat ik kan trainen wanneer ik wil.
Momenteel weeg ik 76 kg en ben een stuk droger geworden, mijn BF schat ik nu rond de 12 maar ga dat binnenkort meten. Hoewel mijn spiermassa nu redelijk zichtbaar is, mis ik nu de massa waar ik me nu op concentreer. Ik probeer voor mijn gevoel mijn eetpatroon op verantwoorde wijze (en zonder drang of dwang) op te voeren zolang ik mij er ook goed bij blijf voelen.
Qua supplementen gebruik nauwelijk iets buiten af en toe Whey en een weightgainer wat ik aanmaak met water. Het grote verschil nu ik ouder ben dan 10/15 jaar geleden is dat ik nu niet meer koste van alles gespierd wil worden. Destijds was dat een obsessie, wat ik overigens het idee heb als ik zo eens rond lees dat dat nog steeds voor velen zo is. Het nadeel hiervan is dat je buiten het feit je niet te genieten bent voor je omgeving, je niet meer zo bewust van bent of dat alles wat je eet en slikt ook nog wel gezond voor je is en wat de gevolgen op langere termiijnen kunnen zijn (voor je organen bijvoorbeeld).

Maar goed, momenteel train ik hard (om de dag) om vooral weer droge massa aan te zetten en is mijn doel om medio volgend jaar weer rond de 80 kg te wegen met een acceptabele BF.

Al met al ervaar ik BB als een geweldige leefwijze waarbij je zeer bewust wordt van je lichaam en voeding. Dit forum is voor mij zeker ook op veel vlakken een goede bron van informatie en lees daarom ook geregeld. Vind dan ook dat ik mijn ervaringen moet delen ook al zijn die niet helemaal in lijn met wat de meesten schrijven. Mijn conclusie uiteindelijk is dat je vooral moet doen wat goed voor je voelt gecombineerd met je resultaten. Ga jezelf niets opleggen, want grote kans dat je dat niet lang volhoudt.
BB is van de sporten die op nummer 1 staat met de meeste afvallers omdat wij mensen gauw geneigd zijn terug te vallen op verkeerde (eet)gewoontes...

Heel veel succes en hopelijk blijf je je ervaringen delen!

Welkom bij de oudjes man
Oudjes in jaren maar niet in uiterlijk
Je kan ongeacht je leeftijd in een hele goede shape komen en blijven.
Succes met je doelen

Kleine update van mezelf met hemd:D
Hoop 2009 goed af te sluiten en 2010 nog meer resultaten te krijgen,goed door te gaan met bulken en ik train dan in februari een jaar.
Het gaat tot nu toe niet verkeerd voor mijn gevoel.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Leuk verhaal, je ziet er top uit man en leeftijd zegt niks je kunt nog zat groeien.

er zitten al goede lijnen in dus dat gaat wel goed komen .....over dat thuistrainen is ook wel iets wat ik zou willen maar dan heb ik nog een vrouw rondlopen die dat niet wil.....

een goede site om oefeningen te kijken en volgens mij met bewegende beelden is
[Link niet meer beschikbaar]

Top Hombre! Weet je al wat je progressies zijn? Ik bedoel ben je zwaarder geworden en ook vooruitgegaan met je trainingen?

Terug
Naar boven