Fitness Seller

Wanneer een proteine shake nemen

Bezoekers in dit topic

Verklaar je nader Hoody.

Dacht ooit iets gelezen te hebben dat eiwitten simply uit 1 bron steeds minder goed wordt opgenomen.
 
Dacht ooit iets gelezen te hebben dat eiwitten simply uit 1 bron steeds minder goed wordt opgenomen.
Dat is onzin. Mensen die veel eiwit binnenkrijgen uit plantaardige bronnen moeten wel varieren, omdat veel plantaardige bronnen beperkt zijn in sommige essentiele aminozuren, maar voor dierlijke eiwitten geldt dit niet. Qua absorptie maakt het in geen enkel geval uit.
 
Wat ik me al lang af vraag is of het echt beter is om voor het slapen een langzaam eiwit te nemen bijvoorbeeld cassein en bijv na het sporten een snel eiwit bijv whey, terwijl je toch moet kijken naar de dag inname. Is dit een verkoop praatje of zit hier echt wat achter bijv iets met aminozuren?
 
Word aanbevolen door verschillende onderzoekers. 2 a 3 per week iets meer als je vega bent.. Cholesterol..
Niet weer die shit dude.

OT: Maak niet uit, omdat ik toch al ziet waar dit naartoe gaat: Variatie in eiwitbron geldt alleen als de eiwitbron niet al essentiële aminozuren bevat, verder maakt het niet uit waarvan die aminozuren komen want de eiwitten worden toch gewoon gehydroliseerd tijdens de spijsvertering tot aminozuren of dipeptiden.


Wat ik me al lang af vraag is of het echt beter is om voor het slapen een langzaam eiwit te nemen bijvoorbeeld cassein en bijv na het sporten een snel eiwit bijv whey, terwijl je toch moet kijken naar de dag inname. Is dit een verkoop praatje of zit hier echt wat achter bijv iets met aminozuren?
Eiwittiming is eerder persoonlijk en heeft vooral te maken met de snelheid van maaglediging etc. Als je veel eiwitten kort na elkaar eet zal de maaglediging vertraagd worden waardoor je langer "vol zit". Als je dan nog fysiek actief bent zal de exhibitie van de orthosympaticus en inhibitie van de parasympaticus ervoor zorgen dat de vertering nog trager verloopt door het verleggen van de doorbloeding (volksmond: niet zwemmen na het eten verhaaltje). Nu als je het niet erg vindt wat boller te staan geen probleem, maar als ik zware maaltijden eet voel ik me veel minder actief, en wil ik gewoon slapen (parasympaticus). Trainen gaat dan ook zowel fysiek als mentaal niet zo heel goed.

Daarom spreid ik mijn eiwitinname over de hele dag zoals mainstream mensen vermoed ik, en drink ik mijn shake na de training
 
Dit. Wei-eiwit is zo'n beetje de goedkoopste bron van eiwit die er is.

Iedere student heeft toch wel ooit dit rekensommetje gemaakt :o?

Toen ik student was bestond dit nog niet.
 
Eieren mag je maar beperkt hebben 3 a 4 per week niet echt een oplossing om aan die 130 te komen.
Kwark eet ik ook niet. melk producten zijn slecht.
Havermout eet ik ook sochtends Doe ik het daar wel bij net als jou op de dag training.
Eet al heel mijn leven gemiddeld 10 eieren per week.
Drink ook al heel mijn leven rond de liter melk per dag. Sinds ik begonnen ben met trainen is dit soms iets minder (cut) en is er wel elke dag een bak kwark bijgekomen.
's Ochtends een shake met havermout, melk (of water dan voor jou) en whey zal je al wat extra eiwitten brengen.
Of stoppen met vegetarisme en elke dag vlees eten :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven