AndroidHealthClinic

Wanneer ging bij jullie het bijna, of helemaal, mis bij een oefening?

Squatten zonder squatrack...een kant op mijn scooter andere kant op de tafel... toch evn gewicht verhogen....barbell ging 5 cm omhoog, spieren verkrampen bam voorover op de tegels halve stang in mijn nek..gelukkig bleef hij op mijn scooter hangen anders had het anders af kunnen lopen....

Dit moet echt een raar zicht zijn :p.

Haha epic squat session !

Ja, tis niet echt ideaal maar jah...bodybuilden zonder squatten is als coïtus zonder lul...

ook squatten zonder squatrek. Thuis. ik wist nog vrijwel niks van fitness. Had een barbell gekocht en 30 kg aan schijven + stang, dus 50 kg in totaal.

Ik sta voor het trapgat (gevaarlijk as ****) maar dat was de enige plek dat er een soort van.. ja hekwerk aan beide kanten stond. Dus kon ik de barbell daar zegmaar in hangen. Ik squat een paar keer, alles leuk en aardig. Ineens lukt het me niet meer, ik zak in elkaar, barbell klapt op dat mooi gelakte houten hekwerk, KRAK door de rechterkant heen. Resultaat: 15kg schijven (6 van 2.5 kg) donderen er vanaf en van de trap af. Een groot hels kabaal, ik fl**ker er bijna achteraan.

Eindstand: dikke beschadigingen door die barbell aan het hekwerk, + een kant doormidden gebroken. en oooooveral putten en gaten in elke traptree door die 2,5 gietijzer schijfjes die naar beneden flikkerden. Wat een drama was dat

Vroeger in de gym de pin uit de steekgewichten van de lat-pulley getrokken, niet wetende dat er een volle ijzeren stang vanboven aanhing, met gevolg dat deze vollen bak op mijn kopke is beland, even sterretjes gezien toen. Welken debiel hangt daar nu ook een volle stang aan?

Vroeger in de gym de pin uit de steekgewichten van de lat-pulley getrokken, niet wetende dat er een volle ijzeren stang vanboven aanhing, met gevolg dat deze vollen bak op mijn kopke is beland, even sterretjes gezien toen. Welken debiel hangt daar nu ook een volle stang aan?

Haha, dit heb ik ook een paar keer gehad, vooral vervelend als je bij meerdere gyms zit

Jawel vooral als het mijn eigenste is :p hoezo zit jij nog in de "vingerfase"? Of probeer je mijn comment om te draaien naar een verkapte homo opmerking omdat daar opgewonden van raakt?

Kan ik ook kiezen voor de optie 'allebei'? :trollface:

Maar goed, hoop dat je scooter nog heel is en je sportschool gewoon weer open is :P lijkt me gevaarlijk.

Kan ik ook kiezen voor de optie 'allebei'? :trollface:

Maar goed, hoop dat je scooter nog heel is en je sportschool gewoon weer open is :P lijkt me gevaarlijk.

scooter is nog heel hoor ;) train gewoon thuis dus moet nog even met scooter tafel systeem doortrainen tot ik een squatrack gelast heb op het werk:D

Ik was behind the neck triceps extensions aan het doen. met een dumbbell van 35 á 40kg. (Beide handen op 1 enkele dumbbell).
Ik ga naar beneden met de dumbbell, verliest mijn linkerschouder opeens al zijn spanning.
Gevolg? Mijn arm werd totaal omlaag getrokken door het gewicht van de dumbbell en mijn schouder kreeg het zwáár te verduren.

Dumbbell losgelaten en de eerste minuten erna had ik gewoon totaal geen gevoel meer in heel mijn linker arm(Van de adrenaline misschien?). De arm bewegen ging ook erg moeizaam/bijna helemaal niet. Na die 15 minuten kreeg ik helse steken in mijn schouder/arm en tot een half jaar naderhand heb ik nog pijn behouden tijdens het overhead pressen/bench pressen.

Ik heb daarna nog eenmaal een behind the neck triceps extension geprobeerd maar ook toen verloor mijn linkerschouder weer zijn spanning. Het was licht testgewicht gelukkig.. sindsdien heb ik die oefening nooit meer geprobeerd.

Nowadays (een 3 tal jaar later, ofzo) heb ik nog steeds last van mijn schouder als ik bijvoorbeeld ver wil strekken om op een moeilijk bereikbaar plekje op mijn rug te krabben, of als ik een verkeerde beweging maak.

En nee ik heb nooit medische hulp gezocht voor mijn schouder.

Dumbbell benchpress wel me spotter maar ik zei dat in het zelf wou doen, ging tot het gaatje tot de tricep er mee op hield, spotter kon dat Tuurlijk nooit op tijd opvangen en ik kreeg de dumbbell vol op me borst

Haha, dit heb ik als klein kind een keer gehad in de gym in een hotel.
Denk dat daar de liefde voor sportscholen is ontstaan.

Kabel van de triceps pull down breekt, en ik kon 2 dagen het metalen rooster dat eraanhangt op mijn facie zien.

Een vette scheet lossen bij het squatten

Mijn bril gebrokendoor een bb van een ander in mijn smoel te krijgen

Bij een zware fly zet ik de halters eerst op mijn knieen. Jammergenoeg was ik nogal opgepompt en zette de tweede recht op mijn ballen. 34 kg dumbelss en testikels gaan niet goed samen...

Met de slappe lach zitten toen een macho een relatief laag gewicht op de bench niet naar boven kreeg en scheel begon te zien... Heeft even geduurd vooraleer IK gerecupereerd was vooraleer hem te helpen

Naar iemands staren nadat haar borsten eruitgefloept waren toen ze nogal tekeer ging op de loopband, en hoopte dat niemand het zag. Excuses hiervoor. Ladies: geen te klein, spannend topje dragen!

Etc

Ik was behind the neck triceps extensions aan het doen. met een dumbbell van 35 á 40kg. (Beide handen op 1 enkele dumbbell).
Ik ga naar beneden met de dumbbell, verliest mijn linkerschouder opeens al zijn spanning.
Gevolg? Mijn arm werd totaal omlaag getrokken door het gewicht van de dumbbell en mijn schouder kreeg het zwáár te verduren.

Dumbbell losgelaten en de eerste minuten erna had ik gewoon totaal geen gevoel meer in heel mijn linker arm(Van de adrenaline misschien?). De arm bewegen ging ook erg moeizaam/bijna helemaal niet. Na die 15 minuten kreeg ik helse steken in mijn schouder/arm en tot een half jaar naderhand heb ik nog pijn behouden tijdens het overhead pressen/bench pressen.

Ik heb daarna nog eenmaal een behind the neck triceps extension geprobeerd maar ook toen verloor mijn linkerschouder weer zijn spanning. Het was licht testgewicht gelukkig.. sindsdien heb ik die oefening nooit meer geprobeerd.

Nowadays (een 3 tal jaar later, ofzo) heb ik nog steeds last van mijn schouder als ik bijvoorbeeld ver wil strekken om op een moeilijk bereikbaar plekje op mijn rug te krabben, of als ik een verkeerde beweging maak.

En nee ik heb nooit medische hulp gezocht voor mijn schouder.
Heb ik ook gehad (zonder de gevolgen), even naar de fysio om te kijken of er een zenuw gekneld wordt in die schouder.

Q

Afgelopen jaar rond deze tijd bench press 107,5kg. Opzich niet zo heel veel. Bleek ook i.p.v 107,5, 110kg te zijn.

Na de 3de of 4de herhaling ging het mis met uitdrukken. Gewicht lag nog net niet op mijn borst en het probleem was dat mijn armen/borst wel wilden, maar mijn linkerschouder had er niet zo'n zin in en die zakte dus, met het nodige gekraak, terug naar beneden en sindsdien heb ik last van mijn linkerschouder.

Na 3 kwart jaar maar eens naar de arts geweest. Die kon niks vinden. Fysio vond oefeningen overbodig gezien de hoeveelheid spiermassa al aanwezig (;)) . Doorgestuurd naar de orthopeed en die gaf als conclusie dat het kraakbeen tussen mijn bovenarm en schouderblad beschadigd is geraakt.. Eigenlijk een soort van acute slijtage.. Kan er nog tot na een jaar last van hebben. Sindsdien NOOIT meer tot aan borst bench press gedaan en merk geen verschil in spiermassa. 3-4cm er vanaf is prima en belast mijn schouders een stuk minder.

Na een set van 150kg tehebben gedaan, ( beetje duizelig) was alle gewichten aan 1 kant er af aan het halen, vloog de barbell me gewichten op de grond, kijkt iedereen je weer zo aan van WHY?

---------- Post toegevoegd Sat 11 Aug 2012 om 12:51 ----------

Kabel van de triceps pull down breekt, en ik kon 2 dagen het metalen rooster dat eraanhangt op mijn facie zien.

Een vette scheet lossen bij het squatten

Mijn bril gebrokendoor een bb van een ander in mijn smoel te krijgen

Bij een zware fly zet ik de halters eerst op mijn knieen. Jammergenoeg was ik nogal opgepompt en zette de tweede recht op mijn ballen. 34 kg dumbelss en testikels gaan niet goed samen...

Met de slappe lach zitten toen een macho een relatief laag gewicht op de bench niet naar boven kreeg en scheel begon te zien... Heeft even geduurd vooraleer IK gerecupereerd was vooraleer hem te helpen

Naar iemands staren nadat haar borsten eruitgefloept waren toen ze nogal tekeer ging op de loopband, en hoopte dat niemand het zag. Excuses hiervoor. Ladies: geen te klein, spannend topje dragen!

Etc

Dit zie ik nou nooit :( wel epic omdat tezien

---------- Post toegevoegd Sat 11 Aug 2012 om 12:57 ----------

2 weekjes terug, nieuw squat suit, 3e set voor 3tje met 210, na de 1e rep voelde me erg zwak, begon zwart weg te trekken en lichaam voelde aan als pap. Ging voor mn gevoel bijna uit, denk dat t lage bloeddruk + veel spanning is... Beetje gevoel alsof je na lang zitten/liggen te snel op staat.

Laatste tijd vaker na suited squats, ****ING irritant.

Filmpje \/

sterke squats,:0

Kreeg tijdens het bankdrukken de barbell net niet omhoog, had echt geen kracht. Raar gevoel. dus die barbell langzaam naar beneden en ik me best doen om hem omhoog te doen. ik roep dus naar m'n spotter. hulp! doet ie alleen z'n handen eronder ipv meehelpen die stang omhoog te doen:mad: Paar keer bijna van een incline bankje gevallen omdat 1 hand bleef hangen (don't ask why)

owja en gister wou k gaan curlen met ez-bar. Dus ik schijven erop sluiting aan 1 kant erop. Was die andere kwijt:o dus toen maar zo'n veersluiter aan de andere kant gehangen maar die andere was een sluiting van 2,5kg. Zelf er niet achter kunnen komen dat je zo geen goed balans hebt. dus dat was weer heerlijk falend:p

Terug
Naar boven