MuscleMeat

Wanneer is het tijd om te kuren

Dedicatio

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
101kg
Vetpercentage
18%
Allereerst hallo allemaal

En een korte samenvatting

Ben 28 jaar en train al onafgebroken vanaf mijn 14e
Afwisselend van kracht en cardio tot alleen kracht training

Momenteel
1.85 lang
101 kilo
18% vet

Is minder geweest maar ook veel meer vooral toen ik begon met trainen

Laatste jaren van alles geprobeerd maar lijk maar niet verder te komen

Aankomen is niet echt het probleem droger worden des te meer
Heb enkel wat creatine geprobeerd en verder niks(over de gehele 14jaar)

Vandaag aangemeld omdat het op ze minst tijd is voor verandering en ik ook door het vele lezen en zoeken online niet goed meer weet wat nou het beste is om te gaan doen en kennis en adviezen van andere graag welkom zijn

Natuurlijk in die 14 jaar trainen een redelijke kennis opgedaan kwa voeding en trainen

Maargoed doelen die ik wil halen zijn resultaten naar verhouding de moeite en energie die erin gestoken worden
Oftewel droger voller

Droger worden = minder eten.

Klaar.

Als je dat nog niet onder de knie hebt dan zou ik dat eerst gaan oefenenen .

Na 14 jaar op 18%.. goed bezig hoor

Dedicatio, hoe heb je geprobeerd om een lager vet % te krijgen ?

Ik ben persoonlijk ook verschrikkelijk slecht wat betreft voedingschema's en Kcal's tellen maar zelfs mij lukt het om een lager vet % te krijgen als ik dat nodig vind .

• Topic Starter Topic Starter
Snap zelf ook wel dat 18 % niks is om trots op te zijn

En ja met dieten en cardio krijg ik het altijd goed voor elkaar om dat naar beneden te halen maar de vorm en pomp en heel wat massa gaat net zo rap achteruit dan

En zo wisselt dat al die tijd af

Heb een excel programma waarin ik eten bij houd

Maar zoals ik al zei wil ik dat patroon is doorbreken

Snap zelf ook wel dat 18 % niks is om trots op te zijn

En ja met dieten en cardio krijg ik het altijd goed voor elkaar om dat naar beneden te halen maar de vorm en pomp en heel wat massa gaat net zo rap achteruit dan

En zo wisselt dat al die tijd af

Heb een excel programma waarin ik eten bij houd

Maar zoals ik al zei wil ik dat patroon is doorbreken

Hey kerel,

Ik kom zelf heel gemakkelijk aan
Zowel vet als spieren.
Dat doe ik met 2 vingers in me neus
En mijn grooste vijand is cutten.
ik ben 7 weken geleden begonnen met cutten
Mijn stats waren toen 1.80m, 98 kg 17% vet
Nu 7 weken veder 1.80m 92kg 13% vet
Dit heb ik enkel kunnen bereiken door ontzettend goed te dieeten
Ik heb niks andes gegeten als wat er op mijn schema stond .
Probeer dat ook is hou je strak aan je schema,s
Wanneer je dat kan en onder de knie heb ,
Dan kan je nadenken over een kuur maar dat is je eigen keus.
Cutten is soms demotiverend , je ziet jezels krimpen.
Dat komt doordatje vet en vocht verliest.
Je kan het kerel , pb me anders dan help ik je

Gr

Hey kerel,

Ik kom zelf heel gemakkelijk aan
Zowel vet als spieren.
Dat doe ik met 2 vingers in me neus
En mijn grooste vijand is cutten.
ik ben 7 weken geleden begonnen met cutten
Mijn stats waren toen 1.80m, 98 kg 17% vet
Nu 7 weken veder 1.80m 92kg 13% vet
Dit heb ik enkel kunnen bereiken door ontzettend goed te dieeten
Ik heb niks andes gegeten als wat er op mijn schema stond .
Probeer dat ook is hou je strak aan je schema,s
Wanneer je dat kan en onder de knie heb ,
Dan kan je nadenken over een kuur maar dat is je eigen keus.
Cutten is soms demotiverend , je ziet jezels krimpen.
Dat komt doordatje vet en vocht verliest.
Je kan het kerel , pb me anders dan help ik je

Gr

Benieuwd op hoeveel je cut dan

als je in 7 weken 6 kilo verliest en 4%
Volgens mij is dit wel erg snel
niet bang om veel in te levere met je cut?

Gooi er wat test bij in je cut. En dat je niet omlaag gaat in vp ligt 100% aan je voeding.

als je dat niet snapt na 14jaar heb je heel wat jaren verprutst voor jezelf.
En dat je niet zo goed bent met voedingschema.s is natuurlijk bullshit want alles draaid om discipline

Benieuwd op hoeveel je cut dan

als je in 7 weken 6 kilo verliest en 4%
Volgens mij is dit wel erg snel
niet bang om veel in te levere met je cut?

Ik lever inderdaad spieren in .
Ik cut 500 kcal onder me onderhoud.
6 kilo vind ik niet veel , ongeveer 1 kilo per week.
Daar zit waarschijnlijk 3 kilo vochtbij.

Ik ben dan ook bezig met een dieet en extra cardio
En ik ben zelf al vaker rond de 10-12. %geweest

Eten is idd gewoon discipline helemaal mee eens !

Ik zoek dan ook hoofdzakelijk raad bij wat te doen als ik voor mezelf het vet %goed vind en meer massa wil

Als je al op 10% hebt gestaan dan weet je hoe je daar moet komen. Ga nu gewoon achterlijk veel cardio doen en strak strak dieeten. De eerste procenten moeten wel snel gaan denk ik. Ff de boel helemaal omgooien kerel. Als je over een tijdje op 12% staat gooi je er een lekker kuurtje in en kan je de hele zomer lekker kuren. Pak je lekker massa en kan je na de zomer weer off. Klinkt goed toch?

Je weet wel zeker dat je genoeg over voeding en training afweet? Na 14jaar trainen zouden je stats wel iets beter mogen zijn namelijk. Missch moet je voor de zekerheid ook is in de voedings- en trainings- sectie kijken op DBB.

Het is nooit tijd om te kuren. Dit impliceert dat kuren een automatisme zou zijn als je een bepaald niveau bereikt hebt. Kuren is een keuze en het tijdstip waarop je die keuze maakt is puur persoonlijk.

Ik zou toch echt meer cardio gaan doen op hoge intensiteit en nog een keer naar je voeding kijken en de hoeveelheid dierlijk vet en iets aan carbs verminderen. En al verlies je met je 101 kg ook iets aan spieren, wat maakt het uit. IK zou denk ik als ik jou was in de herfst een echte massa kuur pakken en nu elke dag 500kcal onder onderhoud eten per dag en dus een pond afvallen per week. Stel je staat zo 12% in oktober dan een kuur. Of zoals ik zei helemaal niet kuren het is geen automatisme.

IK houd niet van een zomerkuur, dan is het te warm, dan zie je met je shirts nog duidelijker elke verandering en valt het op dat je kuurt. En ik eet niet lekker met warm weer en trainen vind ik in de herfst en winter ook veel fijner. Bovendien kuren zoveel mensen net tot hun vakantie en gaan dan drie weken op het strand liggen zuipen en uitgaan. Dan gaan de gains heel hard weg.

het is ook persoonlijk voor mij dat ik besloten heb (na heel lang wikken en wegen dat ik een kuur wil pakken)

ik doe veel cardio maar niet op hoge intensiteit maar langdurig tussen 60/80% van mijn kunnen voor vetverbranding
eigenlijk 3x per week 100-120 min hardlopen met een autoband of rugzak en in duinen strand met natte schoenen etc dat soort gekkigheid (met maatje en autoband wisselen we af=)

ik heb ook geen twijfel dat het me niet gaat lukken om tot 12% te komen zsm =)
daar heb ik wel ervaring mee........
waar ik geen ervaring mee heb is kuren en wat daarbij komt kijken

Als je genoeg van voeding en training weet, kan je aan kuren denken.

Ik pakte zelf zo'n 15 kilo met een simpele test-e kuur maar mijn voeding en training waren ook perfect. Ik zie vaak ook genoeg om mij heen gasten die kuren maar die er echt verrot uitzien of alles weer net zo snel kwijtraken omdat ze niet goed trainen of eten.

Als je genoeg van voeding en training weet, kan je aan kuren denken.

Ik pakte zelf zo'n 15 kilo met een simpele test-e kuur maar mijn voeding en training waren ook perfect. Ik zie vaak ook genoeg om mij heen gasten die kuren maar die er echt verrot uitzien of alles weer net zo snel kwijtraken omdat ze niet goed trainen of eten.

Hellemaal mee eens
Dit is niet enkel een sport maar een levenswijze .
Hardt trainen intensiteits technieken toepassen , en ongeveer 800 kcal boven onderhoud trainen
Zo schoonmogelijk proberen te eten , volkoren pasta,s ,silvervliesrijst,volkoren brood,groentes,kip,kalkoen,witvis .
Als je dit doet heb je al zon 90% goed Zitten.
De overige 10% is je lichaam leren kennen.

Gewoon laag in de koolhydraten gaan zitten en wat meer gezonde vetten en eiwitten eten..

Terug
Naar boven