XXL Nutrition

Wanneer stoppen met bulk en beginnen met de cut?

Spawn86

Cool Novice
Waardering
10
Lengte
1m73
Massa
75kg
Hallo,

momenteel ben ik ongeveer 1,5 jaar lekker aan het trainen. Ik let enigszins op wat ik eet en neem 2 x per dag een whey shake.
Nu ga ik volgend jaar een half jaar naar het buitenland voor mijn werk en aangezien ik daar naast mijn werk niet veel te doen zal hebben, wil ik het fitnessen naar een wat hoger niveau tillen en vooral mijn voeding erop aan passen.

Ik ben 173 cm, weeg 73,2 kg en vet% is 13,3% (volgens de cheap-ass-electrische-meter van mijn vriendin).
Nu lees ik hier vaak dat het ideale gewicht je lengte-100+10 is.
Voor mij zou dat dus 173-100=73+10=83kg. Maar dan met een wat lager vet% uiteraard.
Ik denk dat ongeveer 8% een mooi vet% is. Ik zou graag de aderen bij mijn abs zien lopen, dat vind ik echt epic!!

Nu vraag ik me af tot hoeveel kg ik zou moeten bulken voordat ik ga cutten om op ongeveer die 83kg uit te komen. Het lijkt mij niet de bedoeling om in één keer tot 100kg te bulken en dan te gaan cutten tot 83 kg.

Wat is het verstandigste? Bulken tot 80kg, dan cutten, dan weer bulken tot ?? dan weer cutten en zo door? Welke stappen in kg bulken is aan te raden?

Ik heb nog even een foto toegevoegd van hoe ik er nu bij sta.
Alvast bedankt voor de reacties.

20130614_163437.jpg

Goed fysiek.. Als ik jou was zou ik gewoon cutten wanneer je er behoefte aan hebt (zomer meestal) en rest van de tijd clean bulken

Overigens is streef fysiek voor iedereen verschillend..

cutten wanneer je vp% te hoog wordt. Zo hoor ik het toch meestal van de mensen rondom mij :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks. Dus het beste is gewoon het hele jaar bulken en dan rond februari beginnen met cutten zodat je in de zomer droog staat?

Thanks. Dus het beste is gewoon het hele jaar bulken en dan rond februari beginnen met cutten zodat je in de zomer droog staat?

Nou als je in december al een vetpercentage hebt van 21% (ik zeg maar iets) is het niet verstandig om door te bulken. Ik zou gewoon in de spiegel kijken en zodra je ziet dat je te vet wordt is het tijd voor een cut.

Ik zou als ik jou was (afgaand op de foto) een procentje zakken (dan sta je rond de 12 denk ik), op onderhoud eten en dan na de zomer gaan cleanbulken!

Terug
Naar boven