AndroidHealthClinic

Warming up en cooling down.

Fabiann

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
80kg
hey!
Wat is een goeie warming up en cooling down? welke doen jullie altijd (als je hem al doet) Dan heb ik het niet over warming up met gewichten maar bijvoorbeeld ff 10 minuten hardlopen van te voren. Of doen jullie dat niet? Bij het schema dat ik nu doe staat dat je een warming up en cooling down moet doen en ik vraag me af of het ook goed is als ik heen en terug fietsen beschouw als warming up en cooling down :)

warming up 15 minuten cross trainer of 10 minuten roeien of hardlopen ( 60 % van je max )
en een cooling down zou ik 15 a 20 minuten doen en gewoon rustig aan

weet niet hoelang dat fietsen heen en terug is maar dit hierboven raad ik je aan

Ik doe op de powerplate opdrukken.
3x 60 seconden en dan op 30 Hz.
Maar dat is alleen een opwarming voor mij met chest day!

borst/schouders/rug met me armen rondjes draaien onderrug doe ik draaiings vanuit me heupen. en de eerste oefening die ik doe bouw ik rustig op. benen doe ik kniebuigings zonder gewicht.

Gewoon eerst wat hh met weinig gewicht daarna knallen.
warming up met wat cardio is alleen om de bloedsomloop wat te stimuleren wat natuurlijk wel lekker is.
cooling down met cardio lijkt mij onzin.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de informatie :)

jumps doen voor een lb training = geweldige warming up. voor ub trainingen iets in de richting van bw pullups en medicine ball throws. als cooling down; stretches en foam rollen.

components of a safe, effective exercise program are Frequency, intensity, and time or duration,
If you are overweight and out of fitness.....

Terug
Naar boven