MuscleMeat

Wat beter is als trainingsschema

Hajk

Novice
Waardering
0
Wil nu serieus gaan trainen.
Heb al een topic geplaatst waar ik vraag om hulp voor een goed voedingsschema, en nu dit.
Zelf ben ik al bezig geweest met het maken van trainingsschema's.
Die bevatten goeie oefeningen, maar bij mij gaat het nu om dagen.
Is het beter om 3 dagen, 4 dagen, 5 dagen of meer dagen te trainen?
Vergeet niet dat ik een beginner ben.

Splitsingen:

3 dagen: maandag, woensdag, vrijdag
4 dagen: maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag
5 dagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag
6 dagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag
7 dagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag

3 of 4, gun je lichaam rust

Begin met 3/4 dagen, kijk of je het makkelijk aankan, dat je niet vermoeid raakt enzo. Dan kun je daarna altijd nog meer gaan trainen als je denkt meer prikkels nodig te hebben.

Ligt aan de intensiteit, er is geen goed of fout.
Wat wil je gaan doen op het gebied van oefeningen ed.?

• Topic Starter Topic Starter
Wil 4 dagen gaan trainen of 6 dagen.
Bij 4 dagen gebruik ik een UBLB-trainingsschema, bij 6 dagen heb ik nog niks, maar wil dat elke spier 2 keer in die 6 dagen word getraind.
Welke is beter?

Ik zeg vaak 3 dagen fullbody, dan kan je makkelijk en goed in verhouding de intensiteit opschroeven; dus in het begin (de eerste week of eerste paar weken) proberen welke oefeningen je doet per training, hoelang je traint om te zorgen dat je de volgende training niet teveel spierpijn hebt, enzovoort.
Als je je er goed bij voelt kun je de intensiteit (dus volume, of gewicht, of allebei) opvoeren.

Dus veel dagen trainen is niet goed om mee te beginnen?

Zoals is gezegd ligt dat aan de intensiteit van je training. Als je heel licht traint kan je makkelijk 6 dagen per week trainen. Als je moeilijk zwaar traint niet. Luister een beetje naar je lichaam..

Ik zou gewoon met max 4x per week beginnen en lekker knallen. Doe dat een weekje of 3 en kijk dan verder.

Is goed.
Zal beginnen met 4 dagen, en na een paar weken zal ik me trainingsschema veranderen als dat nodig is.

Is goed.
Zal beginnen met 4 dagen, en na een paar weken zal ik me trainingsschema veranderen als dat nodig is.

Ik heb het idee dat jij denkt dat hoe meer je traint, hoe sterker/gespierder je zal worden. Dit is juist niet zo. Als je 5/6 dagen in de week zwaar traint zal je eerder spierafbraak hebben dan spieropbouw. En dat heeft niks met beginners/gevorderden te maken.

Ik heb het idee dat jij denkt dat hoe meer je traint, hoe sterker/gespierder je zal worden. Dit is juist niet zo. Als je 5/6 dagen in de week zwaar traint zal je eerder spierafbraak hebben dan spieropbouw. En dat heeft niks met beginners/gevorderden te maken.

Dit is ook bs. Ik ging rete hard op mijn 6-dagen per week schema, de progressie was echt abnormaal (in mijn ogen). Met een goed voedingsschema kun je echt wel 6x per week trainen. Je moet het alleen ook wel opbouwen lijkt me, dus niet meteen met 6x per week beginnen.

Split 1

maandag: borst (2-3 oefeningen ), kuiten (2oefeninge )
dinsdag: rug (3 oefeningen) ,buik 2-3 oefeningen met korte rustperioden (30sec) ,trapezium (2-1oefening)
woensdag: rust
donderdag: bennen (3oef), schouders 3oef )
vrijdag: biceps,triceps.buik ‘( 3-2 oefeningen per spiergroep)
zaterdag rust
zondag rust

Je kunt ook andere split proberen als je nooit aan sport hebt gedaan of zo of bang hebt om u spieren over te trainen of zo:

Split 2

Maandag : boven lichaam ( een oefening of twee per spiergroep) combineren machines ,dumbbells ,kabels .
dinsdag :rust
woensdag : onder lichaam
Vrijdag: boven lichaam
dan 4-6 weken daarna ga je over op andere slip :split 1 .

Terug
Naar boven