Fitness Seller

Wat doe ik niet goed?

Davejm

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik ben nu zo 3,5 maand bezig met cutten, maar heb nog niet het gewenste resultaat.
Ik ben begonnen op 88 kilo met 20 % BFI, nu zit ik op 84 kilo met ong. 15% bfi.

84 kg
186 cm
15 BFI
28 jaar

Ik had eigenlijk al verwacht dat ik toch een stuk droger zou staan, ik doe 3 keer in de week intensieve krachttraining (1,5 uur voor zo 8 oefeningen)
en 2 keer in de week een uur cardio (30 minuten fietsen hartslag proberen rond de 136-142 te houden en 30 minuten crosttep). Tijdens mijn cardio verbrand ik 620 Kcal tijdens mijn krachttraining weet ik dat niet.

als ik mijn onderhoud uitreken kom ik uit op 2900 kcal incl sporttoeslag.
ik eet per dag zo 2300 kcal dat zou al een tekort moeten zijn van 600.

wat eet ik?:

sochtends
30 gr brinta/ magere melk/30 gr whey instant protein

10:00
appel met 120 gr kipfilet

12:30
tonijn 135gr in eigen nat, met sla en wat pijnboompitten
of 3 gekookte eieren
of zalm

14:30
kipfilet (beleg) of paardenrookvlees (beleg) of 2 eieren

17:00
PreWO
100 gr rijst/100 gr groente/ 100 gr kipfilet of 4 volkoren boterhammen met kipfilet of pindakaas/

trainen : 1,5 uur KT of 1 uur Cardio

PoWO:
binnen 30 min. 20 gr dextrose opgelost in water
30 min. na de dextrose 30 gr whey in magere melk

minimaal 1 uur na het kracht trainen 100 gr rijst met groente en kip
mininmaal 1 uur na de cardio 100 gr magere rundergehakt met groente

22:00
250 gr magere kwark.

ik heb dus geen idee of ik iets verkeerd doe :(

wie kan en wil mij weer verder helpen.

Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen op 88 kilo met 30 % BFI, nu zit ik op 84 kilo met ong. 15% bfi.

???

Wat?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben begonnen op 88 kilo met 30 % BFI, nu zit ik op 84 kilo met ong. 15% bfi.

???

Wat?

sorry moest 20 % zijn
en de laatste tijd lijkt het wel of er niets meer veranderd, heb nog steeds een klein laagje vet op mijn onderbuik wat ik er graag af wil, wil een strakke buik krijgen met laag BFI en dan spieren en massa gaan pakken

Van 20 % naar 15 % is toch best goed? Mij lijkt jouw schema en training prima. Misschien nog een extra dagje cardio, anders zou ik het ook niet zo snel weten.

is het ook wel mar ik had eigenlijk al verwacht droger te staan.
Ik wil graag massa pakken maar wil eerst mijn doel bereiken met het bfi%.

maar als de voeding niet verkeerd is moet ik dan anders trainen?
lichtere kracht training met daar aansluitend cardio aan vast?
dus ipv 4 oefeningen per spiergroep er maar 2 doen en dan daarna 45 minuten cardio?

Ik zou wat gaan lopen in plaats van zolang op die fiets te zitten..

Maar als je het even uitrekent.

Laten we voor het gemak even aannemen dat je bij KT ook 600kcal verbruikt. Kom je op een wekelijks tekort van 3000kcal wat gelijk staat aan ongeveer 450gr per week vetverlies. 3,5 maand is 14 maanden wat betekent dat je ongeveer 6 kilo vet zou kunnen hebben verbrand. Dit is natuurlijk wel hypothetisch gezien en na verloop van tijd kom je natuurlijk op je plateau.

Volgens mij is de progressie dus niet zo heel slecht en moet je gewoon even doorzetten. Zelf verbrand ik 800kcal per cardio (6x in de week) wat me ongeveer wekelijks 750gr op zou moeten leveren. In de praktijk is dat natuurlijk niet zo, maar langere cardio en dus meer verbranden is wel een goed advies voor je.

@spikeh dus lopen ipv fiesten? hoezo dat dan je gebruikt toch bij de drie cardio toestellen als crosstep, fietsen,lopen allemaal je grootste spier, de been spier?

@ELTinos misschien eerst eens de cardio met een half uur verlengen? dus 2 keer in de week 1,5 uur cardio?

??

je lichaam staat nu op het punt dat het niet meer zo snel kan omdat alles went. gelijk ze hier zeggen ga eens lopen dat is eens iets anders kan je lichaam weer wat stimileren voor te verbranden van vet.
voor de rest denk ik dat je al blij mag zijn met je resultaat.
succes

dat word dan vanavond een stuk lopen :D en crossteppen :d laat ik de fiets voorlopig even staan:D

mensen vandaag ga ik even een tussen meting doen en hoop dat hij dan in de 14% uit komt.
maar voor het gevoel gaat er iets niet goed. zit nu bijna 4 maanden aan de cut en zie niet vel op mijn buik veranderen. Wat is nu DE oplossing?
op de KT dagen minder oefeningen (3 per spiergroep) welke ik allen maar 3 reps mag van 10-8-6? na de KT 15-30 minunten cardio en op de niet KT dagen 45-60 min. cardioen?

word er een beetje hopeloos van....

wat is jouw lichaamstype? endo cker of niet? en doe je 3 x fullbody? gebruik je nogsteeds datzelfde voedingsschema als heirboven vermeld?

Eerst en vooral verbrand je geen 600+ kcal met een half uurtje cardio, onmogelijk!! Tenzij je een hartslag van 200 hebt ofzo. Dus maak daar maar een uur cardio van.
En ten tweede LAAT DIE DEXTROSE WEG!!!

Eerst en vooral verbrand je geen 600+ kcal met een half uurtje cardio, onmogelijk!! Tenzij je een hartslag van 200 hebt ofzo. Dus maak daar maar een uur cardio van.
En ten tweede LAAT DIE DEXTROSE WEG!!!

30 min loopband, 30 min crosstep = 650-720 Kcal

ik zal de dextrose weg laten maar moet ik met KT ook inkrimpen dan, ipv 4-5 oefeningen per spiergroep gewoon 2 of 3 doen met minder sets en afbouwende reps?

Nee, gewoon KT blijven doen en na iedere KT cardio doen. half uur lage intensiteit of HIIT training.

30 min loopband, 30 min crosstep = 650-720 Kcal

ik zal de dextrose weg laten maar moet ik met KT ook inkrimpen dan, ipv 4-5 oefeningen per spiergroep gewoon 2 of 3 doen met minder sets en afbouwende reps?

Gouden regel van m'n begeleider "NOOIT ANDERS GAAN TRAINEN IN DE CUT" ;)
En reken voor een uurtje cardio maar gewoon 400 kcal dat zal meer kloppen, wat er op het schermpje van de loopband komt is BS!

indd scherm klopt bijna nooit

Terug
Naar boven