MuscleMeat

Wat doet trainen op latere leeftijd met je omgeving

TO voelt zich heel wat :')

Vrouwtjes in mijn omgeving en over het algemeen reageren nogal vaag ja. Ik merk dat zowel de generatie onder en boven mij het wel interessant lijkt te vinden. Maar een enkeling van rond mijn eigen leeftijd ziet het positief.

De omgeving in het algemeen, collega's familie en vrienden etc, reageert er wel goed op als ze de reden weten waarom. ze stellen vragen en trekken zich er meestal ook wel wat van aan.

Anders dan dat is het zo dat je ook wel negatief kan aantrekken in de vorm van t*fus mannetjes met een nacht stappen bijvoorbeeld die je proberen uit de tent te lokken.

Ik word over een week 35 en mijn vrouw geeft er ook gene klote om.
Als je dan gespot word door vrouwen die het wel interesseren en het thuis zegt dan is het van tuurlijk dat denk je maar!

Komt denk omdat ze je elke dag ziet en het gewoon normaal is.

Ik heb geen flauw idee wat het met mij doet, maar heb laatst wel een duif van m'n balkon weggejaagd met een back double biceps pose. Dacht toen bij mezelf ook al ben je zo langzamerhand een lopend fossiel, je hebt het nog steeds in je.

Wat het voor me omgeving doet?

Die worden blijkbaar alleen ouder en dikker en ik blijf fit, wat vrouwen betreft?Daar train ik niet voor dus dat boeit me niet, krijg wel aandacht maar ga er nooit op in op al dat overdreven gedoe van ze.

Das geen mid-life crisis joh Meso, dat wordt t PeterPan syndroom genoemd.:D
En dat je op je 34e jezelf al als een oudje wegzet...fuu

Wat het voor me omgeving doet?

Die worden blijkbaar alleen ouder en dikker en ik blijf fit, wat vrouwen betreft?Daar train ik niet voor dus dat boeit me niet, krijg wel aandacht maar ga er nooit op in op al dat overdreven gedoe van ze.

Jij probeert je vriendin gewoon bij te houden:p

Ook aandacht van mannen toch?? :eyebrow:

ik woog 117 kilo juli 2009 en mijn vrouw zat elke keer te glimlachen naar gespierde mannen op tv.
ze begon echt te soppen op die john coffee (Michael Clarke Duncan RIP) van de green mile.

toen ben ik maar begonnen met trainen. hopelijk ziet ze me snel staan en mag ik weer naast haar slapen.

dwarne = john coffee
staat gelijk aan
long way to go:(

:p

• Topic Starter Topic Starter
Anders geformuleerd, no way dat ik zelf in een mid zit, maar de irritatie die het bij mij opwekt door opmerkingen van mensen die dat denken omdat je wat aan je lijf doet. M.a.w. de eeuwige vooroordelen. Minder aandacht van de vrouw doordat die inderdaad (

Voor wat betreft mijn posts over mijn vrouw, spijtig dat zelfspot niet altijd begrepen wordt. Ik kan melden dat ik een goed huwelijk heb, een leuke vrouw heb om te zien (@Mack, jij kent ze, ziet er leuk uit toch). Maar spijtig genoeg wordt dat doorgaans nog minder geloofd dan er maar een big zelfspot rel van te maken. Beetje hetzelfde als zeggen dat je een grote hebt, geen hond die dat geloofd. Of zeggen dat je echt een heel kleine hebt, ook dat geloven ze. Maar dat laatste zorgt er voor dat ze denken dat je een gemiddelde hebt. Nog altijd beter dan andersom

Direct na de eerste reacties wist ik dat ik eigenlijk een topic over het huwelijk OF een topic over zelfspot, sarcasme had moeten maken.

Benieuwd naar de volgende bijdragen !

mag hopen dat ik me over 3 jaar nog geen ouwe lul voel zeg.....

OT: Niemand ziet dat ik train (of ze moeten me weer eens met een sporttas zien zeulen). Met mijn kleding aan ben ik net Ned Flanders (of een vroege Walter White van Breaking bad maar dan zonder snor, alhoewel nu wel bebaard)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben 100 kilo geweest maar als ik dat zeg gelooft niemand het, dus niemand is het opgevallen. Alleen als ik erg droog sta krijg ik wel eens wat opmerkingen over ingevallen wangen (zoals een meer recente Walter White). Pas als ik mijn kleren uit doe krijg ik wel eens een WTF... (net als Ned Flanders trouwens), maar wanneer gebeurt zoiets? . Toen dat gebeurde tijdens het kanoën tijdens een personeels-uitje wilde ze meteen een foto hebben voor in het personeelsblad... (dat ging dus niet door.. lazer op).

Maar verder... misschien nee ik geloof niet dat ik er iets van merk. Ik train dan ook niet om wat andere mensen er van vinden. En ik voel me ook geen oude lul ... ben het misschien wel .. Ik heb tenslotte net een toyota auris gekocht :eek:, maar voel het niet. Een echte midlife crisis vraagt om een sportieve wagen als een mazda miata oid, of een motor en om een echte bodybuilder instelling voor maximale spieren (iets wat ik ook al niet heb of ambieer)

Toen ik de titel las dacht ik dat je 60 jaar was ofzo.

Ik train niet voor anderen, ik train voor mezelf

Vrienden komen en gaan, maar 200 kg blijft 200 kg

Beterschap

Tja, ik ben niet echt groot ofzo, maar toch vinden mensen het altijd wel leuk dat je "breed" bent.
Nadeel hiervan is dat ze je altijd wel weten te vinden als er iets opgetild moet worden.
Aangezien ik al anderhalf jaar met mijn onderrug loop te kloten vinden ze het dan weer raar als ik zeg dat het niet gaat.
"Ja maar je tilt toch ook dingen in de sportschool?"

Of mensen die denken dat je anabolen gebruikt hebt, suffe figuren.
Iedereen die er beter bij loopt dan zij die nooit sporten, MOET wel wat gebruikt hebben!
Niet dat het me boeit verder, mensen geloven toch wel wat ze willen geloven dus ik ga ze niet eens proberen te overtuigen.

Haters gonna hate.

oudere garde... midlife crisis.. 34 jaar ... GTFO !

Eensch, 34 is gewoon nog jong.

Als op die leeftijd je vrouw je al niet meer ziet staan doordat ze door jouw lichaam zelf onzeker wordt over haar eigen lichaam, dan mag ze zelf ook wel een keer naar de sportschool.

maar ook vooral heel verbazing: JIJ? hardlopen? neeeeee.... HOE VER? 10 Kilometer, neeeeeee.
HOE vaak sport je in de week? VIER keer??
Dat is niet gezond op jouw leeftijd...

Ik heb een moordhekel aan mensen die op zo'n manier praten. Verder heel goed dat je gewoon doet waar je zin in hebt. Ik denk overigens niet dat het jaloezie is maar meer de schrik dat je met hard werken echt iets kunt bereiken. Als mensen zien dat je succes behaalt dan laat dat een diep schuldgevoel achter bij de mensen die zelf geen poot uitsteken maar toch dezelfde idealen als jij hebben.

Ach mensen worden al om minder jaloers.
Men wil zich graag beter voelen dan een ander zonder daar enige moeite voor te hoeven doen.
Als domme gezellige papz*k heb je dus zo een stel vrienden om je heen in de dorpskroeg.
Zelfverzekerd, intelligent en afgetraind met een watertje misschien ook maar toch anders.
Als je dan van lang leve de lol naar een meer bewuste levensstijl en keuzes gaat dan kun je de nodige snerende opmerkingen van je onzekere omgeving verwachten ja. Maar ze wennen er wel aan.

Maar ik vind ouder worden wel mooi. Grijs en wijzer en lichamelijk sterk. Van die mannetjes die op hun 70'e trainen, prachtig.

Verder gaan sommigen er nu eenmaal patserig uitzien als ze trainen. Combinatie van hoofd, kledingkeuze, nadruk op "beachbody" en (hoog) vetpercentage. Weet niet precies wat het is maar zoiets.

Terug
Naar boven