Fitness Seller

wat heb ik gedaan?

tosti

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal, ben net nieuw hier.
ben 19 jaar en ben net nieuw in dit wereldje.

Ben nou niet echt van plan om echt BBer te worden maar meer om mn lichaam gewoon mooi te vormen en een zon laag mogelijk vet% te behouden.

Ik heb de afgelopen jaren altijd al een gespierd lichaam gehad. (aanleg) maar had een jaar geleden nog wel wat vet. niet veel ofzo maar het was niet strak.

ben toen begonnen met tonijn vreten om meer eiwitten binnen te krijgen en cardio doen. gewoon af en toe 5 km hardlopen. tussendoor natuurlijk ook KT. maar heb nooit echt heel erg op mn voeding gelet.

nou kwam ik laatst bij n oude vriend en hij had me een jaartje niet echt meer gesproken ofzo. en hij zei opeens
wat ben je mager. maar ik had juist het idee dat ik een lager vet% had en mn spieren meer naar de oppervlakte waren gekomen.

heb nog niet het resultaat wat ik echt wil maar begin in de buurt te komen. maar nou vroeg ik me af. hebbik in de afgelopen jaren door mijn onoplettendheid wat voeding betreft miss deels mijn spieren verbrand?

die vriend zei dat ik n jaar geleden nog gespierder was dan nu maar dat zie ik zelf niet echt.

nou weet ik dus niet hoe ik een goed voedingsschemaopzet en of het ook echt nodig is om te bereiken wat ik wil.

mijn doelen zijn:

- lager vet% waardoor ik zegmaar beetje droog ben.
- dit zonder al teveel gedoe zo houden.

tuurlijk snap ik dat er veel moeite voor nodig is om het perfecte lichaam te hebben maar ik hoef zegmaar niet supergespierd te worden om wedstrijden te doen.

hoop dat jullie mij een beetje snappen.

Wat eet je per dag, hoel lang ben je, wat weeg je, hoeveel keer per week KT en cardio.

als je echt zoveel spieren verloren hebt lijkt me dat je dit bij het trainen gemerkt had.(minder gewicht kunnen pakken)

• Topic Starter Topic Starter
wat ik eet per dag verschilt echt enorm. ik kijk meestal wat er ligt en pak t dan. en avond eten bepaald mijn moeder natuurlijk.

schrik niet van mijn eetgewoontes want ja. weet zelf ook wel dat het slecht is.

sochtends eet ik niks. dan ergens in de middag neem ik iets te eten. geen idee wat verschilt echt elke dag. soms een boterham soms crunchy(dat gezonde spul met melk) soms gewoon een hamburger die je in de magnetron popt :') ik eet echt soms heel ongezond.
en dan savonds gewoon een maaltijd met groente sla en vlees of vis. ik kijk altijd wel of er wat is met eiwitten omdat ik gewoon altijd wel genoeg eiwitten wil binnenhebben op een dag.

ik heb vandaag bijvoorbeeld eerst een roze koek gegeten rond 11 uur ofzo.
daarna heb ik rond 1 uur een tortilla met kipfillet (met cornflakes, die oranje van de AH) plakje cheddarkaas, ijsbergsla en beetje mayonaise. ( ik dacht zelf dat dit wel een goede maaltijd was om 2/3 keer in een dag te nemen omdat in kip eiwitten zitten en het is gezond + de tortilla op zichzelf is niet echt kcal.rijk en in cheddarkaas zitten ook veel eiwitten.
verder hebbik 3 glazen melk op vandaag en voor de rest drink ik meestal gewoondubbelfris. is ook niet het ALLERslechtste wat je kan drinken lijkt me.

ik ben 183 cm lang en weeg rond de 79 kilo.

het hangt ervanaf of ik druk met werk ben want in de vakantie hebbik soms wel eens 16 uur achter mekaar gewerkt (lopen op terras) wat ik ook wel beschouw als aardige cardio training opzich Xd. maar meestal 2/3 keer in de week aardige KT. cardio 2 keer per week als het meezit maar mijn werk vind ik eigenlijk al genoeg.

mijn krachttraining bestaat uit:

- op de rand van de bank zitten en benen strekken en intrekken 20 reps.
- op rug liggen, bank vasthouden met handen en benen omhoog laten gaan 90 graden 20 reps.
- op rug liggen, bank vasthouden met hadnen en dan op schouders soort van leunen en zo mijn benen de lucht in (weet niet hoe die oefening heet) je maakt een soort van strek beweging de lucht in. 20 reps.
- reverse cruches 20 reps.
- heel even pauze
- benen op bank (rug op grond) en crunches naar links en rechts (armen gestrekt naar bank) 20 reps.
- benen op bank en normale crunches (armen gestrekt naar bank) 20 reps.
- benen op bank en normale crunches (armen gekruist over lichaam) 20 reps.

dan probeer ik meestal nog 30/40 pushups eruit te persen en dan doe ik mn benen

- 100 squats
- 25 pistols rechterbeen
- 5 pistols linkerbeen (zwakke been)

dit is wat ik nu zegmaar doe 2/3 keer in de week.

vroeger deed ik dit maar weet niet of dat effect heeft.

- in pushup houding 3 minuten blijven staan.
- langzame pushups 10 reps.
- links rechts in de omlaag positie. 4 reps.

hoop dat jullie wat wijzer zijn.

zoiezo dat mijn voeding niet echt goed is xD

en give me some feedback over die tortilla met kipcorn. volgens mij was he teen goede.

Maak foto's van je fysiek om de zoveel maanden. Dan zie je het verschil meteen.

Tortilla's met kipcorn, het nieuwe cutvoedsel. mmmmmmmm.

Gewoon schema's maken en foto's vergelijken om de paar maanden.
Meten = weten.

Ben je gewicht verloren? Zoja dan is het zeker voor een deel spiermassa. Het is niet eens je dieet (hoewel je alsnog veel te weinig eiwit binnenkrijgt en veel te veel vet + khs) maar eerder je training. Met alleen BW oefeningen kun je je spiermassa gewoon niet behouden op een dieet, zelfs met krachttraining verlies je een beetje spiermassa als je heel veel gewicht verliest of heel laag in vet% gaat.

Dat voedingsschema is inderdaad wel zeldzaam waardeloos, ja :D

ja XD tis echt waardeloos idd maar that's why i'm here.

nu ist nog niet te laat dus :)

maar bedoel lees overal dat iedereen een ander eetschema nodig heeft. maar hoe kom je erachter wat jouw behoeftes zijn. die buikspier oefeningne hebben echt geholpen de laatste tijd. in combinatie met werk viel ik af qua vet dan en mn 6pack werd goed zichtbaar. heb nog wel dat kleine eilandje waar sommige wel last van hebben XD navelkwabje ofzo xD

maar tis gewoon. kwil ook niet alles opgeven weetje. wil ook wel eens gewoon lekker n mergpijpje of n frikandel of wat friet in me neus kunnen schuiven.

waar ik naar op zoek ben is gewoon een soort eetpatroon wat gezond met RANDOM eten combineert waardoor je nog steeds (miss langzamer maar wel) resultaat boekt. oefeningen ben ik niet bang voor gimme what you've got weetje. ik heb t er best voor over om mn spieren te laten branden maar ik zou echt niet weten wat nou echt t goede is om te doen.

en dan zeggen mensen lees sticky's. heb ik ook gedaan hoor maar door sommige afkortingen of termen kom ik er gewoon ook niet uit. heb een soort BB for dummies nodig om te beginnen ofzo?

maar tis gewoon. kwil ook niet alles opgeven weetje. wil ook wel eens gewoon lekker n mergpijpje of n frikandel of wat friet in me neus kunnen schuiven.
In je neus schuiven is niet erg, als je ze maar niet opvreet!

Wat begrijp je niet uit de sticky's? Ik denk dat 99% van de zooi die je niet begrijpt via de zoekfunctie en Google terug te vinden is.

Als ik het kan met de stickies, overige topics en google, dan kan jij het ook! Gewoon even wat moeite voor doen en dan komt het allemaal wel.

Er zijn genoeg topics over voedingschema's geweest waar alles in staat (inclusief de vragen die jij nu stelt). Dus ga gewoon even wat doen en neem er de tijd voor. Een schema zet je niet in een uurtje in elkaar! Hup aan het werk!

En voor de luie mensen kan je nog altijd schema's van andere mensen overnemen. Wie niet sterk is moet slim zijn zeggen ze wel eens.

Zowel je trainingsschema als je voedingsschema heeft totaaaaaal niets met bb te maken. Je eet nog geen halve pepernoot per dag en je traint 2 spiergroepjes? Vindt je het heel raar dat je niet groeit?

- op rug liggen, bank vasthouden met handen en benen omhoog laten gaan 90 graden 20 reps.
- op rug liggen, bank vasthouden met hadnen en dan op schouders soort van leunen en zo mijn benen de lucht in (weet niet hoe die oefening heet) je maakt een soort van strek beweging de lucht in. 20 reps.
- heel even pauze
- benen op bank (rug op grond) en crunches naar links en rechts (armen gestrekt naar bank) 20 reps.

- 100 squats
- 25 pistols rechterbeen

:roflol:

Ga normaal trainen. Staat hier genoeg info over. Succes.

Hallo allemaal, ben net nieuw hier.
ben 19 jaar en ben net nieuw in dit wereldje.

Ben nou niet echt van plan om echt BBer te worden maar meer om mn lichaam gewoon mooi te vormen en een zon laag mogelijk vet% te behouden.

Ik heb de afgelopen jaren altijd al een gespierd lichaam gehad. (aanleg) maar had een jaar geleden nog wel wat vet. niet veel ofzo maar het was niet strak.

ben toen begonnen met tonijn vreten om meer eiwitten binnen te krijgen en cardio doen. gewoon af en toe 5 km hardlopen. tussendoor natuurlijk ook KT. maar heb nooit echt heel erg op mn voeding gelet.

nou kwam ik laatst bij n oude vriend en hij had me een jaartje niet echt meer gesproken ofzo. en hij zei opeens
wat ben je mager. maar ik had juist het idee dat ik een lager vet% had en mn spieren meer naar de oppervlakte waren gekomen.

heb nog niet het resultaat wat ik echt wil maar begin in de buurt te komen. maar nou vroeg ik me af. hebbik in de afgelopen jaren door mijn onoplettendheid wat voeding betreft miss deels mijn spieren verbrand?

die vriend zei dat ik n jaar geleden nog gespierder was dan nu maar dat zie ik zelf niet echt.

nou weet ik dus niet hoe ik een goed voedingsschemaopzet en of het ook echt nodig is om te bereiken wat ik wil.

mijn doelen zijn:

- lager vet% waardoor ik zegmaar beetje droog ben.
- dit zonder al teveel gedoe zo houden.

tuurlijk snap ik dat er veel moeite voor nodig is om het perfecte lichaam te hebben maar ik hoef zegmaar niet supergespierd te worden om wedstrijden te doen.

hoop dat jullie mij een beetje snappen.

anorexia?

sochtends eet ik niks. dan ergens in de middag neem ik iets te eten. geen idee wat verschilt echt elke dag. soms een boterham soms crunchy(dat gezonde spul met melk) soms gewoon een hamburger die je in de magnetron popt :') ik eet echt soms heel ongezond.
en dan savonds gewoon een maaltijd met groente sla en vlees of vis. ik kijk altijd wel of er wat is met eiwitten omdat ik gewoon altijd wel genoeg eiwitten wil binnenhebben op een dag.

Begin met s'ochtends te eten . En beter dat je ook een voedingsschemagaat maken , imo heel belangrijk wil je resultaten boeken.

- heel even pauze

- 100 squats
- 25 pistols rechterbeen

Beter ga je naar de gym en eens een echt trainingsschema beginnen volgen.
Wat jij KT noemt , is eigelijk maar wat aanmodderen.

100 squats , wat moet ik mij daar bij voorstellen . Dus zonder gewicht ?

pistols?

Je moet het verschil in jou benen met ???pistols ''wtf dat ook is'' ???
niet zo groot maken, als je linker been zwakker is, ga je hem toch JUIST niet minder trainen, zo blijft je rechterbeen ALTIJD sterker als je die meer en vaker aanpakt...:finger:

pistol is zegmaar op 1 been staan en dan met je andere been gestrekt naar beneden zakken en weer omhoog.

maar mensen die zeggen van. jaaa je doet niet als een BBer. nee dat doe ik ook niet.
ben zegmaar niet van plan om BBer te worden maar meer om mn lichaam te vormen zoals ik het wil hebben. dat is ook een soort van BBen toch?

maar zoals ik het begrepen heb heb je dus 3 verschillende voedingsstoffen nodig om je lichaam goed te vormen? en die moet je doseren door de dag heen.
50% khs
30% proteine
20% vet
zoeits toch?

maar dan moet ik dus uitrekenen hoeveel ik verbrand als ik train en hoeveel ik dan ga innemen aan kcal?

dan moet ik er 200 onder zitten en dan zou ik in principe vet moeten gaan verliezen toch?

en als ik er 200 boven ga zitten ga ik groeien?

volgens mij is dat beetje de theorie toch?

Als je BB-oefeningen doet, wil niet zeggen dat je meteen zo groot als een BB-er wordt. Ik snap niet waarom mensen dat altijd maar denken, dat als je BB-oefeningen doet, je er ook als een BB-er uit gaat zien, alsof dat zo makkelijk gaat. Dat duurt jarennnnnnn.

Wat bedoel je met een 'mooi' lichaam (behalve droog)?

Terug
Naar boven