MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #110.501
Precies! Dat is echt zo veel prettiger. Ik heb voor het eerst een schrift volgeschreven, en dan ook gelijk 3 schriften in 4 maanden tijd. Waar ik op de HAN nog schriften van 4 jaar geleden gebruikte met 1-2 gescheurde pagina's. Ik heb meer geleerd dan in alle jaren, en het was ook gewoon echt interessant en op een lekker tempo. Op de HAN heb ik er een paar zitten waarvan ik mij afvraag wat ze er komen doen. Mensen die in de lessen huilen omdat ze het niet meer snappen waardoor ik continu moet luisteren naar iemand die iets 10x uitlegt. Enige voordeel is dat in de laatste jaren veel opdrachten en grote verslagen geschrapt zijn omdat een deel van de studenten in tranen uitbarsten.

Hier was ook een 80% aanwezigheidsplicht, maar dan gaan ze niet huilen als je 2x 5 minuten te laat bent en je uit de les trappen. Ze gaan ook niet 100x hetzelfde herhalen en op een fijn tempo erdoorheen. Geen idiote verplichte huiswerk en gewoon allemaal eigen verantwoordelijkheid en plannen. Nou heb ik gelukkig al m'n vakken afgerond en hier geen last meer van, hoef alleen nog 1.5 jaar stages.
Ik zie veel frustraties, eens fitnessen kan helpen :windup:

• #110.502
Dacht al wel dat ze er bekend om staan ja :o. Organisatorisch heeft m'n zusje het nog vele malen erger met social work, flink klote school. Gelukkig hoef ik er maar 1x per week heen tot de kerst, een half jaar niets en dan een heel jaar stage.

Vooral verplicht huiswerk is het meest achterlijke wat er is. Heb 1x zelfs een tentamen niet mogen maken omdat ik mijn huiswerk 3x niet gedaan had. En het 2x te laat = les niet in, 2 lessen missen = geen tentamen gedoe. En dan zeggen ze altijd dat alles je 'eigen verantwoordelijkheid' is.

Baal nu wel dat ik naar Noorwegen ben gegaan. Wilde wat vakken op een andere school volgen. Nu ik een goede universiteit geproefd heb vind ik de han nog achterlijker dan dat ik het al vond. M'n scores en motivatie had even een toppunt bereikt.
Degene die mij alle informatie over de onkunde van de HAN verschafte doet ook social work ;).

De universtiteit is erg prettig inderdaad, 99% is eigen verantwoordelijkheid. Als je daar gewoon goed mee om kunt gaan, kun je zelf dingen inplannen en is het best relaxed. Merk dat ik veel productiever ben dan bijvoorbeeld op de middelbare. Daarnaast zou ik er nu echt niet meer aan moeten denken om terug naar een klassikale opzet te gaan. Vind het geweldig om gewoon in de banken te kunnen zitten, lectures te volgen en aantekeningen te maken.

Dit kan geen toeval meer zijn.... @Joostb_2000 heeft de informatie over HAN gewoon van @Nootmuskaatje 's zus. Small world :o

• #110.504
Ik zie veel frustraties, eens fitnessen kan helpen :windup:
Alleen was er ook nog een stukje over m'n rug. Boodschappen dragen kijk ik onderhand al tegenop, trainen is al helemaal niet zo prettig meer. Ik kan het wel, maar de lol is minder + met al het gedoe is het nog kutter. Zal zo wel gaan trainen, een paar simpele oefeningen zonder dat ik wat hoef te tillen vanaf de grond.

• #110.505
Heb hetzelfde met HAN Arnhem.
2 maanden autotechniek gevolgd daar.

Tijdens open dag meerdere malen gevraagd of ik met alleen havo NT profiel zonder enige kennis van auto's daar terecht kon. Dat ik graag de sales kant op wil. Werd allemaal beaamd.
1e schooldag: benoem alle sensoren van een auto.
2e schooldag : foto van een motorblok. Benoem alle onderdelen.
Alles voor een cijfer.

Ik naar docent met vraag mogen we niet eerst leren?
Nee dit was basiskennis die je moest hebben.
Waarop ik aangaf dat ik dit nooit kan, kreeg ik als antwoord: dan moet je heel veel thuisstudie doen.
Na 1 periode zo'n beetje alle vakken niet gehaald te hebben, ben ik ermee gestopt. Docenten stonden niet open om je ook maar op enige manier te helpen.
Ik was ook de enuge in mn klas die van havo kwam. De rest kwam allemaal vanaf mbo autotechniek, dus lesstof jaagden ze er pl**ris snel doorheen omdat 19/20 alles al wisten. Ik moest maar thuisstudie gaan doen

• #110.506
Op de valreep mijn propedeuse toch niet in het eerste jaar gehaald. Hertentamen gedaan, weer net niet genoeg. Vorige keer 3/100 puntjes tekort, volgende week maar eens naar de inzage... :(. Afgerond één 5, één 6, vier 7ens, twee 8en en twee 9ens.

Ik ga huilen om die 5 en de gemiste propedeuse :treuren:

• #110.507
Bah! Gisteren was er bij mij op de trein ook iemand haar teennagels aan het knippen. Degoutant!

Vlucht naar huis heeft een uur vertraging :( Net twee dagen op hoge hakken rondgehold bij 35gr, niet geluncht, veel issues mogen aanhoren,... Ik wil naar huis!
je lieffie haalt je wel op straks...morgen vrij? :)

• #110.508
Gewoon TU Delft doen, nergens problemen mee.

• #110.509
Op de valreep mijn propedeuse toch niet in het eerste jaar gehaald. Hertentamen gedaan, weer net niet genoeg. Vorige keer 3/100 puntjes tekort, volgende week maar eens naar de inzage... :(. Afgerond één 5, één 6, vier 7ens, twee 8en en twee 9ens.

Ik ga huilen om die 5 en de gemiste propedeuse :treuren:
Balen inderdaad. Kan je herexamen doen?

• #110.510
Balen inderdaad. Kan je herexamen doen?

Dat was mijn hertentamen al. Indien het cijfer niet wordt aangepast zal ik het vak volgend jaar geheel overnieuw moeten doen. Dat vind ik nieteens zo'n probleem, had gewoon willen kunnen zeggen dat ik alles ook succesvol heb afgerond.

• #110.514
Morgen lekker in bed blijven.
Ik heb gisteren 5u geslapen en vandaag 5,5.
Het wordt na middernacht eer ik thuis ben, dan ga ik niet een uur vroeger opstaan om te gaan lopen...
moet je inloggen om 0800 of je melden? Slapen zal je vast wel na al die indrukken weer na gisteren en vandaag

• #110.517
Samen met @euphorea dit jaar gewoon easy mbo 2 dolfijnentrainer op roc gehaald, niks te klagen. Mogen door naar nivo 3

• #110.520
Dat was mijn hertentamen al. Indien het cijfer niet wordt aangepast zal ik het vak volgend jaar geheel overnieuw moeten doen. Dat vind ik nieteens zo'n probleem, had gewoon willen kunnen zeggen dat ik alles ook succesvol heb afgerond.
Snap ik. Volgende keer zal het wel lukken. Niet te lang bij blijven hangen (al snap ik zeker je ontgoocheling).

Terug
Naar boven