AndroidHealthClinic

Wat is de ideale tijd voor je PWO maaltijd/shake?"

Ach zo druk zou ik me er niet over maken.
Zorg gewoon dat je alles binnenkrijgt en je lichaam zorgt er wel voor dat het goed komt :)

• Topic Starter Topic Starter
Ach zo druk zou ik me er niet over maken.
Zorg gewoon dat je alles binnenkrijgt en je lichaam zorgt er wel voor dat het goed komt :)

Doe jij dat maar...

Als ik ergens 40% meer uit kan halen met dezelfde moeite dan doe ik dat graag.

Verder lees ik nu ook dit topic...misschien kan dat ook mee genomen worden.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ize-skeletal-muscle-protein-synthesis-210633/ Gaat nu een discussie over de inname van leucine...

Misschien zou, als 3XL ooit nog eens in dit topic belandt ;), dit ook mee genomen kunnen worden in het schema wat ik gepost had, waarin om 19:00 training als voorbeeld genomen wordt.

Doe jij dat maar...

Als ik ergens 40% meer uit kan halen met dezelfde moeite dan doe ik dat graag.

Verder lees ik nu ook dit topic...misschien kan dat ook mee genomen worden.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...ize-skeletal-muscle-protein-synthesis-210633/ Gaat nu een discussie over de inname van leucine...

Misschien zou, als 3XL ooit nog eens in dit topic belandt ;), dit ook mee genomen kunnen worden in het schema wat ik gepost had, waarin om 19:00 training als voorbeeld genomen wordt.

40 procent nou dat zal ook wel meevallen denk ik.
Maak je niet zo druk erom en ga gewoon lekker trainen en eten. Denk je nou echt dat je in een jaar 10 kg zwaarder zal worden als je ieder dingetje helemaal precies uit gaat voeren.

40 procent nou dat zal ook wel meevallen denk ik.
Maak je niet zo druk erom en ga gewoon lekker trainen en eten. Denk je nou echt dat je in een jaar 10 kg zwaarder zal worden als je ieder dingetje helemaal precies uit gaat voeren.

Nee, dat denk ik niet....maar het is zonde dat ik progressie misloop omdat ik te lui ben om iets uit te zoeken...

Als jij daar wel genoegen mee neemt is dat prima...ik wil graag zo effectief mogelijk te werk gaan.

Als het allemaal niets uitmaakt had ik me net zo goed niet aan kunnen melden hier.

Nee, dat denk ik niet....maar het is zonde dat ik progressie misloop omdat ik te lui ben om iets uit te zoeken...

Als jij daar wel genoegen mee neemt is dat prima...ik wil graag zo effectief mogelijk te werk gaan.

Als het allemaal niets uitmaakt had ik me net zo goed niet aan kunnen melden hier.

Helemaal eens. Maar ik denk dat het effect wel verwaarloosbaar is voor een amateur. Denk dat dit pas interresant word op hoog nivo.

Desalniettemin is het wel gewoon leuk om te weten.

Uit het artikel blijkt dus dat dit niet optimaal is...het kan wel werken voor je...maar waarschijnlijk is er nog een betere manier.

In dit artikel misschien niet maar in andere artikelen weer wel ;). Ik heb al veel geprobeerd in de tijd dat ik train. Je moet daarbij toch zelf ook experimenteren met wat voor jou wel of niet werkt. Het allerbelangrijkste is dat je gedurende de gehele dag zorgt dat je goede voeding binnenkrijgt , je rust pakt en daarbij dus ook keihard traint! Daar haal je de meeste progressie uit! Je whey isolaat wel of niet 15 minuten later pakken zou ik me maar niet te druk om maken. Gewoon zorgen dat je na je training hoe dan ook je voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan komt het allemaal wel goed.

in dit artikel misschien niet maar in andere artikelen weer wel ;). Ik heb al veel geprobeerd in de tijd dat ik train. Je moet daarbij toch zelf ook experimenteren met wat voor jou wel of niet werkt. Het allerbelangrijkste is dat je gedurende de gehele dag zorgt dat je goede voeding binnenkrijgt , je rust pakt en daarbij dus ook keihard traint! Daar haal je de meeste progressie uit! Je whey isolaat wel of niet 15 minuten later pakken zou ik me maar niet te druk om maken. Gewoon zorgen dat je na je training hoe dan ook je voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan komt het allemaal wel goed.

+1

In dit artikel misschien niet maar in andere artikelen weer wel ;). Ik heb al veel geprobeerd in de tijd dat ik train. Je moet daarbij toch zelf ook experimenteren met wat voor jou wel of niet werkt. Het allerbelangrijkste is dat je gedurende de gehele dag zorgt dat je goede voeding binnenkrijgt , je rust pakt en daarbij dus ook keihard traint! Daar haal je de meeste progressie uit! Je whey isolaat wel of niet 15 minuten later pakken zou ik me maar niet te druk om maken. Gewoon zorgen dat je na je training hoe dan ook je voedingsstoffen binnenkrijgt. Dan komt het allemaal wel goed.

Daarom lijkt het me interessant om te weten van 3XL, die volgens mij al meer dan 30 jaar hier mee bezig is, wat hij uit zijn experimenten/kennis uit wetenschappelijke artikelen nou het beste vindt.

Ik zou hem precies op het juiste moment innemen voor de zekerheid.

Waar maak je je in godsnaam druk over zeg, denk je dat het ook maar iets zal uitmaken? Je bent geen prof ofzo (je zult het ook nooit worden), dus waarom neem je jezelf in godsnaam zo serieus?

Ik zou hem precies op het juiste moment innemen voor de zekerheid.

Waar maak je je in godsnaam druk over zeg, denk je dat het ook maar iets zal uitmaken? Je bent geen prof ofzo (je zult het ook nooit worden), dus waarom neem je jezelf in godsnaam zo serieus?

Ik vind het interessant om te weten. Ook omdat er zoveel fabeltjes over bestaan. Als ik iets beter kan doen met het zelfde gemak...(een shakje naar binnen gooien is altijd even veel werk) maar alleen het tijdstip hoef te veranderen dan is dat toch mooi meegenomen omdat ik het even na vraag op een forum? Misschien maakt het wel geen ruk uit. Maar dat hoor ik dan graag van de mensen die er heel veel verstand van hebben en het liefst nog kunnen onderbouwen met wetenschappelijk bewijs.

Ben alweer iets verder denk ik:

Imo Pre- en post eiwit.

Ben zelf geen fan van veel Kh na de training. Zoals ik al eerder geschreven heb geeft KT niet echt en grote glycogeendepletie en zelfs tijdens het window verhaal is de glycogenaanvullling zodanig dat het dagen duurd voor de spier weer "vol" is. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/hoeveelheid-gylcoceen-175545/#post3065313

Blijft alleen het insulineverhaal over en ook daarvan ben ik van mening dat grote insulineafgifte niet zinvol is omdat de spiercel na KT te beschadigd is om grote hoeveelheden insuline aan te kunnen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/high-carbs-for-everyone-carb-nightmare-i-ii-iii-23300/

Zelf gebruik ik tegenwoordig na m'n training alleen nog hydrolisaat met melk omdat dit imo een voldoende insuline afgifte tot gevolg en uit meerder studies blijkt dat hydrolisaat positief werkt. de melk is dan voor wat langere aanvoer van eiwit.

Voor mensen die wel kh nemen raad ik meestal aan max. 20-25 gr te nemen.

Kh's zijn niet echt nodig....vraag me alleen af wanneer hij die shake precies neemt...maar dan gebruikt hij ook nog de snelste whey na de training, dus ik denk dat ik kan concluderen dat als ik voor mijn training een goede pre workout meal heb gegeten ik na de training alleen BCAA's hoef te nemen aangezien BCAA's en Hydrolisaat in de categorie "Snel" vallen. Helemaal zeker ben ik hier niet van.

Laatst bewerkt:
Nu vraag ik me af of ik na de training wel gelijk Xtend (bcaa's) kan nemen of dat ik gewoon helemaal niks moet in nemen.

Maar wanneer heb je lang genoeg gewacht met het nemen van een whey shake?

Hoe lang moet ik wachten na het trainen met nemen van een shake?

Neem niet alleen deze post maar plaats deze naast anderen (vooral in de wetenschapsectie)

Je ziet dat dan dat pre-workout een steeds belangrijkere rol gaat spelen en dat post-workout rechtstreeks gekoppeld is aan pre-workout.

De rol van PoWO ligt tegenwoordig meer in het verhoogd houden van wat je in de PrWO in heb genomen.

Ook zie je de rol van eiwit (aminozuren) weer steeds groter worden.

Ik ben het wel van mening dat het zgn window verhaal van 1 uur overdreven is en dat optimale opname langer duurd.

als we dan toch allemaal redelijk wat geld pompen in onze hobby zou het toch dom zijn om ze dan niet optimaal of op de verkeerde manier te gebruiken
en timing is idd van belang
dus er dieper op in gaan is zeker niet slecht.

Het verhaal wordt vaak te ingewikkeld gemaakt. Het is een kwestie van logisch nadenken en dan kom je een heel eind.

Wat gebeurt er kortgezegd tijdens een training dat hersteld moet worden achteraf, in volgorde van belangrijkheid?
1) Spierenergie wordt verbruikt en moet aangevuld worden.
2) Spierweefsel wordt beschadigd en moet gerepareerd worden. Bij de juiste trainingsbelasting betekent dit dat dat het gerepareerde weefsel sterker moet zijn dan het vorige zodat een volgende keer de spier bestand is tegen de belasting. (dit is de hele krux van het Bodybuilden)

Dus je spieren hebben eerst behoefte aan aanvulling van energie: koolhydraten, daarna gaat het lichaam over tot reparatie en groei. Daar heeft het bouwstenen voor nodig: eiwitten.

Als je een tekort aan koolhydraten hebt in je lichaam zal je lichaam eiwitten gaan gebruiken als energie bron. Daarom na een training eerst koolhydraten, dan eiwitten.

Na 25 jaar trainen en experimenteren heb ik gemerkt dat meerdere koolhydraat bronnen, met verschillende release snelheden (Glykemische waarden) en verschillende eiwitbronnen, met verschillende opname snelheden tegelijk inemen het beste werkt. Zo wordt je lichaam snel gevoed na een training, maar blijft een aantal uren na de training je lichaam nog voorzien van energie en eiwitten (aminozuren).

Terug
Naar boven