MuscleMeat

Wat is een veilige maximumsnelheid?

Peiling Peiling Wat zou de maximumsnelheid moeten zijn?

• Minder dan 80

Stemmen: 7 5,3%
  • 80

Stemmen: 0 0,0%
  • 90

Stemmen: 1 0,8%
  • 100

Stemmen: 4 3,0%
  • 120

Stemmen: 13 9,8%
  • 130

Stemmen: 9 6,8%
  • 140

Stemmen: 38 28,6%
  • 150

Stemmen: 14 10,5%
  • 160

Stemmen: 10 7,5%
  • Hoger dan 160

Stemmen: 7 5,3%
  • Geen maximumsnelheid

Stemmen: 26 19,5%
  • Anders

Stemmen: 4 3,0%

• Totaal stemmers
    133
allemaal op de fiets :thumbup: geen max snelheid :rolleyes:

gestemd op anders.
nml variabel afhankelijk van de drukte. in het andere topic heb ik al wat uitgebreider verteld hoe ik dat voor me zie.

In Nederland 120.

140 en op drukke wegen nog een extra rijbaan erbij.

130 kudt

Laatst bewerkt:
Ik heb nooit begrepen waarom je op 4- of 5-baans wegen zoals bij Schiphol (A4), Utrecht (A2) of op grote delen van de A16 maximaal 100km per uur mag rijden. Uitstekend voor de staatskas natuurlijk, maar volgens mij is 150 hier een snelheid waarmee je niets of niemand in gevaar brengt. Mij zal je dan ook niet geforceerd rechts zien rijden tussen alle r**ards die qua snelheid tussen de 80 en 100 km/u varieren en vreemde manoeuvres uithalen. Het voelt veel veiliger en natuurlijker om hier op de linkerbaan met zo'n 130-140 langs te rijden.

Onlangs was er op tv een interessante vergelijking tussen de autobahn in uns aller Deutschland en de highway in the States. Kort gezegd kwam het er op neer dat de Amerikaanse auto is uitgerust met cupholders om de verveling tegen te gaan die ontstaat bij 60 mph. Wie ooit in de States heeft gereden ziet ook een groot aantal niet-handsfree bellende automobilisten, te herkennen aan geslinger over de weg. Van rechts rijden heeft men nooit gehoord.
Bij 180 km/u op de autobahn is men echter compleet gefocust op de weg. Elke langzamere weggebruiker houdt keurig rechts. Het aantal ongelukken ligt relatief erg laag. Dit zou een behoorlijke eye-opener moeten zijn voor ons allen!

Ik heb wel al belangrijke afspraken gehaald door 140 ipv 120 te rijden. Bij vertrek duid de GPS bijv. aan dat ik een half uur te laat ga komen, en over een reistijd van 3 uur kwam ik dan toch mooi op tijd. Voor korte afstanden is het inderdaad meestal nutteloos, dan win je een halve tot hele minuut of zo.

Inderdaad. Nu zie ik het nut in waarom we in België de maximaal toegestane snelheid moeten verhogen; je moet hier namelijk al vlug ettelijke uren rijden eer je uw bestemming hebt bereikt (niet rekening houdende met de files:rolleyes:):o.

Nog 1 post. Zet hem op!

Oh hij heeft het weer eens onderbouwd want hij heeft daar 'een gegeven' voor.

Wat een halve tamme ben je toch ook.

Een gegeven, hij post het hier zelf. Als iemand regelmatig de maximumsnelheid overtreedt, dan is die persoon in mijn ogen een overtreder.
Fijn dat ik weer van je ignore-list af ben! Kunnen we weer gezellig babbelen.

Ja klopt, je intrigeert me ergens ook wel. Heb je er voorlopig weer afgehaald.

Serieuze vraag, zonder lullig bedoelde ondertoon. Heb jij een verstandelijke handicap/afwijking in welke mate of vorm dan ook?

Ja klopt, je intrigeert me ergens ook wel. Heb je er voorlopig weer afgehaald.

Serieuze vraag, zonder lullig bedoelde ondertoon. Heb jij een verstandelijke handicap/afwijking in welke mate of vorm dan ook?

Ik zal serieus antwoorden terwijl ik de vraag toch wat aanvallend vind.
Niet dat ik weet, ik ga het uitzoeken.

ik ga googlen naar de symptomen of ik ze heb. Ieder geval is er geen sprake van mentale retardatie want mijn iq ligt hoger dan 70.
Maar ik post het wel al vind ik een handicap die bij mij past, al denk ik dat je dan kan wachten tot je een ons weegt Klaaswitz. Hoe kom je er trouwens bij dat ik een handicap zou hebben?

Je komt nogal verward over "HardcoreNL". Alsof je het overzicht af en toe verliest en er daarbij ook nog of moeite mee heb dat dit het geval is en daarom stomweg negeert, of het werkelijk niet door hebt.

Je komt nogal verward over "HardcoreNL". Alsof je het overzicht af en toe verliest en er daarbij ook nog of moeite mee heb dat dit het geval is en daarom stomweg negeert, of het werkelijk niet door hebt.

Mensen met klassiek autisme hebben een achterstand of functioneren niet normaal op drie gebieden. Deze gebieden zijn:

Communicatie (in brede zin, dus verbaal en non-verbaal)
Sociaal begrip en interactie (omgaan met andere mensen)
Stereotype gedragingen en interesses

Haha,:)

Terug
Naar boven