Fitness Seller

Wat is een veilige maximumsnelheid?

Peiling Peiling Wat zou de maximumsnelheid moeten zijn?

  • Minder dan 80

    Stemmen: 7 5,3%
  • 80

    Stemmen: 0 0,0%
  • 90

    Stemmen: 1 0,8%
  • 100

    Stemmen: 4 3,0%
  • 120

    Stemmen: 13 9,8%
  • 130

    Stemmen: 9 6,8%
  • 140

    Stemmen: 38 28,6%
  • 150

    Stemmen: 14 10,5%
  • 160

    Stemmen: 10 7,5%
  • Hoger dan 160

    Stemmen: 7 5,3%
  • Geen maximumsnelheid

    Stemmen: 26 19,5%
  • Anders

    Stemmen: 4 3,0%

  • Totaal stemmers
    133
Dat lijkt me geen waterdichte diagnose, "HardcoreNL".


Het zoeken naar symptomen en die dan jezelf aanmeten is de klassieke fout van al die nerds op het internet die zich autisme/asperger aanpraten. Iedereen kan namelijk symptomen herkennen die passen bij bijvoorbeeld autisme. Een afwijking dat valt binnen het autistisch spectrum dragen is echter veel meer dan die symptomen.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me geen waterdichte diagnose, "HardcoreNL".


Het zoeken naar symptomen en die dan jezelf aanmeten is de klassieke fout van al die nerds op het internet die zich autisme/asperger aanpraten.

Ik wil mezelf niet als nerd bestempelen maar met deze kennis gewapend zoek ik verder. Bekijk nu een hele lijst met hersenaandoeningen, best wel interessant. Misschien wordt ik wel hersenchirurg.
 
ik vind 160 kunnen maar dan moet je wel overal 3 baans hebben of de rest van het verkeerd moet ook goed doorrijden anders krijg je te veel snelheids verschil en meer kans op files etc.
 
Ik heb wel al belangrijke afspraken gehaald door 140 ipv 120 te rijden. Bij vertrek duid de GPS bijv. aan dat ik een half uur te laat ga komen, en over een reistijd van 3 uur kwam ik dan toch mooi op tijd. Voor korte afstanden is het inderdaad meestal nutteloos, dan win je een halve tot hele minuut of zo.

Dat argument is na een verhoging van de max snelheid ook weer van stal te halen :D. (het gaat immers om de overschrijding van de max snelheid, dat dat 120 per uur is, doet er niet zoveel toe. Als die 180 was, zou je op tijd komen door 200 te rijden)
Persoonlijk zou ik zeggen 100 per uur. Mbt tot Nederland betekent dat 40 min meer reistijd op zo'n beetje de langst mogelijke autorit. (400 km) En dan ga je uit van het zeer onwaarschijnlijke (onmogelijke) scenario dat je constant met de max. snelheid beweegt.
En ook omdat het grosso modo brandstof zou besparen. Maximum snelheden verhogen komt volgens mij met erg weinig voordeel en veel nadelen.
 
140 rijden om sneller te zijn gaat echt niet heel veel uitmaken. Mensen plannen hun reistijd voordat ze weggaan. Als ze denken er 5 min eerder te zijn gaan ze 5 min later van huis, zo gaat dat nu eenmaal. Denk niet dat er meer mensen op tijd gaan komen, iig verwaarloosbaar.

Wat belangrijk is hier is de veiligheid. Ik ben er zelf namelijk van overtuigd dat 140 een veiliger snelheid is dan 120 hoe gek dit ook mag klinken. 120 is gewoon een sukkelgangetje en dit maakt dat mensen veel sneller in zullen dutten in de auto. Ik rijd zelf standaard 10-20 km te hard op de snelweg en merk gewoon dat je alerter bent bij een snelheid van 140. Het houdt je gewoon scherper.
Een maximum snelheid van 120 zorgt ook gewoon voor meer snelheidsovertredingen, mensen vinden 120 gewoon te langzaam aanvoelen, je sukkelt een beetje voort.

Op grote 3-4 baans snelwegen moet (zeker 's avonds) gewoon wat harder gereden kunnen worden.

Daarnaast ben ik erg tegen betutteling, zeker als er geen gegronde rede voor is. Het haalt eerlijk gezegd het bloed onder mijn nagels vandaan... die socialistische schaapjesmentaliteit en slavenmoraliteit. Wat een mak vee zijn we geworden.
 
heb 140 ingevuld maar ligt echt aan de weg en omstandigheden...sommige wegen kun je gewoon niet harder dan 100 om het veilig te noemen...s'nachts moet je op sommige wegen wel 160 kunnen rijden vind ik.
 
220 vluchtstrook
 
Tenzij Cod weer op de vluchtstrook geparkeerd heeft om een dutje te doen
 
120 km/h is ook te langzaam op de Nederlandse snelwegen, zeker op trajecten als de A16, A2, A4, A12, A15 (bepaalde delen) etc. Probleem is toch ook wel dat je bij de grotere steden (R'dam, Utrecht, Amsterdam) slechts 80/100 km/h mag, dit houdt zo ongelofelijk op.. Vooral als je van bijvoorbeeld Amersfoort richting Den Haag moet, want dan tref je ook nog eens die trajectcontrole aan!

Godzijdank is het 's nachts altijd relatief rustig op de Nederlandse wegen en kan je dan toch altijd wel stevig doorrijden.
 
130

er moet immers ook rekening gehouden worden met de snelheid die past bij gemiddelde autoprestaties en rijcapaciteiten (o.a inschattingsvermogen en alertheid) van de gemiddelde bestuurder.
 
130

er moet immers ook rekening gehouden worden met de snelheid die past bij gemiddelde autoprestaties en rijcapaciteiten (o.a inschattingsvermogen en alertheid) van de gemiddelde bestuurder.

Idd, kwam 2 auto;s op de snelweg tegen vanmiddag..
1 was een Pool, volgeladen en net 90km/u..
2de was een citroentje uit jaar 1933 ofzo en die ging vrachtwagens inhalen, kon er nog rechts voorbij en toen voor diegene nog invoegen om die vrachtwagen in te halen.. denk dan: blijf ff wat langer rechts ofzo!:mad:
 
130

er moet immers ook rekening gehouden worden met de snelheid die past bij gemiddelde autoprestaties en rijcapaciteiten (o.a inschattingsvermogen en alertheid) van de gemiddelde bestuurder.

De autoprestaties lijken mij zelf geen punt aangezien een verhoging van de maximum snelheid alleen zal gelden op meerbaans wegen. Hier kunnen de langzamere rijders gewoon op de rechterbaan rijden waar ook het vrachtverkeer rijdt. Dan kan er op de rechterbaan 80-120 gereden worden, op de middenbaan 120-130 voor inhalen en op de linkerbaan 140. Langzame auto's zullen hier geen gebruik van maken en wanneer het druk is zal het toch niet mogelijk zijn 140 te rijden. Daarnaast kan de max snelheid gewoon worden aangepast bij verkeersdrukte.

iig 's avonds laat moet er op meerbaans wegen gewoon wat harder gereden kunnen worden.
 
De autoprestaties lijken mij zelf geen punt aangezien een verhoging van de maximum snelheid alleen zal gelden op meerbaans wegen. Hier kunnen de langzamere rijders gewoon op de rechterbaan rijden waar ook het vrachtverkeer rijdt. Dan kan er op de rechterbaan 80-120 gereden worden, op de middenbaan 120-130 voor inhalen en op de linkerbaan 140. Langzame auto's zullen hier geen gebruik van maken en wanneer het druk is zal het toch niet mogelijk zijn 140 te rijden. Daarnaast kan de max snelheid gewoon worden aangepast bij verkeersdrukte.

iig 's avonds laat moet er op meerbaans wegen gewoon wat harder gereden kunnen worden.

In zijn geheel mee eens.
 
Geen maximum. Werkt in Duitsland ook wel goed.
Let wel: op de stukken waar het kan en de overige omstandigheden er ook naar zijn.
 
Terug
Naar boven