MuscleMeat

Wat is er met mijn schouder?!

• Topic Starter Topic Starter
Dus..

Na de verdoving hebben orthopeed en fysio onderling contact gehad.
Hieruit kwam voort dat er nogsteeds geen diagnose is, maar gezien de klachten en de houding van mijn schouders moest ik peesversterkende training moet gaan doen van, correct me if i'm wrong, de achterkant schouder en / of schouderblad / bovenkant rug.

Dit zodat mijn schouders wat meer 'naar achteren getrokken' werden, en ik zo een juiste houding aan nam, hierdoor zouden spanningen in nek / schouders en rug moeten afnemen.

Ook is er tape aangebracht, weet zo gauw niet wat hiervoor de benaming is. Maar deze zouden een 'reminder' zijn voor spieren om mijn schouders wat meer naar achteren te trekken. Prima oplossing! Tijdelijk..
Pijn was na een dag weg, maar zodra de tape eraf ging ook weer binnen een dag terug..

Simpele oefeningen als een push up (knie-hand) hield ik in een 6-3-1 training (peestraining) al niet eens vol.. Hierop heb ik dus maar weer een afspraak gemaakt met de orthopedisch chirurg, en wel voor vandaag.

Deze heeft even overlegt met fyio en kwam tot de conclusie dat ik mijn herstel toch echt 80% in de fysiotherapie moest gaan zoeken, verdere verdovingen en / of eventuele ontstekingsremmers inspuiten had in zijn ogen geen nut. Het gaat hier om een inpintion doordat een pees opgezet is en deels ontstoken, we moeten gaan zoeken waardoor deze is gaan onstoken en dus de inpintion veroorzaakt.

Oplossing blijf hetzelfde, de schouder, en met name de achterkant en het schouderblad moeten dus flink aan gaan sterken. Wat op dit moment niet mogelijk is doordat spieren vast en geirriteerd zijn.

Hij stelde daarom voor om meerdere massages en eventueel een acupunctuur te ondergaan om de spanningen en irritaties weg te nemen en proberen daarna de pees versterkende training weer op te pakken..

Vertellen jullie het maar???!!!

Verkeerd gebruik van schouders hoeft niet per definitie aan de schouders te liggen maar kan ook aan iets anders liggen.. Zelf had ik regelmatig hoofdpijn en dat kwam omdat ik verkeerde schoenen had (waardoor m'n rug niet goed stond en daardoor mijn nek gebogen ging staan en die pijn van m'n nek voelde ik onderaan de achterkant van mijn hoofd)

Als ik jou was zou ik de Cesar therapeut naar je volledige houding laten kijken, ideaal zou zijn om hem/haar eens laten kijken naar hoe je de oefening uitvoert.

Alleen als t ontstoken is zou je dan niet rust moeten hebben en ontstekingsremmers moeten krijgen? Ik had een ontstoken elleboog en na 2 weken medicijnen en rust was die weer de oude (op t feit dat ik de huid bij mijn elleboog aan de buitenkant 2 x zover kan uitrekken aan de voormalig ontstoken kant).

Wat de oefeningen betreft kun je ook met gewichten aan de gang gaan.. Pak gewoon een barbell zonder gewichten en ga daar rustig mee aan de slag. Niet met de bb mentaliteit maar gericht op spieren soepel maken. Dus zoveel mogelijk reps en stoppen voor t pijn gaat doen of dat je het gevoel hebt dat je loopt te forceren..

En verder gewoon gezond eten, zorgen dat je alle belangrijke voedingsstoffen binnen krijgt.

Overigens, als je wilt kan ik mijn ma wel vragen wat het misschien kan zijn. Zij is Cesar therapeut en altijd goede resultaten. Ik vermoed alleen dat Cesar alleen nuttig zal zijn bij wat je fout doet en zul je, als t echt ontstoken is, toch eerst daar wat aan moeten doen. Als je wilt dat ik t haar vraag met je ff een pb sturen met je klachten kort samengevat. Dus waar en wanneer t precies pijn doet, wat je voelt.

Terug
Naar boven