AndroidHealthClinic

wat is er zo goed aan een ei?

Ano_9531

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
ik zie dat velen onder jullie eieren eten omdat deze eiwitten bevat denk ik dan? maar dan ging ik eens chekken en er zitten per 100g zo'n 13g eiwitten wat niet echt zo speciaal veel is en daar komt dan nog eens bij dat eieren zeer slecht zijn voor de lever. Dus waarom al die eieren dan?

Eiwitten van eieren zijn een leuke afwisseling, je moet niet altijd je eiwitten alleen uit Kip halen.

• Topic Starter Topic Starter
Eiwitten van eieren zijn een leuke afwisseling, je moet niet altijd je eiwitten alleen uit Kip halen.

ik hall mijn eiwitten uit kip, ham, pindakaas, amandellen, kabejouw en tonijn genoeg variatie lijkt me en al deze producten zijn vele rijker aan eiwitten dan een ei

Elke keer als ik eieren eet laat ik echt stinkende ruften achter. :(

Ei-eiwit is dacht ik, buiten mensenvlees, het hoogwaardigste eiwit voor mensen.

Goede bron van vet en eiwit, en ei bevat veel essentiële stoffen die vitaal zijn voor een goede gezondheid, zoals vitamine D, B12, selenium en choline.
En slecht voor lever? Lol?
Ei behoort tot een van de voedingsmiddelen met de meeste voedingsstoffen per oppervlakte. Het is ook gewoon placenta voor een kuiken, zitten dus heel veel voedingsstoffen in die iets dat moet leven nodig heeft, net als melk.

ik heb weleens gehoord dat je testosteron omlaag gaat van eieren. kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Was dat niet iets met dioxine ?

Eieren zijn prima bron van eiwit. Vroeger werd het eten van meer dan 2 eieren per week afgeraden in verband met cholesterolverhogende werking, dit is achterhaald.
Weinig mis dus met een eitje!

ik eet zo n 8 eieren per dag en af toe gooi ik een rauw eitje door me shake, maar of het allemaal goed is geen idee. Al het eten is vrijwel bewerkt.

eieren zijn gewoon de shit :)

Hmm het is lekker? Of is dat nu geen goede reden meer?

Eieren zijn helemaal niet slecht voor je lever, vroegah aten sommige BBers 3 dozijn eieren op een dag.

Bovendien is 13g eiwit best veel per 100g, helemaal omdat een XL ei ong 80 gram weegt. Volgens mij zitten er ook 0g carbs in eieren.

Genoeg reden om er veel van te vreten dus.;)

Eieren zijn helemaal niet slecht voor de lever. Verder gaat het hier over hoge kwaliteit eiwit, zonder koolhydraten. Als je de dooier eruit haalt ook zonder vetten en cholesterol.

Cholesterol waar je overigens niet te bang voor hoeft te zijn. Dat verhaaltje is al lang achterhaald. Het lichaam regels je cholesterol zelf, ongeacht hoeveel je het eet. TE is natuurlijk nooit goed, twee dooiers per dag kan echter perfect.

Ik dacht dat eieren ook uit kip kwamen :mad:

Ei-eiwit is dacht ik, buiten mensenvlees, het hoogwaardigste eiwit voor mensen.
en soms begint mensenvlees wel eens saai te worden dus een ei is leuke afwisseling

:roflol:

Het is ook gewoon placenta voor een kuiken, zitten dus heel veel voedingsstoffen in die iets dat moet leven nodig heeft, net als melk.

Goed punt maar... Gatverdamme :D

Hou wel van een gebakken eitje of 3 op 2 bammetjes. Met een zachte dooier zijn ze t lekkerst als je het mij vraagt :meal: Als elke maaltijd nou een goeie bron van eiwitten bevat kom je een heel end en eieren zijn daarbij ook nog eens goedkoop en easy-to-use.

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

maar dan ging ik eens chekken en er zitten per 100g zo'n 13g eiwitten wat niet echt zo speciaal veel is

Ik heb nu mn bak kwark voor mn neus (Zaanse Hoeve pewpew!) en daar zit 9 gram eiwit per 100 gram in, dus in ei zit best wat ei. Ook al neem je natuurlijk eerder 500 gram kwark dan 500 gram eieren.

• Topic Starter Topic Starter
Eieren zijn helemaal niet slecht voor de lever. Verder gaat het hier over hoge kwaliteit eiwit, zonder koolhydraten. Als je de dooier eruit haalt ook zonder vetten en cholesterol.

Cholesterol waar je overigens niet te bang voor hoeft te zijn. Dat verhaaltje is al lang achterhaald. Het lichaam regels je cholesterol zelf, ongeacht hoeveel je het eet. TE is natuurlijk nooit goed, twee dooiers per dag kan echter perfect.

ik hebt het gevraagd aan een gespecializeerde dokter en die zij dat eiwitten gefilterd worden in de lever en veel gifstoffen achterlaten die de lever moet neutraliseren...

Terug
Naar boven