AndroidHealthClinic

wat is er zo goed aan een ei?

Als ze geen eieren heeft gestudeerd geloof ik haar niet.

ik hebt het gevraagd aan een gespecializeerde dokter en die zij dat eiwitten gefilterd worden in de lever en veel gifstoffen achterlaten die de lever moet neutraliseren...
Eiwitten komen niet eens in de lever. En gifstoffen zitten er niet in eieren als het goed is.

Eieren zijn helemaal niet slecht voor de lever. Verder gaat het hier over hoge kwaliteit eiwit, zonder koolhydraten. Als je de dooier eruit haalt ook zonder vetten en cholesterol.

Cholesterol waar je overigens niet te bang voor hoeft te zijn. Dat verhaaltje is al lang achterhaald. Het lichaam regels je cholesterol zelf, ongeacht hoeveel je het eet. TE is natuurlijk nooit goed, twee dooiers per dag kan echter perfect.

dus het is niet erg om 8 eieren per dag te eten en af en toe en rauw eitje door je shake te gooien?

Rauwe placenta door je shake, je moet er maar trek in hebben :nut:

Chicken egg, whole, hard-boiled Nutritional value per 100 g (3.5 oz)
Energy 647 kJ (155 kcal)
Carbohydrates 1.12 g
Fat 10.6 g
Protein 12.6 g
Tryptophan 0.153 g
Threonine 0.604 g
Isoleucine 0.686 g
Leucine 1.075 g
Lysine 0.904 g
Methionine 0.392 g
Cystine 0.292 g
Phenylalanine 0.668 g
Tyrosine 0.513 g
Valine 0.767 g
Arginine 0.755 g
Histidine 0.298 g
Alanine 0.700 g
Aspartic acid 1.264 g
Glutamic acid 1.644 g
Glycine 0.423 g
Proline 0.501 g
Serine 0.936 g
Water 75 g
Vitamin A equiv. 140 μg (16%)
Thiamine (Vit. B1) 0.066 mg (5%)
Riboflavin (Vit. B2) 0.5 mg (33%)
Pantothenic acid (B5) 1.4 mg (28%)
Folate (Vit. B9) 44 μg (11%)
Calcium 50 mg (5%)
Iron 1.2 mg (10%)
Magnesium 10 mg (3%)
Phosphorus 172 mg (25%)
Potassium 126 mg (3%)
Zinc 1.0 mg (10%)
Choline 225 mg
Cholesterol 424 mg
For edible portion only. Refuse: 12% (Shell). One large egg is 50 grams.

Dit zit in een ei,zeker niet slecht.
Zolang het niet vervuild is met hormonen of andere stoffen.

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Eiwitten komen niet eens in de lever. En gifstoffen zitten er niet in eieren als het goed is.

De feiten
Eind mei 1999 werd België opgeschrikt door een ernstige vervuiling in de voedselsector. Zowel in eieren als in kippenvlees van sommige kwekers werden hoge gehaltes aan dioxinen gevonden. Ook PCB's, aan dioxinen verwante chemicaliën, alhoewel veel minder giftig, werden in hoge mate aangetroffen... Zie ook de berichten hierover op de web site van de federale Belgische regering.
Voorzover nu (5 juli 1999) bekend, is de vervuiling waarschijnlijk terug te voeren tot een verontreiniging met PCB's, mogelijk uit oude transformatoren afkomstig, die op een of andere wijze in afgedankte frituurolie is terecht gekomen. Of dit per ongeluk of bewust is gebeurt, is niet bekend. In het eerste geval is dat zware nalatigheid, in het tweede geval is dat puur misdadig.
De aanmaak van PCB's is reeds twintig jaar geleden in West-Europa gestopt en de inhoud van afgedankte transformatoren moet door erkende afvalbehandelaars worden opgehaald om in speciale verbrandingsovens bij zeer hoge temperatuur te worden vernietigd.

Het opvallende in deze zaak is het ontstellend gebrek aan kwaliteitscontrole, zowel door de toeleveranciers van gerecycleerde oliën en vetten als van de vetsmelters, de veevoederbedrijven en vooral van de overheid. Het was pas toen kippen door de vergiftiging zijn bezweken dat keurders van de verzekeringsmaatschappij achter de oorzaak zijn gekomen.
Even laakbaar is het feit dat de overheid op het ogenblik dat de feiten - eind april - bekend waren geen enkele maatregel heeft getroffen en de bevolking niet heeft ingelicht. Wel is het zo dat het grootste deel van de vervuilde kippen en eieren waarschijnlijk reeds was geconsumeerd.

Het kan dus altijd.
Condentratie hormonen bevat het altijd.

Ben je er zeker van dat eiwitten niet in de lever komen?
Eiwitten komen als aminozuren aan in de lever en de lever kan hiervan weer nieuwe eiwitten maken.

Laatst bewerkt:
Daarom stond er ook "als het goed is."

Ja ik ben er zeker van dat eiwitten uit de voeding niet in de lever komen, dat geef je zelf trouwens aan.

Aminozuren komen in de lever, bravo dat wist ik 20 jaar geleden al;)

Hoezo "geluk"? Als er wat mis is dan is dat een uitzondering en wordt dat onmiddellijk aangepakt. Voeding wordt zéér streng gecontroleerd vandaag de dag.

Eieren zijn helemaal niet slecht voor de lever. Verder gaat het hier over hoge kwaliteit eiwit, zonder koolhydraten. Als je de dooier eruit haalt ook zonder vetten en cholesterol.

Cholesterol waar je overigens niet te bang voor hoeft te zijn. Dat verhaaltje is al lang achterhaald. Het lichaam regels je cholesterol zelf, ongeacht hoeveel je het eet. TE is natuurlijk nooit goed, twee dooiers per dag kan echter perfect.

5 dooiers ook prima hoor misschien wel meer. Valt allemaal wel mee dat cholesterol verhaal, zonde toch om een half ei weg te gooien. Ik heb het nog nooit gedaan.

Dus ik mag van geluk spreken als er toevallig geen minimaal 31 jaar oude transformator in het frituurvet van mn kip terecht komt? :roflol:

Hoezo "geluk"? Als er wat mis is dan is dat een uitzondering en wordt dat onmiddellijk aangepakt. Voeding wordt zéér streng gecontroleerd vandaag de dag.

Alles hebben ze niet onder controle.
Er is genoeg voeding die vervuild erdoor raakt.
Je ziet soms dat bepaalde voeding uit rekken wordt gehaald,maar ondertussen hebben consumenten het al gebruikt.
Tuurlijk dat ze alles streng controleren nu,maar je kan niet alles controleren.

Laatst bewerkt:
Ze hebben in elk geval uit hun fouten in het verleden geleerd. Dus het zal allemaal wel meevallen met die zogenaamde vervuiling.

waarom negeer je me post -t of heb je er overheen gelezen?

dus het is niet erg om 8 eieren per dag te eten en af en toe en rauw eitje door je shake te gooien?

---------- Toegevoegd om 23:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:55 ----------

Rauwe placenta door je shake, je moet er maar trek in hebben :nut:

proef je niet

Ze hebben in elk geval uit hun fouten in het verleden geleerd. Dus het zal allemaal wel meevallen met die zogenaamde vervuiling.

Dat klopt,maar dat betekent niet dat er nu geen fouten gebeuren.
Hormoonvervuiling is nog altijd zeer moeilijk onder controle te houden.
Plus er is nog niet van alle bewaarmiddelen bekent of ze de gezonheid kunnen schaden.(voeding algemeen dan)
Het is een leerproces,maar we zijn er belange nog niet.

6 eiwitten en 2 hele eieren is iig niets mis mee. 8 hele eieren gaat wat veel cholesterol/vet worden. Je lichaam kan dat verwerken, maar als het echt heel veel wordt niet meer optimaal natuurlijk.

Ik eet wel 20 eitjes per week denk ik. Maar max. 10 met de dooier.

Belangrijkste reden is dat ik ze lekker vindt. En ze passen prima in mijn schema, 160g wit en 40g geel, een appeltje en wat rauwe groenten voor de training.

Je gaat er wel van stinken :D

Terug
Naar boven