MuscleMeat

wat is het verschil van uitvoering bij benchpress?

Dremske

Novice
Waardering
0
als je de benchpress of ( closegrip benchpress)
wat is dan het verschil in uitvoering
want je kan je ellebogen echt na buiten doen dat ze echt van elkaar afwijzen , of je kan ze dichter bij je lichaam houden .
nou heb ik een vraag hoe zit het precies want ik heb gehoordt dat je bij het ene meer je triceps pakt en bij het andere gewoon je chest.
kan iemand mij hier meer informatie over geven
alvast bedankt

elbows in is meer triceps, elbows out is meer borst

Close grip bench press is een redelijk smalle grip waarbij je je ellebogen zeer dicht tegen je lichaam aan houdt en echt vanuit je triceps de stang omhoog duwt.

Normale bench press is een betere grip waarbij je ellebogen meer naar buiten staan ( niet té ver naar buiten, dat is slecht voor je schouders; zeg maar een hoek van 50-60° tegenover je lichaam ) en waaruit je meer vanuit je borst en voorkant schouder werkt dan bij de close grip bench press.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt.
ja daar had ik dus ook iets over gehoort dat als je echt je ellebogen op de zelfde lijn als je schouders pakt je teveel je schouders het werk laat doen en te weinig je borst , en je daarom je ellebogen iets onder de hoogte van je schouders moet doen dus zeg maar net niet zover mogelijk van je lichaam .

Terug
Naar boven