XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

Mannen met leggings…

• Nee, dit is echt zoooooo 2019

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    75

Users who are viewing this thread

Machete

Huge Freak
Lid geworden
14 dec 2010
Je bedoelt bij het uitkeren van dividend uit de vrije reserves aan de aandeelhouders?

Nee niet uit de vrije reserves, maar de agio reserves. Ik zat zelf te denken aan letteraandelen, dat houders van aandeel A dividend uitkeringen genieten van winstreserve A (waar agio is toegevoegd) en houders van B niet. Zat nu te kijken naar een geschreven statutaire regeling, maar moeilijk te vinden.

Rob P

Huge Freak
Lid geworden
8 dec 2010
Lengte
1m93
Massa
104kg
Vetpercentage
18%
Nee niet uit de vrije reserves, maar de agio reserves. Ik zat zelf te denken aan letteraandelen, dat houders van aandeel A dividend uitkeringen genieten van winstreserve A (waar agio is toegevoegd) en houders van B niet. Zat nu te kijken naar een geschreven statutaire regeling, maar moeilijk te vinden.

De agio reserve is een vrije reserve. Misschien het uitgeven van gewoon preferente aandelen? Daarmee houden ze een vast jaarlijks dividend.

Machete

Huge Freak
Lid geworden
14 dec 2010
De agio reserve is een vrije reserve. Misschien het uitgeven van gewoon preferente aandelen? Daarmee houden ze een vast jaarlijks dividend.

Maar de gewone aandeelhouders mogen niks van de agio. Kan dat met preferente?

SkyBlazer

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
31 mei 2011
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
14%

Preferent aandeelhouders, krijgen als eerste uitgekeerd. Is meer als tijdens aantal slechte jaren geen divident wordt uitgekeerd. Niks met agio verder

I Xyzyx I

Gargantuan Beast
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
7 dec 2008
Lengte
1m84
Kerel die liep te miepen op mijn rijgedrag.

Flikker toch op ik reed 50 waar je 50 mag en als ik dan bijna een fietser aan rijd die niet alleen niet op het fietspad rijd maar ook nog eens op de verkeerde helft van auto's rijd zie ik niet in op welke manier ik schuldig zou zijn aan enig ongeluk moest dat plaatsgevonden hebben.

Met zijn k*t prius :mad:

Tythor Zeth

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
30 jul 2010
Lengte
1m82

Flikker toch op ik reed 50 waar je 50 mag en als ik dan bijna een fietser aan rijd die niet alleen niet op het fietspad rijd maar ook nog eens op de verkeerde helft van auto's rijd zie ik niet in op welke manier ik schuldig zou zijn aan enig ongeluk moest dat plaatsgevonden hebben.

Wat ik dan doe is een versnelling naar beneden schakelen, om nog meer gassen uit te stoten. Dat zal die Prius-rijder leren.

euphorea

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
16 feb 2010
Lengte
1m83
Bananen eiwitijsje, jummmm

ovosnovo

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 jun 2010
Lengte
1m91
Massa
124kg

Als automobilist ben je altijd schuldig, ik maak daar te voet/fiets/snorfietsie altijd smerig misbruik van.

Ano_93433

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 aug 2011
Beste training van dit jaar achter de rug.
+ Flesje munt voor in de sauna gekocht en dat was zeker geen miskoop :)

Rob P

Huge Freak
Lid geworden
8 dec 2010
Lengte
1m93
Massa
104kg
Vetpercentage
18%

Dan hebben ze in ieder geval recht op een vast dividend per jaar, wat ook met terugwerkende kracht kan na wat slechte jaren. Neem aan dat ze willen voorkomen dat de agio verwaterd over andere aandelen oid.

Maar als de andere aandeelhouders niks van de agio mogen zou je anders ervoor kunnen kiezen om winstrechtloze aandelen uit te geven (niet mogelijk bij NV). Lijkt mij dat het ook mogelijk is aan de agio een statutaire bestemming te verbinden, dus dat het wordt gereserveerd oid en dus niet bij de aandeelhouder komt. Maar diep in ondernemingsrecht zit ik ook (nog) niet eigenlijk.

I Xyzyx I

Gargantuan Beast
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
7 dec 2008
Lengte
1m84
Hoe beta kan je zijn :roflol:
En dan hier ragen over hem :roflol:

:roflol:

Hij bleef nog 2 minuten staan zonder dat ik reageerde, even worse.

Overigens zeg ik altijd 'ok' als mensen achterlijke dingen zeggen irl, geen zij om mee in discussie te gaan. Verlies je altijd

IRONic Drunker

♫♪→(C2H5OH)← ♪♫
Elite Member
Lid geworden
1 mei 2012
heb al gepost hier vandaag maar nog maar eens :)

ga nu flesje wijn open maken en net reservatie gemaakt om een weekendje er tussen uit te gaan met men vrouw :)

• Like
Waarderingen: mat

lloydatoni

Monstrous Giant
Relnicht
Lid geworden
1 nov 2011
Lengte
1m88
Massa
103kg
Vetpercentage
1%
Kaartjes voor tribute concert van the doors!!!!!!

Nomen Nescio

.
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2010

Prius zie ik het liefst zo.

wrecked-toyota-prius-owned-by-elizabeth-james-photo-by-ted-james-from-houston-press_100181874_s.jpg

Naar boven