AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (36 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • leverpastei met hagelslag.

    Iemand?

    200.gif
     
    Ik dacht dat jij op kantoor zat en het onderhoud aan (apache dacht ik) helicopters regelt, de logistieke kant van dat verhaal. Klopt dat een beetje?

    Maar waarom noemen we dat overheidsorgaan defensie en niet agressie?

    En dan nu de vraag wat Shell doet.
    Ik ben engineer voor de NH-90 helikopters, stap binnenkort over naar de C-130 Hercules transportvliegtuigen. Ik heb nog nooit agressie meegemaakt in mijn werk, wat bedoel je hier precies mee? Ik denk trouwens dat je geweld en agressie door elkaar haalt (niet dat het dan ergens op zou slaan).
     
    Ik ben engineer voor de NH-90 helikopters, stap binnenkort over naar de C-130 Hercules transportvliegtuigen. Ik heb nog nooit agressie meegemaakt in mijn werk, wat bedoel je hier precies mee? Ik denk trouwens dat je geweld en agressie door elkaar haalt (niet dat het dan ergens op zou slaan).

    Je begrijpt me niet, laat ik het uit leggen, we noemen het defensie en daarmee verdedigen we ons tegen een vijandige agressor. Maar die agressor gebruik daart ook zijn defensie voor.
     
    Je begrijpt me niet, laat ik het uit leggen, we noemen het defensie en daarmee verdedigen we ons tegen een vijandige agressor. Maar die agressor gebruik daart ook zijn defensie voor.
    Euh... nee, dat is Koude Oorlog-denken en die conventionele oorlogsvoering gold inderdaad in WO2 en de Koude Oorlog. Bij irreguliere vijanden zoals vandaag de dag is allang geen sprake meer van een Defensie.

    Natuurlijk kan er in het uiterste noodgevallen geweld aan te pas komen (wat m.i. geoorloofd is), maar het takenpakket van Defensie is veel breder. Ik ga overigens echt niet heel lyrisch verkondigen dat alles wat Defensie doet altijd correct is (net als Shell).

    Het doet er overigens niet toe, het ging er om dat waar je ook werkt (Shell, Defensie, waar dan ook), je altijd kan proberen op jou manier een steentje bij te dragen aan een betere wereld. Daarin is de ideologie van apfelstrudel noemenswaardig. :):)
     
    Laatst bewerkt:
    Het doet er overigens niet toe, het ging er om dat waar je ook werkt (Shell, Defensie, waar dan ook), je altijd kan proberen op jou manier een steentje bij te dragen aan een betere wereld. Daarin is de ideologie van apfelstrudel noemenswaardig. :):)
    Oh jeeeee... :eek: wanneer komt de rel ?? :roflol:
     
    Oké, honderd miljoen karma voor jou; spelfouten verbeteren is ook een bijdrage aan een correcte wereld. :D:thumbs:

    Voor een betere wereld:

    -allang->al lang
    -oorlogsvoering->oorlogvoering
    -bij irreguliere vijanden zoals [die] vandaag de dag [voorkomen]
    -jou->jouw
    -Defensie->defensie (maar: Ministerie van Defensie)
    -noemenswaardig->lovenswaardig?
     
    Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Zoveel orals nemen voor een sixpack haha
     
    Voor een betere wereld:

    -allang->al lang
    -oorlogsvoering->oorlogvoering
    -bij irreguliere vijanden zoals [die] vandaag de dag [voorkomen]
    -jou->jouw
    -Defensie->defensie (maar: Ministerie van Defensie)
    -noemenswaardig->lovenswaardig?
    Wordt de naam van het departement weergegeven zonder ministerie van ervoor, dan blijven de hoofdletters van de naam intact: ‘Hij werkt bij Buitenlandse Zaken’; ‘Dit behoort tot het domein van Defensie.’
    https://onzetaal.nl/taaladvies/ministerie/

    De tussen-s is een vrije kwestie. Als een woord het best klinkt met een tussen-s, dan mag de tussen-s ook opgeschreven worden. In de meeste gevallen kun je dus op je gehoor afgaan, maar als het tweede woorddeel met een s-klank begint (zoals in station(s)chef), is niet te horen of er één of twee s'en geschreven moeten worden.
    Wie toch nog twijfelt over de voorkeursvorm, kan eventueel internet laten beslissen: een zoekmachine kan vaak zo vertellen welke vorm het gebruikelijkst is. Er worden weliswaar veel spelfouten gemaakt op internet, maar wat de tussen-s betreft kan er welbeschouwd geen fout worden gemaakt.
    https://onzetaal.nl/taaladvies/tussen-s/
    upload_2018-12-11_2-19-36.png
     
    Voor een betere wereld:

    -allang->al lang
    -oorlogsvoering->oorlogvoering
    -bij irreguliere vijanden zoals [die] vandaag de dag [voorkomen]
    -jou->jouw
    -Defensie->defensie (maar: Ministerie van Defensie)
    -noemenswaardig->lovenswaardig?
    Je kunt ook overdrijven. :roflol:
    Op mijn telefoon ben ik altijd wat minder kritisch. Daarnaast heb je niet helemaal gelijk.
     
    Je kunt ook overdrijven. :roflol:
    Op mijn telefoon ben ik altijd wat minder kritisch. Daarnaast heb je niet helemaal gelijk.

    Ja, sorry, ik doe dit uit mijn (oude) hoofd en dan blijkt er op het internet weer iets nieuwerwets te staan. Voor de zekerheid heb ik echter toch ook de site van het Ministerie zelf nog maar eens gecontroleerd; ik zal ze op de hoogte brengen van hun spelfouten.
     
    Back
    Naar boven