XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #128.181
Wat is een zzp'er?
Crap ik moet door gaan werken.
Of morgen geen eten...
Een zelfstandige zonder personeel. Het heeft wel wat kleine belastingvoordelen. Zo kun je iets van 85k bruto verdienen voordat je 51,75% begint af te tikken over iedere euro die je verdient (je trekt er de zogeheten MKB-winstvrijstelling en zelfstandigenaftrek eerst vanaf). Ook koop je nooit meer een telefoon en dat soort ongein van je eigen geld, dat doe je ook lekker 'op de zaak'. Dus daar betaal je geen IB (en BTW!) over.

Nadelen zijn dat je werkverzekeringen, voor als er iets gebeurt, tiefusduur zijn. Dus de meesten zijn niet verzekerd. Je moet dan ook niet van je steiger afvallen zoals @Vieze jij zegt. Ik heb daarom ook gekozen om iets te doen zonder steigers. Lekker veilig achter mijn laptopje, zodat ik hoogstens wat hete koffie over mijn vingers kan laten vallen.

• #128.182
Meer dan de fucking helft van iedere euro die je verdient afdragen!!! Dat is sick. Motiveert ook om lekker hard te werken

Heb ik even geluk dat ik woon in een land waar ik helemaal geen belasting hoeft te betalen.

• #128.183
Een zelfstandige zonder personeel. Het heeft wel wat kleine belastingvoordelen. Zo kun je iets van 85k bruto verdienen voordat je 51,75% begint af te tikken over iedere euro die je verdient (je trekt er de zogeheten MKB-winstvrijstelling en zelfstandigenaftrek eerst vanaf). Ook koop je nooit meer een telefoon en dat soort ongein van je eigen geld, dat doe je ook lekker 'op de zaak'. Dus daar betaal je geen IB (en BTW!) over.

Nadelen zijn dat je werkverzekeringen, voor als er iets gebeurt, tiefusduur zijn. Dus de meesten zijn niet verzekerd. Je moet dan ook niet van je steiger afvallen zoals @Vieze jij zegt. Ik heb daarom ook gekozen om iets te doen zonder steigers. Lekker veilig achter mijn laptopje, zodat ik hoogstens wat hete koffie over mijn vingers kan laten vallen.

Zo te horen dus tegenstander van verplichte ZZP-verzekeringen?

• #128.184
Meer dan de fucking helft van iedere euro die je verdient afdragen!!! Dat is sick. Motiveert ook om lekker hard te werken

Heb ik even geluk dat ik woon in een land waar ik helemaal geen belasting hoeft te betalen.
Hoe zijn jouw leefomstandigheden en sociale verzieningen in het gebied waar je woont?

• Like
Waarderingen: LM
  • #128.185
  • #128.188
Ja, ik vind dat ZZP'ers zelf mogen bepalen of zij wel of niet dat risico willen nemen.

Eens, maar het probleem doet zich voor wanneer een ZZP'er (vaak in een arbeidsintensieve industrie) een ongeval krijgt, niet verzekerd is en torenhoge ziektekosten niet zelf kan betalen. Dan wordt er om de overheid geschreeuwd, terwijl het dan toch echt eigen schuld dikke bult is in mijn ogen.

• #128.189
Wat is er gebeurd in dat rara wie ben ik topic? Wie the f**k is cagilus en camelus? En waarom krijgt bert bedreigingen?

Aware me.

• #128.190
Eens, maar het probleem doet zich voor wanneer een ZZP'er (vaak in een arbeidsintensieve industrie) een ongeval krijgt, niet verzekerd is en torenhoge ziektekosten niet zelf kan betalen. Dan wordt er om de overheid geschreeuwd, terwijl het dan toch echt eigen schuld dikke bult is in mijn ogen.
Vind ik ook. Ik denk wel dat ik voorstander zou kunnen zijn voor een dergelijke verplichting in bepaalde sectoren, maar de vraag is hoe haalbaar dat is qua handhaving (dan wel juridisch).

• #128.193
Ik dacht tenen.

• #128.194
Vind ik ook. Ik denk wel dat ik voorstander zou kunnen zijn voor een dergelijke verplichting in bepaalde sectoren, maar de vraag is hoe haalbaar dat is qua handhaving (dan wel juridisch).

Er is geen lijn te trekken tussen 'zwaar' en 'licht' of 'gevaarlijk' of 'ongevaarlijk' werk. Wat leuk is om te zien is dat er met die nieuwe 80/90/100 regeling, iedereen opeens aan het schreeuwen is hoe zwaar zijn/haar werk opeens wel niet is. Een systeem waarin mensen moeten kunnen aangeven dat hun werk zwaar ofwel gevaarlijk is gaat nooit werken, iedereen zal de werklast gaan overdrijven om extra te kunnen pakken

• #128.197
Hoe zijn jouw leefomstandigheden en sociale verzieningen in het gebied waar je woont?

Ik verdien 1000 euro wat omgerekend 70.000 roebel is en hiervan kan ik hier heel prima leven. Na de huur e.d., eten, auto, gym-membership, steroids etc. etc. blijft er maandelijks nog 20 tot 30.000 roebel over. Dat is ongeveer 300-400 euro.

Maar ja ik heb wel een beetje een bevoorrechte positie hier natuurlijk. Als je gewoon in een winkel werkt of in een cafe verdien je omgerekend 300 of 400 euro en dan wordt elke maand overleven vrij lastig.

• #128.199
Wat is er gebeurd in dat rara wie ben ik topic? Wie the f**k is cagilus en camelus? En waarom krijgt bert bedreigingen?

Aware me.

@Bert vormt sinds kort een koppel met @pat82 en hebben het daarover op het forum al uitgebreid gehad. Veel leden hebben die romance met overdreven aandacht gevolgd/aangemoedigd om dan plots te beslissen dat het allemaal niet meer leuk/nieuw was. Er is dan steeds meer kritiek gekomen over het feit dat ze te vaak over hun liefde voor elkaar postten. @pat82 heeft dan op een gegeven moment een foto gedropt in haar contestlog waarna @saik zijn naam veranderd heeft naar @Camelus (je begrijp allicht waarom).

Één en ander is ontaard en @Bert en @Camelus hebben zich dan in een conversatie wat laten gaan, hetgeen is uitgemond in bedreigingen over en weer (alhoewel ik 'bedreigingen' nogal overdreven vind). Laatste wat ik weet is dat @Camelus (@saik dus) geband is.

Tenminste dat is hoe ik het hier en daar opgevangen heb, maar de harde kern van DBB kan me allicht hier en daar corrigeren of wat aanvullen :P

@Bert en @pat82 zijn aan het daten geslagen en blijkbaar hebben een aantal mensen die ook stiekem geilden op @Bert daar wat moeite mee :fluit:

Het heeft ons een interessant kuurlog en contestlog opgeleverd. Alhoewel het contestlog van Pat82 ondertussen gesloten is...

Terug
Naar boven