XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #128.202
tijden veranderen.....kan jij het nog bijhouden??

• #128.205
Dat is loonheffing bijzonder tarief. Dat is iets wezenlijk anders dan regulier tarief. Bijzonder tarief wordt toegepast op eenmalige uitkeringen zoals bonussen en dergelijke.
En bij militair defensie personeel en niet enkel wat jij noemt.
Helaas is de VEB uitkering iets wat het loon direct in bijzonder tarief zet.
VEB staat voor vergoeding extra beslaglegging. Dit is in de jaren 90 erbij gekomen om het salaris enigszins marktconform te maken.
Dit is rond 95/96 ruimschoots achterhaalt maar de belastingsdienst wenst het niet in de bruto salaris te laten opnemen.
Zodoende altijd in het hogere belastingstarief.

• #128.206
Dikke prima hier in Abu Dhabi :trollface:
Daar kreeg ik een aantal jaar geleden ook een baan aangeboden.
Ik mocht dan hetzelfde doen wat ik nu doe voor 180.000 US per jaar tegen 0% rente.
40.000 gaat op aan woning en 25.000 aan niet slecht leven.
De rest kan je belastingvrij overdragen naar je Nederlandse bankrekening. (met de nodige foefjes en mazen in de wetgeving)

Helaas heb ik een gehandicapt kind waar mijn vrouw niet alleen voor kan zorgen.
Dus gekozen voor carriere bij defensie, maar soms knaagt het wel eens.
Vooral als ik die 57,75% zie staan :grumble: :grumble: :grumble:

• #128.207
Daar kreeg ik een aantal jaar geleden ook een baan aangeboden.
Ik mocht dan hetzelfde doen wat ik nu doe voor 180.000 US per jaar tegen 0% rente.
40.000 gaat op aan woning en 25.000 aan niet slecht leven.
De rest kan je belastingvrij overdragen naar je Nederlandse bankrekening. (met de nodige foefjes en mazen in de wetgeving)

Helaas heb ik een gehandicapt kind waar mijn vrouw niet alleen voor kan zorgen.
Dus gekozen voor carriere bij defensie, maar soms knaagt het wel eens.
Vooral als ik die 57,75% zie staan :grumble: :grumble: :grumble:
Ik zou er voor geen goud kunnen wonen. Vakantie? Sure. Wonen? No way.

• #128.208
Even ontopic. Wat maakte mijn dag goed.
Vandaag bij mijn zoon op school (VSO) ondersteuning gegeven aan de jaarlijkse activiteiten dag.
Kids met down syndroom, autisme, geestelijke beperking of lichamelijk een spelletjesdag georganiseerd met als afsluiter een heuse talentenshow.
Spelletjes waarbij ook de fijne motoriek en oog hand coördinatie een rol speelt.
En dan is het mooi om te zien dat de leerkrachten van deze kids dingen zien die ze feitelijk niet zouden moeten kunnen. :laugh:
En de kids hebben het gewoon heel erg naar hun zin gehad.

En nu kapot achter de laptop hahaha

• #128.210
Heb ik even geluk dat ik woon in een land waar ik helemaal geen belasting hoeft te betalen.
In landen rondom/ niet al te ver van NL kan je de belasting ook tot het minimale beperken. Inkomsten moeten dan wel ver boven het miljoen liggen, wil het echt voordeel opleveren. Anders is het gerommel in de marge.

• #128.211
En bij militair defensie personeel en niet enkel wat jij noemt.
Helaas is de VEB uitkering iets wat het loon direct in bijzonder tarief zet.
VEB staat voor vergoeding extra beslaglegging. Dit is in de jaren 90 erbij gekomen om het salaris enigszins marktconform te maken.
Dit is rond 95/96 ruimschoots achterhaalt maar de belastingsdienst wenst het niet in de bruto salaris te laten opnemen.
Zodoende altijd in het hogere belastingstarief.
Dat begrijp ik heel goed. De VEB is slechts een deel van je inkomen dat tegen bijzonder tarief wordt afgerekend. De strekking van mijn post was echter puur om uit te wijzen dat het niet zo is dat iedere euro van jouw inkomen tegen dit tarief wordt belast, zelfs niet iedere euro die jij meer gaat verdienen bovenop je salaris (tenzij dit ook een bijzondere vergoeding is, en dan nog kunnen er andere tarieven gelden). Ik kreeg de indruk, maar ik kan het zeker mis hebben, dat de essentie van je post was: ‘bij Defensie hebben we het slecht, want ik betaal 57,75% belasting over mijn inkomen’.

Desalniettemin super zuur dat de VEB wordt afgerekend tegen bijzonder tarief...

• #128.212
DJ zo halen en die blijft tot zondag bij mij :clap:

20190711_163517.jpg

• #128.213
...... ‘bij Defensie hebben we het slecht, want ik betaal 57,75% belasting over mijn inkomen’....

Nee hoor, je hebt mij nergens horen zeggen (schrijven) dat ik het slecht heb. Het kan beter, maar slecht is het daar zeker niet.
Anders was ik al weg natuurlijk. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn er uitstekend en in teamverband werken op uitzending is uniek.
Elke 3-5 jaar zit ik op een andere functie met andere mensen en andere taken en dat maakt het ook erg leuk.

Ik ben nu zo specifiek opgeleid en mijn ervaring is zo uniek dat ik een 'eigen' positie heb beschreven inclusief rang (lees salaris).
Deze is op het hoogste niveau geaccepteerd (Admiraliteitsraad) en ik bekleed nu een functie die met mijn opleidingsniveau eigenlijk onmogelijk is.
En er doet zich nu een situatie voor waar mogelijk nog een stap te maken valt.
Klagen, nee hoor. Ik heb een hele leuke functie.

• #128.214
Weekend :heart:

• #128.218
Leve het parttime werken...

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #128.219
Twee vrouwen die mijn post hiervoor hebben geliket, ik voel mij gewild en sexy.

Terug
Naar boven