MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • Topic starter Harfst
  • Startdatum
  • Reacties 175K
  • Weergaven 6M
  • Volgers 1.251

Bezoekers in dit topic

Ik heb een hartgrondige tyfushekel aan sap. Gelukkig heb ik collega’s die goed zijn in administratieve zaken.

Noodzakelijk kwaad en ik probeer dat dan ook zo veel mogelijk te delegeren.
 
Overwerk bij mij en hogere functies is doorgaans onbetaald en hoort er bij. Zonder hbo-opleiding (kleine letters deze keer) kun je bij Defensie in principe ook geen officier worden (vroeger was dit soms nog wel mogelijk, tegenwoordig bijna niet meer). Ik heb mijn MSc-studie ook naast mijn werk gedaan, maar had geen gezin dus gemakkelijk praten. Heeft mij wel 2 jaar al mijn weekenden, avonduren en vakantie-uren gekost.
Ik dacht dat je met HBO officier der mariniers kon worden?
 
Ik dacht dat je met HBO officier der mariniers kon worden?
Met hbo kan je officier bij elk krijgsmachtdeel worden. Om geschikt te zijn voor de mariniers moet je fysiek en mentaal sterk zijn en moet er een steekje los zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik. Ik schreef immers niet bewust opzettelijk hbo foutief, dus er was geen sprake van een reden (reden-doel), maar van een oorzaak (oozaak-gevolg). Ter vergelijk:
Als ik een spuit in m'n reet zet heeft dat een reden (bewuste keuze met een doel); als ik vervolgens gyno ontwikkel, is dat een gevolg (oorzaak-gevolg).
 
Ik ben liever dom dan dat ik om dit soort dingen moet nadenken. En dom was ik toch al.
 
Ik. Ik schreef immers niet bewust opzettelijk hbo foutief, dus er was geen sprake van een reden (reden-doel), maar van een oorzaak (oozaak-gevolg). Ter vergelijk:
Als ik een spuit in m'n reet zet heeft dat een reden (bewuste keuze met een doel); als ik vervolgens gyno ontwikkel, is dat een gevolg (oorzaak-gevolg).
Ok
 
Reden versus oorzaak. Veel mensen gaan hierbij de fout in. Net als bij 'te danken aan' i.p.v. 'te wijten aan', 'waarom' en 'waardoor', 'hun' en 'hen'.

Ik mis enig causaal verband tussen uitleg en reacties. Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde ;)
 
Ik ben liever dom dan dat ik om dit soort dingen moet nadenken. En dom was ik toch al.
Ik ben liever slim zodat ik hier niet meer bij na hoef te denken en het automatisch goed schrijf.
 
Ik mis enig causaal verband tussen uitleg en reacties. Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde ;)
Dan waren dit de reacties en volgt morgen de uitleg, als de volgorde er toch niet toe doet.
 
Ik. Ik schreef immers niet bewust opzettelijk hbo foutief, dus er was geen sprake van een reden (reden-doel), maar van een oorzaak (oozaak-gevolg). Ter vergelijk:
Als ik een spuit in m'n reet zet heeft dat een reden (bewuste keuze met een doel); als ik vervolgens gyno ontwikkel, is dat een gevolg (oorzaak-gevolg).
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dat taalkundig dan niet 'mocht'.
 
In de praktijk wordt doordat (geeft een oorzaak aan) nog nauwelijks gebruikt en geeft ook omdat (gebruikt in de context van een reden) een oorzaak aan.
Weet niet precies wat de aanleiding was, maar als BC en B het met mekaar oneens zijn over "betreft het nu een reden of betreft het een oorzaak?" gebruik dan "omdat". Dit kan immers gebruikt worden in beide scenario's. Iedereen tevree.
 
In de praktijk wordt doordat (geeft een oorzaak aan) nog nauwelijks gebruikt en geeft ook omdat (gebruikt in de context van een reden) een oorzaak aan.
Weet niet precies wat de aanleiding was, maar als BC en B het met mekaar oneens zijn over "betreft het nu een reden of betreft het een oorzaak?" gebruik dan "omdat". Dit kan immers gebruikt worden in beide scenario's. Iedereen tevree.
Precies, voordat er zo weer mensen bedreigd worden.
 
We zitten op een forum over bodybuilding..
Is gewoon normale verstaanbare taal niet genoeg....
Al det gecorrigeer komt echt wel uit de hoogte over...
80% van de mensen boeit het gewoon niks
 
We zitten op een forum over bodybuilding..
Is gewoon normale verstaanbare taal niet genoeg....
Al det gecorrigeer komt echt wel uit de hoogte over...
80% van de mensen boeit het gewoon niks
Ik heb er ook een ............... hekel aan.
 
We zitten op een forum over bodybuilding..
Is gewoon normale verstaanbare taal niet genoeg....
Al det gecorrigeer komt echt wel uit de hoogte over...
80% van de mensen boeit het gewoon niks
En die 20% die het wel boeit?! Laat je die gewoon lijden onder het collectieve analfabetisme alhier?
 
We zitten op een forum over bodybuilding..
Is gewoon normale verstaanbare taal niet genoeg....
Al det gecorrigeer komt echt wel uit de hoogte over...
80% van de mensen boeit het gewoon niks
Maak daar maar +90% van.

OT: wat maakt mijn dag goed? Het is intussen vrijdag! :o
 
Back
Naar boven