Ik snap dat velen zo denken en deels is dat ook de reden waarom ik een jaar of 6 geleden een eigen bedrijf ben begonnen en daar heb ik heel veel van geleerd, o.a. dat dat niet aan mij besteed is. Ook als ik verhalen van
@Bert over zijn werk lees ben ik maar al te blij met mijn job, ooit voordat we overgenomen waren nam ik ook weleens werk mee naar huis terwijl dat helemaal niet nodig was. Als ik echt een uitdagende leuke baan zou hebben zou dat zomaar weer kunnen gebeuren.
Daarnaast werkt mijn vrouw ook, tot vorig jaar 40 uur, nu 32 uur per week en die heeft een baan waarbij ze wel af en toe ‘s avonds thuis moet werken of moet inbellen voor een wereldwijd overleg het liefst ziet haar baas haar dit jaar nog een keer langskomen in USA, maar dat ziet ze met 2 jonge kinderen (gelukkig) ook niet zitten.
Soms leg ik mijn situatie ook weleens als volgt uit, ik ben nu gemiddeld 26 uur per week op het bedrijf aanwezig en krijg mijn werk in de helft van de tijd gedaante en krijg daar een salaris voor waar ik dik tevreden mee ben. De overige tijd kan ik besteden aan wat ik maar wil, zolang ik maar in de buurt van mijn werkplek blijf en per direct ad-hoc werk kan aannemen. Velen snappen niet dat je dat jaren kunt doen, maar als je zou vertellen dat je als zzp’er maar 2 dagen per week hoef te werken voor een salaris dat ruim boven modaal ligt, dan ben je ineen het mannetje.