AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #129.961
Foto van @ThuggishRuggish gevonden met zijn vrienden :roflol::roflol::roflol:.
12920541_1006671922746195_6382523427086630258_n.jpg

• #129.970
Is het alweer vrijdag vandaag?
Ik heb een apple watch en het ding is aardig accuraat. Sterker nog, hij blijkt de beste in hartslagmeting van alle smartwatches. Ding kan zelfs een 1 kanaals ecg maken. En dat doet hij ook als je hartslag raar doet, hij belt als het nodig is zelf de ambulance.

Maargoed. Voor mijn gebruik is hij meer dan voldoende. Daarnaast werkt spotify erop, kan ik ermee zwemmen, hiken, fietsen. Strava of whatever; allemaal zonder gedoe.

https://www.alphr.com/fitness-track...atch-has-the-most-accurate-heart-rate-monitor Hij was twee jaar al geleden al op 91%, beste op de borstband na. Kortom; goed genoeg, zeker omdat je hem dus wel bijna altijd draagt.
Oké, dat klinkt zeer goed. Zo te horen doet ie zeker niet onder voor de sporthorloges die ik ken. Een borstband is wellicht niet ideaal, maar detecteert vanuit mijn ervaring je hartslag beter dan een sporthorloge met hartslagmeter in het horloge zelf (pols). Althans, de TomTom Runner 2 die ik had vond ik echt waardeloos voor het meten van je hartslag, maar ik loop al 3 jaar niet meer hard en wellicht zijn de horloges van vandaag de dag verbeterd op dit gebied.
Jawel; hun is genitief. https://nl.wikipedia.org/wiki/Saksische_genitief En dat is een naamval.

En over dt, ja, het doet pijn aan je ogen (mijne in ieder geval) maar bijna altijd is de betekenis niet veranderd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen; maar de taal wordt er nauwelijks minder effectief van.
Je hebt helemaal gelijk, bezittelijk voornaamwoord is natuurlijk gewoon een vorm van genitief (genitivus in het latijn). :duh: Daarnaast wordt 'hun' dus ook voor datief/dativus gebruikt zonder voorzetsel (meewerkend voorwerp).
Ondanks dat bij dt-fouten de betekenis niet verandert, zou het weglaten van de 't' bij werkwoorden waarvan de stam op een 'd' eindigt de zoveelste uitzondering op een regel zijn en m.i. de grammatica daarmee alleen maar complexer maken. Er zijn m.i. al te veel afwijkingen en uitzonderingen op (standaard)regels, waardoor veel mensen er geen hout meer van snappen.

Een taal met eenduidige grammatica- en spellingsregels zou ideaal zijn, maar volgens mij is een poging hiertoe in het verleden met het Esperanto al eens mislukt (althans, hoeveel mensen spreken het nu?).

• #129.971
Ik denk Dadt didt op een niet wetenschappelijk forum over bodybuilding allemaal geen fluit uitmaakt zolang we elkaar maar begrijpen en ik ga mijn spelling zeker niet aanpassen om een paar omhoog gevallen taalnazi’s te plezieren :cool:
Als dat je enige drijfveer zou zijn geef ik je natuurlijk gelijk.

• #129.972
De eigenaars van mijn voormalige gymkat zijn vandaag terug langs gekomen om ons nog eens te bedanken. Onze tuin is nu wel niet meer hetzelfde :(

20190806_183655.jpg

• #129.973
Volgens mij heeft de autocorrect van @ThuggishRuggish het lang geleden al opgegeven :D

• #129.978
Als dat je enige drijfveer zou zijn geef ik je natuurlijk gelijk.
Mja, hier interesseert mijn spelling mij gewoon niet veel en autocorrect veranderd toch steeds vanalles. Als ik mails op het werk moet sturen let ik natuurlijk wel op mijn spelling, als ik op het werk mails krijg met ernstige fouten vind ik het onprofessioneel overkomen.

• #129.980
Terug
Naar boven