MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Probeer anders eens met mij/mij en jou/jouw.

    Mijn huis. Jouw huis.
    Mijn geld. Jouw geld.

    Huis van mij. Huis van jou.
    Geld van mij. Geld van jou.

    Het gaat om het bezittelijk voornaamwoord. Elke keer als er een bepaalde relatie is tussen een zelfstandig naamwoord en een persoon/ dier/ bedrijf/ personen onderling enzovoorts is het +w.

    Jouw tekening. Jouw mening.
    Mijn spelling. Jouw spelling.
    Mijn eten. Jouw eten.
    Mijn moeder. Jouw moeder.

    Spelling van mij. Spelling van jou.
    Eten van mij. Eten van jou.

    Je schrijft niet spelling van mijn (tenzij hier dus nog iets achter komt), eten van mijn, mij moeder, mij eten, mij geld. Maar mijn-jouw geld/ mijn-jouw moeder/ mijn-jouw eten.

    Kwestie van oefenen.
    Nu there, their, they're.
     
    Waarom wordt er nooit een EQ-test afgenomen? Waarschijnlijk omdat een autist met een laag EQ en hoog IQ prima WO-onderwijs kan volgen, maar voor de ontwikkeling van kids en om een beeld hiervan te krijgen lijkt het mij toch wel goed. Nu wordt het enkel subjectief door de docent beoordeeld,
     
    Waarom wordt er nooit een EQ-test afgenomen? Waarschijnlijk omdat een autist met een laag EQ en hoog IQ prima WO-onderwijs kan volgen, maar voor de ontwikkeling van kids en om een beeld hiervan te krijgen lijkt het mij toch wel goed. Nu wordt het enkel subjectief door de docent beoordeeld,
    Volgens mij wordt er ook slechts zelden een IQ-test afgenomen in het onderwijs..? Wel wordt bijv. de Citotoets ed. afgenomen, omdat deze een voorspellende waarde hebben voor het succesvol afronden van een vervolgopleiding op niveau.

    Voor een EQ-test is de vraag een beetje wat de voorspellende waarde zal zijn, waarvoor, en hoe je daar dan op in zou moeten spelen. Dus concreet: of het nut gaat hebben.
     
    Volgens mij wordt er ook slechts zelden een IQ-test afgenomen in het onderwijs..? Wel wordt bijv. de Citotoets ed. afgenomen, omdat deze een voorspellende waarde hebben voor het succesvol afronden van een vervolgopleiding op niveau.

    Voor een EQ-test is de vraag een beetje wat de voorspellende waarde zal zijn, waarvoor, en hoe je daar dan op in zou moeten spelen. Dus concreet: of het nut gaat hebben.
    Klopt ook wel, maar nu komen sommige mensen er pas op latere leeftijd achter dat ze op sociaal gebied en EQ beperkingen/tekortkomingen hebben en als gevolg hiervan last/hinder ondervinden (bijv. in werk of omgang met collega's). Ik denk dat dit in vroegtijdig stadium misschien al ontdekt zou kunnen worden en mogelijk aandacht aan besteed zou kunnen worden.
     
    Klopt ook wel, maar nu komen sommige mensen er pas op latere leeftijd achter dat ze op sociaal gebied en EQ beperkingen/tekortkomingen hebben en als gevolg hiervan last/hinder ondervinden (bijv. in werk of omgang met collega's). Ik denk dat dit in vroegtijdig stadium misschien al ontdekt zou kunnen worden en mogelijk aandacht aan besteed zou kunnen worden.
    Dit doen docenten momenteel in het basisonderwijs en op de middelbare scholen echt wel. Het signaleren van 'afwijkend' of hinderlijk gedrag richting anderen of zichzelf (met zelfstandig werken bv) wordt gedaan en gedeeld met collega's / ouders wanneer dit nodig is. Als docent heb je daar best goed zicht op imo. In sommige gevallen maskeert de intelligentie van leerlingen ook wel eens het gedrag, daar waar zij op het middelbaar onderwijs er nog geen last ondervinden van bijvoorbeeld ADD is dat op latere leeftijd in het hoger onderwijs of op de werkvloer wél een probleem.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Dit doen docenten momenteel in het basisonderwijs en op de middelbare scholen echt wel. Het signaleren van 'afwijkend' of hinderlijk gedrag richting anderen of zichzelf (met zelfstandig werken bv) wordt gedaan en gedeeld met collega's / ouders wanneer dit nodig is. Als docent heb je daar best goed zicht op imo. In sommige gevallen maskeert de intelligentie van leerlingen ook wel eens het gedrag, daar waar zij op het middelbaar onderwijs er nog geen last ondervinden van bijvoorbeeld ADD is dat op latere leeftijd in het hoger onderwijs of op de werkvloer wél een probleem.
    Precies , nu doen docenten het,dat zei ik ook. Subjectief dus.
     
    Precies , nu doen docenten het,dat zei ik ook. Subjectief dus.
    Is dat dan per se zo erg? Wat wil je bereiken als er een test wordt afgenomen, waaruit blijkt dat Pietje iets minder zelfkennis heeft en dat Mohammed een beneden gemiddeld empathisch vermogen heeft? Zo lang er geen sprake is van hinderlijk/storend gedrag voor anderen dan wel zichzelf zijn dit gewoon persoonlijke eigenschappen. Deze eigenschappen (EQ) ontwikkelen zich ook naarmate een kind opgroeit en volwassen wordt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een docent hier ook nog eens extra aandacht aan moet besteden, terwijl de helft van de klas tegenwoordig al een label heeft gekregen en extra aandacht nodig heeft in de les... Dan werkt dadelijk helemaal niemand meer in het onderwijs.
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Volgens mij wordt er ook slechts zelden een IQ-test afgenomen in het onderwijs..? Wel wordt bijv. de Citotoets ed. afgenomen, omdat deze een voorspellende waarde hebben voor het succesvol afronden van een vervolgopleiding op niveau.

    Voor een EQ-test is de vraag een beetje wat de voorspellende waarde zal zijn, waarvoor, en hoe je daar dan op in zou moeten spelen. Dus concreet: of het nut gaat hebben.
    Klopt ook wel, maar nu komen sommige mensen er pas op latere leeftijd achter dat ze op sociaal gebied en EQ beperkingen/tekortkomingen hebben en als gevolg hiervan last/hinder ondervinden (bijv. in werk of omgang met collega's). Ik denk dat dit in vroegtijdig stadium misschien al ontdekt zou kunnen worden en mogelijk aandacht aan besteed zou kunnen worden.

    Hebben jullie toevallig links naar zo een IQ testen?
    Wil wel eens zou hoe de rest van m'n grijze massa het nog doet.
     
    Is dat dan per se zo erg? Wat wil je bereiken als er een test wordt afgenomen, waaruit blijkt dat Pietje iets minder zelfkennis heeft en dat Mohammed een beneden gemiddeld empathisch vermogen heeft? Zo lang er geen sprake is van hinderlijk/storend gedrag voor anderen dan wel zichzelf zijn dit gewoon persoonlijke eigenschappen. Deze eigenschappen (EQ) ontwikkelen zich ook naarmate een kind opgroeit en volwassen wordt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een docent hier ook nog eens extra aandacht aan moet besteden, terwijl de helft van de klas tegenwoordig al een label heeft gekregen en extra aandacht nodig heeft in de les... Dan werkt dadelijk helemaal niemand meer in het onderwijs.
    Goede punten. Die labels word ik ook moe van idd. Tegenwoordig zitten in elke klas wel een aantal dislectischen, ADHD-kinderen, autisten etc. Gewoon les geven zoals vroeger is er amper meer bij.
     
    Goede punten. Die labels word ik ook koe van idd. Tegenwoordig zitten in elke klas wel een aantal dislectischen, ADHD-kinderen, autisten etc. Gewoon les geven zoals vroeger is er amper meer bij.
    word je een koe?

    im too fast xd
     
    Hebben jullie toevallig links naar zo een IQ testen?
    Wil wel eens zou hoe de rest van m'n grijze massa het nog doet.
     
    Back
    Naar boven