- Waardering
- 22.485
Om nog maar te zwijgen de verbinding Brussel-Gotham...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om nog maar te zwijgen de verbinding Brussel-Gotham...
Daar baseer ik mijn mening niet op en neem het niet zo serieus. Na 20 uur onderweg zijn en moeten haasten voor mn overstap vond ik gewoon relaxed dat ik snel door mocht. Op Schiphol heb ik netjes op mijn beurt gewacht (overigens kun je daar ook voorrang krijgen) en ik heb net als iedereen 10,5 uur in de economy class opgevouwen gezeten.Je mening baseren op de snelheid van de douane vanwegen je militaire status is natuurlijk wel goed gefundeerd. Dus je vertelt me dat wat ik zeg niet klopt? En wat droef zegt klopt ook niet?

Sjongejonge, wat bekrompen. Haha.Grootste terroristische organisatie ter wereld, echt een mooi land.
Dit.Bijzonder hoe mensen kunnen oordelen over een land waar ze niet of nauwelijks geweest zijn en de mening grotendeels gebaseerd is op de beelden die door onze media worden geschetst
Ja, daaaaag... Daar hebben ze het Blackface fenomeen, in de theater- en filmwereld, gehad natuurlijk.Wat denk je hoe de VS over Nederland denken met ons 'rascistische' Sinterklaasfeest.
Singer and actor Al Jolson wearing blackface in the musical film The Jazz Singer
Maar jij zit op kantoor.Wat zijn de VS toch een mooi land. Als militair mag je bij de paspoortcontrole in de diplomatenrij gaan staan en omzeil je 45 minuten wachten. En vervolgens met als eerste boarden en word je vriendelijk bedankt voor het feit dat je dient.
In de filmindustrie was het vrij normaal dat blanke acteurs kleurlingen vertolkten.

In de filmindustrie was het vrij normaal dat blanke acteurs kleurlingen vertolkten.
Voorbeelden:
- John Wayne in The Conqueror (1956)
- Mickey Rooney in Breakfast at Tiffany's (1961)
- Laurence Olivier in Othello (1965)
Et cetera![]()
![]()
Tegenwoordig geld dit andersom ook. Is dit ook triest?
Tegenwoordig geld dit andersom ook. Is dit ook triest?
Dat er veel kleurlingen zijn die “blanke” rollen spelen.
Dat er veel kleurlingen zijn die “blanke” rollen spelen.
Zie bijvoorbeeld naar wat Disney de laatste jaren aanneemt als acteurs.
Niet dat ik daar persoonlijk een probleem mee heb, zolang de aangenomen acteur de rol goed vertolkt
Heb hier anders nog vaak last van hoor.Ik doel meer op dat het triest was dat zwarte mensen te min waren om te mogen acteren en het vaak nog steeds stereotype rollen zijn waardoor het verkeerde denkbeeld over zwarte mensen in stand wordt gehouden en het gewoon nog steeds triest is. Witte mensen hebben geen racisme verleden/heden dus dat is totaal anders.
Die tijd is al lang voorbij. Veel zwarte mensen blijven in een slachtofferrol zitten omdat dit een sterke en makkelijke machtspositie is. Witte mensen hebben wel een racisme verleden en heden. Kijk bijvoorbeeld naar wat er nu met blanke Afrikaanse boeren gebeurd.Ik doel meer op dat het triest was dat zwarte mensen te min waren om te mogen acteren en het vaak nog steeds stereotype rollen zijn waardoor het verkeerde denkbeeld over zwarte mensen in stand wordt gehouden en het gewoon nog steeds triest is. Witte mensen hebben geen racisme verleden/heden dus dat is totaal anders.