Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #143.881
  • #143.883
ik denk dat ik volgend jaar alleen nieuwe tandwielen er op moet zetten. Nieuwe bandjes zet ik er zelf op binnenkort.
Ik klus graag dus voor mij is dat een leuke bezigheid.

Het is een fiets van voor de eeuwwisseling. In 1990 had ik de voorganger (de Escaper). Die had niet eens een geveerde voorvork, maar heb er wel lekker op gefietst.

Echter, dat soort tandwielen wordt allang niet meer verkocht. Ook de afstand tussen de bouten voor de bevestiging van de voortandwielen op de cranks (de steek) is verouderd, zodat je een hele nieuwe kettingset (inclusief cranks) zal moeten kopen. En waarschijnlijk ook een andere trapas en misschien een ander freewheel; en shifters… En dan hopen dat alles compatibel is.

Dat is de terreur van de fietsindustrie, alle maatvoeringen worden elke 5 jaar of zo compleet veranderd om je te dwingen steeds een nieuwe te kopen. Zo heb ik wel eens een exclusieve Nicolai (van guru Kalle Nicolai) downhill/freeride fiets die ik goedkoop op de kop getikt dacht te hebben (4K!), na een jaar moeten weggooien omdat er geen passende nieuwe voor- en achtervering meer voor te koop was toen die kapot waren gegaan.

Laatst bewerkt:
  • #143.886
Net even vet goedkoop een bootje op de kop getikt van een louche handelaar. Ik wil niet weten hoe hij daar aan komt voor dat geld, maar ga ik me niet druk om maken. Laat die zomer maar komen.

• #143.887
Net even vet goedkoop een bootje op de kop getikt van een louche handelaar. Ik wil niet weten hoe hij daar aan komt voor dat geld, maar ga ik me niet druk om maken. Laat die zomer maar komen.

Wat voor een boot? Varen is echt zwaar relaxt. Even lekker ontspannen, bruinbakken en goed voor de nachtrust.

Geniet ervan!

• Haha
Waarderingen: BB_
  • #143.888

Bootjes zijn soms huwelijksbootjes...

• #143.890
Hahah teringleijer :p. Je krijgt een vial tren als vindersloon!

• #143.892
Echter, dat soort tandwielen wordt allang niet meer verkocht. Ook de afstand tussen de bouten voor de bevestiging van de voortandwielen op de cranks (de steek) is verouderd, zodat je een hele nieuwe kettingset (inclusief cranks) zal moeten kopen. En waarschijnlijk ook een andere trapas en misschien een ander freewheel; en shifters… En dan hopen dat alles compatibel is.
Dat spul is allemaal nog prima nieuw te koop bij de betere webshops.

• #143.894
7 speed is gewoon nog te koop, 5 en 6 weet ik niet en heb geen zin om te zoeken, maar tandwielen voor en ketting zijn het zelfde en cassettes zijn aan te passen. Vierkante trapassen zijn ook gewoon nog te koop.

• #143.897
Terug
Naar boven