MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (10 bezoekers)

Mannen met leggings…

• Nee, dit is echt zoooooo 2019

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    75

Users who are viewing this thread

RonReves

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Lengte
1m87
Massa
93kg
Vetpercentage
12%
Vandaag m’n eerste inwerkdag gedraaid als begeleider gehandicaptenzorg. Laten we het maar een interessante gevarieerde dag noemen

Hoogtepunt: wandelen met drie clienten en twee collega begeleiders in De Horsten in Wassenaar.

Dieptepunt: de clienten werden wakker gemaakt en 1 client had in z’n nest gescheten. Schijnt wel eens voor te komen bij hem. Collega die mij inwerkte deed even voor hoe dat allemaal schoongemaakt wordt. Echt top, mag ik binnenkort dus ook gaan doen :roflol:
Hahaha, dacht een tijdje geleden al, toen je hier over vertelde.... dat is vast niet jouw doelgroep.
Als het iq onder de 85 is, moet je er niet gaan werken.
Ff verder kijken, leukere doelgroep, iets meer initiatief van de bewoners en ruim 8 uur slaap.
Voelt als zondag vandaag.

Biomek

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Lengte
1m86
Massa
113kg
Vetpercentage
12%
Hahaha, dacht een tijdje geleden al, toen je hier over vertelde.... dat is vast niet jouw doelgroep.
Als het iq onder de 85 is, moet je er niet gaan werken.
Ff verder kijken, leukere doelgroep, iets meer initiatief van de bewoners en ruim 8 uur slaap.
Voelt als zondag vandaag.
Precies de reden waarom ik niet meer inhoudelijk op jouw posts reageer 👍🏻

apfelstrudel

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
15 nov 2008
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
@Biomek wel respect hoor, ik zou dit soort werk echt niet trekken.

M'n moeder heeft ook gewerkt in de gehandicapten zorg. Ze werkte met mensen die korsakov e.d. hadden. De verhalen die ik dan wel eens hoorde.. heftig. Sommige konden ook flink aggresief worden.

Vypaw

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
11%

M'n moeder heeft ook gewerkt in de gehandicapten zorg. Ze werkte met mensen die korsakov e.d. hadden. De verhalen die ik dan wel eens hoorde.. heftig. Sommige konden ook flink aggresief worden.
Mensen onderschatten sowieso de zorg echt heel erg
Toevallig ook icter zoals biomek geweest en ik moest op locaties komen waar er 24/7 gehandicapte aan het krijsen waren
Ik zou mentaal helemaal gek worden :o

apfelstrudel

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
15 nov 2008
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
Toevallig ook icter zoals biomek geweest en ik moest op locaties komen waar er 24/7 gehandicapte aan het krijsen waren
Ze zouden die salarissen flink omhoog moeten krikken.

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2006
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Ik wilde met probleemjongeren gaan werken maar heb de studies afgeblazen omdat ik dan ook gehandicapten en bejaarden moest gaan verzorgen op stages, respect dat jij dit wel kan :o

Biomek

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Lengte
1m86
Massa
113kg
Vetpercentage
12%

Op deze locatie zitten clienten tussen 18 en 32 die het verstand hebben van een 3 a 4 jarige. Het wordt zoveel mogelijk gestimuleerd dat ze hun dingen zelf doen, maar bij veel simpele dingen hebben ze instructies nodig.

Bijvoorbeeld met aankleden s’ochtends laten ze de clienten zelf uitkiezen wat ze willen dragen en ze doen het ook zelf aan. Je moet ze alleen wel instructies geven. Je laat ze niet eerst de schoenen aan doen terwijl ze hun sokken nog niet eens aan hebben.

Met douchen ook zoiets, in principe wassen ze zichzelf maar je moet wel begeleiden en instrueren dat ze geen stappen vergeten. Het is een beetje een 70:30 verhouding wat ze zelf kunnen en hoeveel daarbij begeleid moet worden.

Het is niet zoals in een verzorgingstehuis dat je iedereen met een washandje van top tot teen wast, no way.

Vypaw

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 aug 2020
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
11%
Op deze locatie zitten clienten tussen 18 en 32 die het verstand hebben van een 3 a 4 jarige. Het wordt zoveel mogelijk gestimuleerd dat ze hun dingen zelf doen, maar bij veel simpele dingen hebben ze instructies nodig.

Bijvoorbeeld met aankleden s’ochtends laten ze de clienten zelf uitkiezen wat ze willen dragen en ze doen het ook zelf aan. Je moet ze alleen wel instructies geven. Je laat ze niet eerst de schoenen aan doen terwijl ze hun sokken nog niet eens aan hebben.

Met douchen ook zoiets, in principe wassen ze zichzelf maar je moet wel begeleiden en instrueren dat ze geen stappen vergeten. Het is een beetje een 70:30 verhouding wat ze zelf kunnen en hoeveel daarbij begeleid moet worden.

Het is niet zoals in een verzorgingstehuis dat je iedereen met een washandje van top tot teen wast, no way.
Ja echt niets voor mij man
Laat mij maar lekker mn ict meuk doen achter mn beeldscherm, maar respect dat je uit je comfortzone stapt
Ik wordt alleen maar ongeduldig/agressief van die cliënten

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86

Lijkt me mooi werk man. Schuin tegenover mijn huis is een verzorgingshuis voor precies die mensen, met het verstand van 3 à 4 jaar. Een man staat elke dag op het balkon naar mij te zwaaien en elke dag vraagt hij weer of ik een nieuwe auto heb. Soms maak ik even een 'praatje' met hem wat overigens niet verder komt dan "hey alles goed" gevolgd door het opsteken van een duim. Maar wel mooi zoiets. Als ik langsrij en ik toeter met de auto is zijn dag in elk geval altijd weer goed volgens mij.

apfelstrudel

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
15 nov 2008
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
Lijkt me mooi werk man. Schuin tegenover mijn huis is een verzorgingshuis voor precies die mensen, met het verstand van 3 à 4 jaar. Een man staat elke dag op het balkon naar mij te zwaaien en elke dag vraagt hij weer of ik een nieuwe auto heb. Soms maak ik even een 'praatje' met hem wat overigens niet verder komt dan "hey alles goed" gevolgd door het opsteken van een duim. Maar wel mooi zoiets. Als ik langsrij en ik toeter met de auto is zijn dag in elk geval altijd weer goed volgens mij.
Misschien doet hij het om jouw dag goed te maken.

apfelstrudel

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
15 nov 2008
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
Ja daar moest ik dus ook aan denken :roflol:

"Hey Henk wat was er aan de hand?"
"Ik had m'n hele bed onder gekakt"
"Haha dat had ik vorige week ook gedaan"
"Die gast met die tatoo's ging vet over z'n nek"
"Hahaha tik em aan"

Laatst bewerkt:

Peter R.

Onder Koffer
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Ja daar moest ik dus ook aan denken :roflol:

"Hey Henk wat was er aan de hand?"
"Ik had m'n hele bed onder gekakt"
"Haha dat had ik vorige week ook gedaan"
"Die gast met die tatoo's ging vet over z'n nek"
"Hahaha tik em aan"
"Haha Vito weet je wat ik de volgende keer ga doen?"
"Vertel eens Henk.."
"Wat jij laatst deed ga ik bij die boddiebilder met inkt doen als die weer komt"
"Ik heb zoveel gedaan wat ga je doen dan Henk"
"Haha wel beetje dom bij kijken hé dan trappen ze er allemaal in"
"Boks"

natty87

Monstrous Giant
Elite Member
Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
1 jul 2012

Moet je nu ook weekenden, avonden en nachten werken? Lijkt me ook wel wennen als je kantoortijden gewend bent.

Toen ik begon aan de verzorgde ig opleiding vond ik het wassen eerst ook maar raar. Op den duur gaat het vanzelf, net als de viezere klusjes.......

Een cliënt kan natuurlijk altijd achteruit gaan en minder zelfstandig worden waardoor je toch meer zorg moet overnemen.

Biomek

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Lengte
1m86
Massa
113kg
Vetpercentage
12%
Moet je nu ook weekenden, avonden en nachten werken? Lijkt me ook wel wennen als je kantoortijden gewend bent.

Toen ik begon aan de verzorgde ig opleiding vond ik het wassen eerst ook maar raar. Op den duur gaat het vanzelf, net als de viezere klusjes.......

Een cliënt kan natuurlijk altijd achteruit gaan en minder zelfstandig worden waardoor je toch meer zorg moet overnemen.
Ik krijg ochtend en avonddienst. Dat is 07:00 - 15:00 en 14:45 - 22:00. De nachtdienst is een centrale afdeling.

Maandag en dinsdag blijven vaste ICT dagen, met woensdag om de week.

Donderdag t/m zondag kan ik voor 16 uur als begeleider ingeroosterd worden.

Tazdevl

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
9 aug 2014
Lengte
1m83
Zorg en ICT liggen niet zo ver uit elkaar.

Naar boven