Wanneer ga je leven volgens die basisregels en laat hij jouw handje los?Paar basisregels, wees geen loophondje, niet teveel aandacht geven, laat de bullshit je gezonde verstand niet aantasten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wanneer ga je leven volgens die basisregels en laat hij jouw handje los?Paar basisregels, wees geen loophondje, niet teveel aandacht geven, laat de bullshit je gezonde verstand niet aantasten.
Duursporten geeft een ander perspectief.
En kolere wat een lekker zonnetje vandaag. Echt relaxed.
Die levenslessen hebben veel opgeleverd zie ik.laat de bullshit je gezonde verstand niet aantasten.
Ik vind het echt lekker. Was dat grijze weer wel zat.
. Training van gisteren er uit werken.Top! GefeliciteerdYesss goed nieuws!
Na een flinke sebatical (met af en toe wat klusjes maar niets noemenwaardigs) binnenkort eindelijk weer lekker aan de slag. Kwam vandaag iemand tegen met wie ik veel heb samengewerkt afgelopen jaren. Helaas nummer kwijtgeraakt na een back-up die niet helemaal goed ging toen ik een nieuwe telefoon wilde installeren.
De plekken waar hij werkt schreeuwen om personeel(overal op t moment), maar door het gigantische tekort is het moeilijk om goed personeel te vinden. Zowel horeca als theathers zijn weer open, maar veel van de 'goedkope' krachten (bijv. studenten) zijn naar andere sectoren gegaan. De prijzen in de horeca zijn ook 15 a 20% gestegen. O.a. door de 'energie crisis', maar ook door hebberigheid.
De tarieven van zzp'ers zijn in deze sectoren dan ook flink omhoog gegaan (10 tot 20%). Vraag en aanbod.
Dus, het aanbod wat ik heb gekregen en meteen heb aangenomen:
Banqueting voor een bekend theather in hartje Amsterdam. 3 dagen in de week. 10 uur per dag. €40,00 per uur, plus €0,30 reiskosten per km.
Grote blij. Komt precies op het goede moment.
Daarnaast ook gevraagd voor een leuke klus bij een strandtent aankomend strandseizoen.
Grote opluchting. Kben iets te laks geweest met acquisitie.

Thanks!

Eindelijk wat rust op het forumYesss goed nieuws!
Na een flinke sebatical (met af en toe wat klusjes maar niets noemenwaardigs) binnenkort eindelijk weer lekker aan de slag. Kwam vandaag iemand tegen met wie ik veel heb samengewerkt afgelopen jaren. Helaas nummer kwijtgeraakt na een back-up die niet helemaal goed ging toen ik een nieuwe telefoon wilde installeren.
De plekken waar hij werkt schreeuwen om personeel(overal op t moment), maar door het gigantische tekort is het moeilijk om goed personeel te vinden. Zowel horeca als theathers zijn weer open, maar veel van de 'goedkope' krachten (bijv. studenten) zijn naar andere sectoren gegaan. De prijzen in de horeca zijn ook 15 a 20% gestegen. O.a. door de 'energie crisis', maar ook door hebberigheid.
De tarieven van zzp'ers zijn in deze sectoren dan ook flink omhoog gegaan (10 tot 20%). Vraag en aanbod.
Banqueting voor een bekend theather in hartje Amsterdam. 3 dagen in de week. 10 uur per dag. €40,00 per uur, plus €0,30 reiskosten per km.
Daarnaast ook gevraagd voor een leuke klus bij een strandtent aankomend strandseizoen.

Ja dat dus. Ik had ook geen idee tot een paar jaar geleden een (toen nog) goede vriend het aan mij voorstelde. Hij werkte al vanaf zijn 16e in de keuken als bijbaan, had zijn HBO diploma (bedrijfskunde ofzo) gehaald rondt z'n 28ste, werkte daarna bij een goed bedrijf, maar was daar gestopt om weer in de keuken te werken als zzp'er. Hij zei dat ie tussen de 30 en 35 per uur verdiende. 60 uur in de week. Goede fooi, goede reiskostenvergoeding, hele dag gratis eten wat je maar wilt. Pakte per maand €10k.Nooit gedacht dat er 40 euro werd betaald in de horeca, lekker verdienen zo.
Verkeerde topic? Als ik zou moeten stoppen met sabatical had ik dit in wat heeft jouw dag verpest topic gepost denk ik.Yesss goed nieuws!

Kan je de situatie met je leaseauto niet voorleggen aan die potentiële nieuwe werkgever?Verkeerde topic? Als ik zou moeten stoppen met sabatical had ik dit in wat heeft jouw dag verpest topic gepost denk ik.
J/k, success xxx
Gister rond 22:00 beetje wezen praten met ex collega en die zei jke kan wel bij ons komen werken. Vandaag had z'n baas al gebeld en donderdag mag ik langs komen of even via zoom het e.e.a bespreken. Ben al tijden toe aan nieuw werk, dus ben benieuwd. FInancieel ga ik er sowieso op vooruit, persoonlijke progressie ook en al helemaal mentaal.
Enige kutte is dat ik momenteel een lease auto heb van de zaak die ik dan weg moet doen en dus weer een eigen auto moet gaan kopen. Die toko doet geen zakelijk leasen volgens mij en private lease is veel te duur, al helemaal met hoe weinig kilomters er vaak in zo'n pakket zit.
Als ZZP'er loonbelasting betalen?Veel mensen weten wellicht niet dat je als zzper aan het eind van het jaar loonsbelasting moet betalen terwijl als je in loondienst bent dit al betaald is op je uurloon.
Ook als zzper heb je geen betaalde vakantie dagen, doorbetaald indien ziek, betaal je zelf je cursussen/bijscholing en bent zelf verantwoordelijk voor je pensioen/verzekeringen.
maw als zzper betaal je van je uurloon dit allemaal zelf waardoor er een flinke hap af gaat.
Iedereen die een inkomen heeft betaald uiteraard loonbelasting, maar vooral de jongere lezers die netto bijv 12€ verdienen krijgen een compleet een vertekend beeld als ze horen dat een zzper 40€ pu verdienen en denken dat die dus 28€ pu meer verdiend, niet wetend dat een zzper gigantisch veel kosten heeft op zijn uur inkomen. Niet eens gepraat over de onzekerheden in het leven van een zzper.
En in het geval van seizoensgebonden werk, moet je er ook in het rustige seizoen van kunnen leven.Veel mensen weten wellicht niet dat je als zzper aan het eind van het jaar loonsbelasting moet betalen terwijl als je in loondienst bent dit al betaald is op je uurloon.
Ook als zzper heb je geen betaalde vakantie dagen, doorbetaald indien ziek, betaal je zelf je cursussen/bijscholing en bent zelf verantwoordelijk voor je pensioen/verzekeringen.
maw als zzper betaal je van je uurloon dit allemaal zelf waardoor er een flinke hap af gaat.
Je bedoelt inkomstenbelasting.Iedereen die een inkomen heeft betaald uiteraard loonbelasting, maar vooral de jongere lezers die netto bijv 12€ verdienen krijgen een compleet een vertekend beeld als ze horen dat een zzper 40€ pu verdienen en denken dat die dus 28€ pu meer verdiend, niet wetend dat een zzper gigantisch veel kosten heeft op zijn uur inkomen. Niet eens gepraat over de onzekerheden in het leven van een zzper.
Er gaat inderdaad een flinke hap af, maar op het eind hou je vaak toch meer dan 2x netto over tov een baan in loondienst.Veel mensen weten wellicht niet dat je als zzper aan het eind van het jaar loonsbelasting moet betalen terwijl als je in loondienst bent dit al betaald is op je uurloon.