Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #159.721
Zijn gewoon 1 jarige tuinplanten voor de vlinder en bijentuin hoor😇

Had california reapers vorig jaar. Duurde ook zo achterlijk lang. Hou meer van bloemen kweken voor in de tuin. Wel respect als je er ook mooie hete pepers aan krijgt, zo makkelijk nog niet.
Beetje donker qua belichting.
20220319_173450.jpg

20220319_173511.jpg

Die kleine die al pepers heeft is een anaheim. Die 2 grote een armageddon.
De meest rechter is een ghostpepper.

Die linker lijkt dood maar groeit nog wel aan 1 tak. Hopelijk wordt ie weer wat voller binennkort zoals die ernaast.

• #159.722
20220319_173450.jpg

20220319_173511.jpg

Die linker lijkt dood maar groeit nog wel aan 1 tak. Hopelijk wordt ie weer wat voller binennkort zoals die ernaast.

Turkenflatje

• #159.724
20220319_173450.jpg

20220319_173511.jpg

Zien er lekker uit en zo in het zonnetje zal die vast snel weer uitlopen . 👌

• #159.728
Wat voor peper? Ik zaaide die meestal al in jan/feb omdat het zo moeilijk lang duurt voordat ze überhaupt ontkiemen.
Geen idee tbh, weet ook niet of het überhaupt gaat lukken 😅
Zaadjes gekregen van een mede moestuinierder hier op het complex... hij had ze geloof ik weer zelf uit zijn gekweekte pepers geoogst....

Ikzelf heb dus een moestuin van +/- 40m2. ik heb nog 3 plantvakken over waar ik wat in kan zetten, maar ik ben een beetje inspiratieloos. Pompoen en stok sperziebonen komen er dus sowieso in maar iemand nog leuke tips wat ik in de 3 plantvakken kan doen? Ik heb een kas daar wilde ik passievrucht in proberen, verder heb ik framboos, aarbei, appel, peer, blauwe bes en aalbes. Ook wil ik dit jaar een vijgenboom proberen....

• #159.729
s
Zaadjes gekregen van een mede moestuinierder hier op het complex... hij had ze geloof ik weer zelf uit zijn gekweekte pepers geoogst....

Ikzelf heb dus een moestuin van +/- 40m2. ik heb nog 3 plantvakken over waar ik wat in kan zetten, maar ik ben een beetje inspiratieloos. Pompoen en stok sperziebonen komen er dus sowieso in maar iemand nog leuke tips wat ik in de 3 plantvakken kan doen? Ik heb een kas daar wilde ik passievrucht in proberen, verder heb ik framboos, aarbei, appel, peer, blauwe bes en aalbes. Ook wil ik dit jaar een vijgenboom proberen....

Vind fruitbomen maar riskant de laatste jaren, steeds vaker strenge vorst als de bloesem al dik in de boom staat, ben al 2x perzikoogst verloren laatste 2 jaar. In een kas gaan ze wss wel stukken beter

• #159.730
s

Vind fruitbomen maar riskant de laatste jaren, steeds vaker strenge vorst als de bloesem al dik in de boom staat, ben al 2x perzikoogst verloren laatste 2 jaar. In een kas gaan ze wss wel stukken beter
Hier ook nog geen goede vruchten aan gehad, maar boom staat er nu 2 jaar... misschien moet hij nog een beetje groeien. Er komt al wel iedere keer bloesem in, dus ik heb hoop!

In de kas is helaas geen optie, er zijn vrij strenge regels mbt oppervlakte kas t.a.v. oppervlakte tuin. Ik heb mijn kas zelf gebouwd maar is redelijk klein, ook omdat ik niet te veel kas wil in mijn tuin. Heb jij een moestuin?

• #159.731
Hier ook nog geen goede vruchten aan gehad, maar boom staat er nu 2 jaar... misschien moet hij nog een beetje groeien. Er komt al wel iedere keer bloesem in, dus ik heb hoop!

In de kas is helaas geen optie, er zijn vrij strenge regels mbt oppervlakte kas t.a.v. oppervlakte tuin. Ik heb mijn kas zelf gebouwd maar is redelijk klein, ook omdat ik niet te veel kas wil in mijn tuin. Heb jij een moestuin?

Had ik maar heb nu voor en achtertuin ingericht als insecten/vlinder en bijentuin.
Veel 1 en 2 jarigen. Zooi vaste planten en wat bloemstruiken. Verder insectenhotels en legio hoekjes en plaatsen voor insecten/vlinders. Heb een zooi gaten geboord in de buitenmuur van de schuur en daarin overwinteren poppen van de steenhommel bijvoorbeeld. Echt heel mooi wat jr daar zomers allemaal ziet. Doe alles biologisch dus geen gif en geen bestrijdingsmiddelen voor luis bijvoorbeeld, die laat ik over aan de lieveheersbeestjes, echt de hele tuin vol met vlinders en bestuivers. Wel echt een dierbare hobby van mij.

Kweek alles zelf uit zaadjes, elk jaar weer🤙👌

• #159.736

Tomaat. Wordt wel heel lastig zonder dakje. Grote kans op phytophthora. Kan je wel verminderen met sommige F1 hybride rassen.

• #159.739
Oekraïne is momenteel ook helemaal hot en happening. Ik las dat huizen er inmiddels geen drol meer kosten. Ook veel van die panden die je compleet moet opknappen staan voor een prikkie op de markt.

• #159.740
Oekraïne is momenteel ook helemaal hot en happening. Ik las dat huizen er inmiddels geen drol meer kosten. Ook veel van die panden die je compleet moet opknappen staan voor een prikkie op de markt.
Alleen maar gelijkvloers wonen sinds kort. Met ruimte voor ontwikkeling in de wijk

Terug
Naar boven