MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #159.743
Tomaat. Wordt wel heel lastig zonder dakje. Grote kans op phytophthora. Kan je wel verminderen met sommige F1 hybride rassen.
Klopt, hier in de moestuin mag tomaat alleen onder een dakje of in de kas. Vorig jaar in de kas gekweekt, ging wel goed! Ik heb wel een olla gemaakt (gewoon een terracotta pot gepakt, gat aan de onderkant dicht gemaakt met wat snelcement, ingegraven en een deksel er op gelegd) werkte echt super!

• #159.744
Klopt, hier in de moestuin mag tomaat alleen onder een dakje of in de kas. Vorig jaar in de kas gekweekt, ging wel goed! Ik heb wel een olla gemaakt (gewoon een terracotta pot gepakt, gat aan de onderkant dicht gemaakt met wat snelcement, ingegraven en een deksel er op gelegd) werkte echt super!
Had je geen last van wortelrot omdat het water niet wegkan?

• #159.745
Had je geen last van wortelrot omdat het water niet wegkan?
Nee juist niet. Je plant de planten rondom de pot.

Doordat het water via die terracotta pot de grond in gaat heb je meer een gereguleerde afgifte van het water. Zie het een beetje als een plantendruppelaar. Hoefde de pot ook niet vaak bij te vullen.
Het mooie is ook dat de wortels van de plant richting die pot schijnen te groeien.

Edit: hier een linkje: https://www.waschbaer.nl/magazine/diy-tuinbewatering/

Laatst bewerkt:
  • #159.746
Nee juist niet. Je plant de planten rondom de pot.

Doordat het water via die terracotta pot de grond in gaat heb je meer een gereguleerde afgifte van het water. Zie het een beetje als een plantendruppelaar. Hoefde de pot ook niet vaak bij te vullen.
Het mooie is ook dat de wortels van de plant richting die pot schijnen te groeien.
Plantenfluisteraar?

• #159.748
Paar in de natuur en paar in de tuin elke zomer. Puur natuurlijk
20200715_174916.jpg
20200726_155946.jpg
20200704_175848.jpg

• #159.750

Heb je een stadstuintje ofwa?
Zat ik ook nog over te twijfelen.

• #159.751
Vleesetende plantjes. Ook vet.

Lokken insecten met nectar. Maar zit ook een soort lijm in🙊
20200809_112347.jpg
20200809_112624.jpg

• #159.752
Heb je een stadstuintje ofwa?
Zat ik ook nog over te twijfelen.
Ja klopt, er zit hier een biologische tuinbouw vereniging. Daar huur ik een stukkie van ongeveer 40m2. Kost me geloof ik € 50,- pj en je moet 1x pj helpen met vrijwilligerswerk

• #159.753
  • #159.754

Met gestrekt been erin (onderste filmpje)..heerlijk

Kword zo moe van al die gender mafkezen en alle enablers ervan met hun pc woke transgender gelul. Sterf.

• #159.755
Ik identificeer mij als keizer. Vanaf nu verwacht ik dat jullie mij aanspreken met uwe hoogheid of Keizer Strudel de 1e.

• #159.757
20220319_063743.png

Mannen, als jullie ook willen strijden voor de titel 'vrouw van het jaar', dit is jullie tijdperk! Pak je kans! :heart:

• #159.760
De hele Westerse wereld lijkt compleet zijn shit te verliezen.

Misschien zou het niet eens heel slecht zijn als Putin ons allemaal great reset.

Terug
Naar boven