MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #162.101
  • #162.104
Wie weet.

Kvind die Russen wel een mooi volk.
niet om lullig te doen, maar het 1ne topic doe je alsof ZZP het van het is, nu suckt het blijkbaar toch, wat is het nu?

Of heeft @Steks stiekem gelijk
(Of heb ik weer de verkeerde voor :windup:)
Ja zzp is leuk en aardig totdat ze je sector in lockdown gooien ;).

Je eigen horecatent hebben is ook leuk en aardig, totdat je gedwongen dicht moet en daardoor uiteindelijk failliet gaat.

Maar nee, zzp sucked niet. Zolang er geen lockdown is is het top. De kern van die post is dat de belastingdienst zuigt en dat de gemeente verkeerde informatie gaf waarna ik opeens een flinke rekening kreeg. Uiteindelijk natuurlijk m'n eigen verantwoordelijkheid, maar ik wist bijv niet dat wanneer je een kind krijgt en je dus fiscaal partner wordt dat dat meteen over het hele kalenderjaar geld.

De afgelopen 2 jaar heb ik vrij weinig gewerkt. Nu gaat het lekker en hopelijk blijft dat zo.

• #162.107
Mijn ego is weer gestreeld.

Screenshot_20220618-223722_YouTube.jpg

• #162.115
Aan alle papas.
Gefeliciteerd met je Vaderdag :)

• #162.116
Langs een hypotheekadviseur geweest met m'n vriendin, was toch niet zo dramatisch als gedacht. We kunnen een hypotheek van 310k krijgen, ondanks de 1 ton studieschuld. Zonder schuld hadden we anders 395k kunnen krijgen. Morgen een kamer bezichtigen op 5min afstand van m'n nieuwe baan, maar denk dat ik daar volgend jaar wel uit ben.. :) We hebben nu samen 40k spaargeld, volgend jaar 60-70k. Het idee was de schuld aflossen, maar dat is dus niet nodig. Dat spaargeld kan beter gebruikt worden voor het huis. Dus een leuke tussenwoning moet lukken begin 2023. Dorpjes iets verderop hebben zelfs hoekwoningen rond de 3 ton.

Online berekeningen kwamen uit op 2 ton, toch wel een flinke meevaller geworden. Ook maakt het niet uit of je een vast contract hebt of werkgeversverklaring, het tweede kunnen we beide op erg korte termijn krijgen. Het eerste op z'n vroegst per 1 aug 2023.

• #162.119
Langs een hypotheekadviseur geweest met m'n vriendin, was toch niet zo dramatisch als gedacht. We kunnen een hypotheek van 310k krijgen, ondanks de 1 ton studieschuld. Zonder schuld hadden we anders 395k kunnen krijgen. Morgen een kamer bezichtigen op 5min afstand van m'n nieuwe baan, maar denk dat ik daar volgend jaar wel uit ben.. :) We hebben nu samen 40k spaargeld, volgend jaar 60-70k. Het idee was de schuld aflossen, maar dat is dus niet nodig. Dat spaargeld kan beter gebruikt worden voor het huis. Dus een leuke tussenwoning moet lukken begin 2023. Dorpjes iets verderop hebben zelfs hoekwoningen rond de 3 ton.

Online berekeningen kwamen uit op 2 ton, toch wel een flinke meevaller geworden. Ook maakt het niet uit of je een vast contract hebt of werkgeversverklaring, het tweede kunnen we beide op erg korte termijn krijgen. Het eerste op z'n vroegst per 1 aug 2023.
Bedenk wel dat als de rente nog meer gaat stijgen je straks minder kunt lenen.

• #162.120
Terug
Naar boven