AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #162.381
Herkenbaar, me eigen pa heeft het familie bedrijf boven de kinderen gezet en nu zegt ie dat die keuze achteraf gezien dom was. Tijd kan je niet terugdraaien, maar ik kan hier wel wat mee vandaar dat ik veel minder ben gaan werken sinds de kleine er is en vrijwel paar keer pw op avontuur met de fam ga.
Kan jij nu niet zo makkelijk minder werken omdat je vader zo veel heeft gewerkt? Of zie ik dat verkeerd?

• #162.382
Stroomstokken, onverdoofd couperen, schoppen, slaan met stokken, met de heftrucklepels het vee de schuur in drukken. Vee voor het al dood is bij de kadaverbakken leggen om langs de weg te sterven. Wat wil je nog meer horen?
Ohh. Zeug kreupel? Pak het geweer maar. En al die andere dingen heb ik inderdaad ook veel gezien op boerderijen. Hoor je nog van dat gekreun onder zo'n kadaverbak uitkomen...

• #162.383
Het enigste wat nog een beetje oke is , dat is de melkveesector. Maar ook daar heb ik genoeg voorbeelden voor de mensen.

Ik ben na een paar maanden gestopt in die sector, was in staat om sommige boeren zelf een handje te helpen.

• #162.385
We kunnen als alternatief voor onze hobby de hele dag wel kweekvis gaan eten.

• #162.386
Ohh. Zeug kreupel? Pak het geweer maar. En al die andere dingen heb ik inderdaad ook veel gezien op boerderijen. Hoor je nog van dat gekreun onder zo'n kadaverbak uitkomen...
Ik snap dan ook niet dat mensen vinden dat het wel meevalt. Een boer is niet gek. Die weet precies wanneer hij iets wel of niet kan flikken. Er zijn tegenwoordig steeds meer bewustere en betere boeren. Maar die oude stempel zijn erger dan de kampbewakers op buchenwald...

• #162.388
Het enigste wat nog een beetje oke is , dat is de melkveesector. Maar ook daar heb ik genoeg voorbeelden voor de mensen.
Paard en schaap ook. Beetje jammer dat die laatste vooral als lammetje lekker zijn 😬

De slacht is de 'verzekering' van menig paardenmeisje.

Varkens is over het algemeen wel echt heel sneu ja

• #162.390
Hoe bedoel je? Dat mocht je paard z'n been breken o.i.d. dat je een deel van de kosten kunt dekken vanuit de slachtpremie?
Paard kan je niet begraven in je achtertuin. Cremeren is een duurt geintje. Dus via de slacht is het makkelijkste.

Maar dat klinkt zo onaardig. Verzekering klinkt wat liever dan slachtpremie

• #162.391
Paard en schaap ook. Beetje jammer dat die laatste vooral als lammetje lekker zijn 😬

De slacht is de 'verzekering' van menig paardenmeisje.

Varkens is over het algemeen wel echt heel sneu ja
Ken weinig mensen die hun paard naar de slacht doen tbh. Merendeel laat deze gewoon euthanaseren thuis en ophalen door rendac om te verwerken.

• #162.392
Paard: Prijs per kg + wat een gek er voor geeft.

• #162.394
Ken weinig mensen die hun paard naar de slacht doen tbh. Merendeel laat deze gewoon euthanaseren thuis en ophalen door rendac om te verwerken.
Zonder twijfel dat jij een ander type mensen in je omgeving hebt :)
Destructie had ik niet aan gedacht nee. Maar geen idee, ik ken de term verzekering alleen op die manier van mensen met paarden.

• #162.396
  • #162.398
Koop alles biologisch. Vrij uitloopbaar en herkomst perfect herleidbaar en met een paspoort bij de bio slager.

Kost me 60 (alleen vlees al)per week maar schoon geweten.
Dat deed ik ook, maar een eitje kost me nu al 35ct p/st. Dat was eerst 18ct. als je weet hoeveel eieren er alleen al doorgaan hier in de week. Dan nog de kipfilet en rundvlees....

• #162.399
  • #162.400
Terug
Naar boven