XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #162.361
Goede instelling. Je kind herinnert zich later niet welke auto papa voor de deur had staan, maar wel die keren dat je samen ging voetballen etc etc.

Mijn vader verkoos zijn werk eigenlijk altijd boven gezin, helaas. Zelf wil ik het daarom heel graag anders doen.
Herkenbaar, me eigen pa heeft het familie bedrijf boven de kinderen gezet en nu zegt ie dat die keuze achteraf gezien dom was. Tijd kan je niet terugdraaien, maar ik kan hier wel wat mee vandaar dat ik veel minder ben gaan werken sinds de kleine er is en vrijwel paar keer pw op avontuur met de fam ga.

• #162.362
Ja, maar hij kan dan niet meer doen wat hij zo graag wilt. :treuren:
Haha die man haatte werk iedere dag van z'n leven, maar hij moest de boerderij overnemen van opa & oma :roflol:
Dus die lacht m'n pa ook iedere verjaardag totaal uit dat hij niet is gaan boeren... Aangezien hij de oudste zoon is maar niet wilde.

• #162.363
Ja, maar hij kan dan niet meer doen wat hij zo graag wilt. :treuren:

Wat bedoel je. 50.000 varkens in het donker houden en met stroomstokken de trailer injagen om ze daarna hardcore te vergassen in het slachthuis? Ja dat zou ik ook zeker missen

• #162.364
Of je nu in deze tijd een woning hebt gekocht of straks in de toekomst mocht landbouwgrond vrijkomen een woning koopt.
Ik heb het niet helemaal gevolgd wat ze precies willen uitkopen, maar gaat dat echt zoveel zijn dat er 300k extra huizen gebouwd kunnen worden in de aankomende jaren?

• #162.365
Nee, ik kies bewust voor geen kinderen omdat ik daar überhaupt allemaal geen zin in heb.
Vandaar dat iedereen een eigen kijk op het leven heeft. Zou ik zelf geen kinderen hebben en misschien geen partner dan zou ik getrouwd zijn met de zaak, maar ik kies er voor om minder te werken en beetje in de zandbak met de kleine te spelen, helaas dan geen lambo… 😛

• #162.366
Yes alleen maar win win, ik probeer hier mee te zeggen dat sommige mensen zeuren over de hoge rentes en het goedkoper worden van woningen.

Maar onderaan de streep maakt het niks uit.
Je hebt altijd mensen die net op het verkeerde moment (willen) kopen of verkopen doordat de markt ineens snel verandert.

• #162.368
Nou, op tv zie ik alleen maar jankende boeren.

Wist niet dat boeren empathie hadden gezien hun kijk op het behandelen van vee en omgeving?

Ik heb in de mestsector gezeten en heb gruwelijke dingen gezien wat ze met beesten doen. Daarom ben ik heel snel gestopt

• #162.369
Nou, op tv zie ik alleen maar jankende boeren.
Dat verbaast mij dus ook iedere keer weer. Mijn ene oom was boer en die zit er verdomd warm bij + z'n kinderen. Mijn andere oom is koeienboer net over de Belgische grens. Die man bouwt ook huizen van diep in de miljoen euro voor zijn kinderen. Wonen verdomd dik. Zit altijd te pochen met hoe belachelijk rijk dat ie is.

Dus waarom boeren altijd zo zitten te janken over vanalles, snap ik ook niet, wat ik heb gezien in mijn familie is dat die mensen belachelijk welvarend zijn... Maar wel hard te werken hebben.

• #162.370
Tot nu toe gaat et iig nog niet de goede kant op.
Veel minder verkopen, en wat er verkocht wordt is 15-20% duurder dan een jaar geleden.

• #162.371
Wist niet dat boeren empathie hadden gezien hun kijk op het behandelen van vee en omgeving?

Ik heb in de mestsector gezeten en heb gruwelijke dingen gezien wat ze met beesten doen. Daarom ben ik heel snel gestopt
De meeste boeren gaan gewoon goed met hun dieren om hoor, in het nieuws zie je alleen de uitzonderingen, zo heel fout gaat het in NL nog niet met het vee.

• #162.372
De meeste boeren gaan gewoon goed met hun dieren om hoor, in het nieuws zie je alleen de uitzonderingen, zo heel fout gaat het in NL nog niet met het vee.
Haha ik heb in de sector gezeten. Als je weet wat ik gezien heb... gruwelijk

En dat was bij 70 procent van de adressen zo...

Veesector is rot tot op het bot

• #162.373
Nou... Ik heb genoeg boerderijen van binnen gezien en ook nog een tijdje een werk loads gehuurd bij een varkensbedrijf en deel deze mening absoluut niet met je.

• #162.374
Tot nu toe gaat et iig nog niet de goede kant op.
Veel minder verkopen, en wat er verkocht wordt is 15-20% duurder dan een jaar geleden.
Die markt stort nog lang niet in. Nu komen er 48924992 kopers voor 1 huis en als het zoekende aantal mensen met een woning zakt met 50% zijn dat er nog steeds 48287 terwijl je het huis maar 1x kunt verkopen. Woning tekort blijft nog jaren en al helemaal dat nu de halve wereld deze kant op komt lijkt het wel.

• #162.375
Die markt stort nog lang niet in. Nu komen er 48924992 kopers voor 1 huis en als het zoekende aantal mensen met een woning zakt met 50% zijn dat er nog steeds 48287 terwijl je het huis maar 1x kunt verkopen. Woning tekort blijft nog jaren en al helemaal dat nu de halve wereld deze kant op komt lijkt het wel.
Juist, de stijging van de huizenprijzen zal hooguit stagneren.

• #162.376
  • #162.377
Nou... Ik heb genoeg boerderijen van binnen gezien en ook nog een tijdje een werk loads gehuurd bij een varkensbedrijf en deel deze mening absoluut niet met je.

Stroomstokken, onverdoofd couperen, schoppen, slaan met stokken, met de heftrucklepels het vee de schuur in drukken. Vee voor het al dood is bij de kadaverbakken leggen om langs de weg te sterven. Wat wil je nog meer horen?

• #162.379
Kalveren: krijgen geen gras oid. Want dan word het vlees te rood en gaan wij mensen klagen dat de kleur niet klopt. Zijn continue ziek van bloedarmoede, braken de hele dag.... echt triest

• #162.380
Een aantal is niet representatief man...

Vooral de varkenssector en kalverensector is echt te ziek
Klopt. Kippenbedrijven vielen me wat ik gezien heb ook altijd wel mee. Varken + runderbedrijven lieten mij altijd een beetje ontdaan achter.
Is ook de enige reden dat ik vegetariër ben geworden overigens. Paar boerderij bezoekjes + een bezoekje aan Vion.

Terug
Naar boven