MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #162.341
Genoeg dat je rond kunt komen mer 2/3 dagen pw werken. Als je in een kasteel woont of lambo wilt rijden zal je dus meer inkomen moeten hebben dan iemand die minder heeft.

5/6 dagen pw werken ben je gewoon dom of je hebt echt een k*twij* thuis.
Oei, ik ben dom.

• #162.342
Genoeg dat je rond kunt komen mer 2/3 dagen pw werken. Als je in een kasteel woont of lambo wilt rijden zal je dus meer inkomen moeten hebben dan iemand die minder heeft.

5/6 dagen pw werken ben je gewoon dom of je hebt echt een k*twij* thuis.
Het gaat bij veel mensen die goed verdienen mis bij het aantal uur dat ze vanzichzelf moeten blijven werken, dat klopt.

• #162.343
Als ik voor mezelf mag spreken: ik vind m'n werk leuk. Ik kan ook prima toe met de helft van m'n aantal uren (zo'n 36-40 per week, gedeeld door 2 dus), maar ik vind m'n werk leuk en extra geld is gewoon altijd wel fijn, toch? Houd ook voor de rest genoeg tijd over voor andere dingen.

• #162.345
Als ik voor mezelf mag spreken: ik vind m'n werk leuk. Ik kan ook prima toe met de helft van m'n aantal uren (zo'n 36-40 per week, gedeeld door 2 dus), maar ik vind m'n werk leuk en extra geld is gewoon altijd wel fijn, toch? Houd ook voor de rest genoeg tijd over voor andere dingen.
Heb je kinderen?

• #162.346
Jij werkt alleen maar om straks een nog grotere en duurdere auto te kunnen kopen. ;)

• #162.348
  • #162.349
Kalm aan laat de vrije marktwerking zijn werk doen.

-> Boeren worden massaal uitgekocht waardoor starters “goedkoper” een woning kunnen bemachtigen.

-> Starters betalen hierdoor percentueel gezien minder voor een huis maar daar staat een hogere rente tegenover.

-> Mensen die in de “duurdere tijd” een woning hebben gekocht worden daardoor niet zo hard benadeeld omdat ze hypotheken tegen een lagere rente hebben afgesloten. (ten opzichte van de mensen die straks weer een woning kopen tegen lagere kosten maar met een hoger rentepercentage).

-> Iedereen weet dat de stikstofcrisis een verkapte / wassenneus is om het woningstekort aan te pakken door boeren uit te kopen.

-> Nederland is een kenniseconomie dus om als geheel / land te groeien als economie profiteert de overheid en wij uiteindelijk weer van de grond die vrijkomt. Het levert gewoon meer op dan dat een boer daar zijn gewassen verbouwd.

-> bovendien zijn we zelfvoorzienend genoeg qua boerderen om onszelf te redden in evt lastige tijden omdat een groot percentage van onze zuivel naar het buitenland wordt geëxporteerd.

Plus de grond wordt steeds duurder waardoor deze rijke “boerenfamilies” in principe steeds machtiger en rijker worden omdat het land en de boerderij van generatie tot generatie wordt opgedragen.

Het is natuurlijk erg sneu de rentes en het uitkopen van boeren maar als je het vanuit deze context bekijkt worden de meeste mensen hier wel beter van. Jammer dat de regering hier geen open kaart overspeelt.

(Alles ligt natuurlijk iets complexer, maar dit is wel wat ik heb kunnen opmaken uit nieuwsartikelen) terugkomend op de post over de tulpenmanie met de hypotheekrentes.

• #162.350
Dan zie je meer waarde in een auto/materiaal dan elk uur dat je “teveel”werkt je ook in de zandbak met je kleine kan zitten. Die tijd krijg je nooit meer terug en extra werken kan altijd nog, tijd inhalen niet.

• #162.352
Kalm aan laat de vrije marktwerking zijn werk doen.

-> Boeren worden massaal uitgekocht waardoor starters “goedkoper” een woning kunnen bemachtigen.

-> Starters betalen hierdoor percentueel gezien minder voor een huis maar daar staat een hogere rente tegenover.

-> Mensen die in de “duurdere tijd” een woning hebben gekocht worden daardoor niet zo hard benadeeld omdat ze hypotheken tegen een lagere rente hebben afgesloten. (ten opzichte van de mensen die straks weer een woning kopen tegen lagere kosten maar met een hoger rentepercentage).

-> Iedereen weet dat de stikstofcrisis een verkapte / wassenneus is om het woningstekort aan te pakken door boeren uit te kopen.

-> Nederland is een kenniseconomie dus om als geheel / land te groeien als economie profiteert de overheid en wij uiteindelijk weer van de grond die vrijkomt. Het levert gewoon meer op dan dat een boer daar zijn gewassen verbouwd.

-> bovendien zijn we zelfvoorzienend genoeg qua boerderen om onszelf te redden in evt lastige tijden omdat een groot percentage van onze zuivel naar het buitenland wordt geëxporteerd.

Plus de grond wordt steeds duurder waardoor deze rijke “boerenfamilies” in principe steeds machtiger en rijker worden omdat het land en de boerderij van generatie tot generatie wordt opgedragen.

Het is natuurlijk erg sneu de rentes en het uitkopen van boeren maar als je het vanuit deze context bekijkt worden de meeste mensen hier wel beter van. Jammer dat de regering hier geen open kaart overspeelt.
Doen ze toch ook. Het is alom bekend dat de boeren moeten wijken zodat er stikstofruimte vrijkomt om te bouwen

• #162.353
Doen ze toch ook. Het is alom bekend dat de boeren moeten wijken zodat er stikstofruimte vrijkomt om te bouwen
Haha maar dat uitgekocht worden is lang zo slecht nog niet. Mijn oom zijn varkensvergunning is uitgekocht door de gemeente, daarna z'n akkers verkocht aan een paar projectonwikkelaars. Stuk grond achter zijn huis gehouden. Daar 3 t*ring dikke villa's op gegooid voor zijn kinderen en hij, zijn vrouw en alle 3 z'n kinderen zijn klaar met werken voor de rest van hun leven.

• #162.354
Dan zie je meer waarde in een auto/materiaal dan elk uur dat je “teveel”werkt je ook in de zandbak met je kleine kan zitten. Die tijd krijg je nooit meer terug en extra werken kan altijd nog, tijd inhalen niet.
Nee, ik kies bewust voor geen kinderen omdat ik daar überhaupt allemaal geen zin in heb.

• #162.355

Yes alleen maar win win, ik probeer hier mee te zeggen dat sommige mensen zeuren over de hoge rentes en het goedkoper worden van woningen.

Maar onderaan de streep maakt het niks uit.

• #162.356
Haha maar dat uitgekocht worden is lang zo slecht nog niet. Mijn oom zijn varkersvergunning is uitgekocht door de gemeente, daarna z'n akkers verkocht aan een paar projectonwikkelaars. Stuk grond achter zijn huis gehouden. Daar 3 t*ring dikke villa's op gegooid voor zijn kinderen en hij, zijn vrouwen en alle 3 z'n kinderen zijn klaar met werken voor de rest van hun leven.

Mn oom de bloemenkweker ook. Die heeft een heel.mooi bedrag gekregen voor zn kas vlakbij rotterdam.

Die woont nu hypotheekvrij met een kleine kas (1/3 van wat het was) geen personeel meer en een dik huis zonder leningen. Prima gedaan.

• #162.357
Worden leuke tijden als je eenmaal; hypotheek/rente maandelijks betaald, gemeente belastingen, stroom/gas/water, boodschappen, huis verz, internet/tv, kut hond belasting, noem maar op moet zelfs betalen om te mogen schijten in dit land dmv rioolbelasting.
Hoort er bij, ik maak me nog weinig zorgen over onze inkomsten. Er zijn mensen met 3 kinderen die rond komen en nog minder verdienen dan wij het op dit moment doen.
Ook dat is een goede keuze, wij hebben 12 jaar geleden ook een groter huis dan nodig gekocht m.a.g. dat we eigenlijk pas hoeven te verhuizen als we oud en kreupel zijn.
Dat idee hadden wij ook. Liever gelijk ons eindhuis tot de kinderen weg zijn. Kan ik gelijk de moeite nemen om het plafond af te breken en kabels door de muren te banjeren voor m'n 7.2.4 geluidsinstallatie. Met een hoekwoning hoef ik ook geen rekening te houden met mensen die naast de woonkamer zitten.

• #162.358
Of je nu in deze tijd een woning hebt gekocht of straks in de toekomst mocht landbouwgrond vrijkomen een woning koopt.

• #162.359

Goede instelling. Je kind herinnert zich later niet welke auto papa voor de deur had staan, maar wel die keren dat je samen ging voetballen etc etc.

Mijn vader verkoos zijn werk eigenlijk altijd boven gezin, helaas. Zelf wil ik het daarom heel graag anders doen.

• #162.360
Haha maar dat uitgekocht worden is lang zo slecht nog niet. Mijn oom zijn varkensvergunning is uitgekocht door de gemeente, daarna z'n akkers verkocht aan een paar projectonwikkelaars. Stuk grond achter zijn huis gehouden. Daar 3 t*ring dikke villa's op gegooid voor zijn kinderen en hij, zijn vrouw en alle 3 z'n kinderen zijn klaar met werken voor de rest van hun leven.
Ja, maar hij kan dan niet meer doen wat hij zo graag wilt. :treuren:

Terug
Naar boven