Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #168.141
Nee. Het was een subtiele: doe het dan zelf, als je het zo goed weet.

Maar goed. Succes. Ik ben weg
K
Hoe kom je er dan bij dat ik g
haar klas ga overnemen en waarom die opmerking over 1 op 1.
Ik sta voor 55 kinderen les te geven

Wie de les stoort wordt aangesproken...Wie de les blijft storen gaat alleen gaan werken in de themahoek.

• #168.142
Je enthousiasme en passie voor het vak zijn mooi om te lezen maar misschien is t voor je eigen gemoedsrust beter om niet te veel te kijken naar wat anderen fout doen?

Ik herken deels wel wat je zegt maar zie zelf in de praktijk dat er gelukkig ook heel veel (nieuwe) docenten zijn die er ongeveer hetzelfde in staan als jij.

Ik denk dat sommige mensen in het onderwijs dermate gestrest zijn dat ze ook niet veel anders meer kunnen dan boos / chagrijnig zijn. Daarnaast meten sommige docenten zichzelf een rol aan die ze niet past, doen zich anders voor dan ze zijn. Kinderen prikken daar doorheen en weten heel goed wie ze wel en wie ze niet kunnen vertrouwen.

• #168.143
Op elke school lopen er wel een paar leraren rond die de hele dag alleen maar lopen te schreeuwen en boos zijn. Is vooral een teken van zwakte. Meestal raken die snel genoeg opgebrand. Dat is jammer ivm lerarentekort enzo, maar zo is t wel. Die komen vaak ook nergens anders meer aan toe, lopen achter met de lesstof, administratie loopt uit de hand, slechte resultaten, boze ouders, gesprekjes met de directie, dat leidt weer tot nog meer stress, nog meer boosheid, etc.

Laatst bewerkt:
  • #168.144
Je enthousiasme en passie voor het vak zijn mooi om te lezen maar misschien is t voor je eigen gemoedsrust beter om niet te veel te kijken naar wat anderen fout doen?

Ik herken deels wel wat je zegt maar zie zelf in de praktijk dat er gelukkig ook heel veel (nieuwe) docenten zijn die er ongeveer hetzelfde in staan als jij.

Ik denk dat sommige mensen in het onderwijs dermate gestrest zijn dat ze ook niet veel anders meer kunnen dan boos / chagrijnig zijn. Daarnaast meten sommige docenten zichzelf een rol aan die ze niet past, doen zich anders voor dan ze zijn. Kinderen prikken daar doorheen en weten heel goed wie ze wel en wie ze niet kunnen vertrouwen.
Klopt.

Leerkracht zijn is een prachtige job.....maar ik geloof echt dat het een roeping moet zijn. Wie op zijn 19de zegt:"ik weet niet goed wat te studeren, ik ga misschien eens leraar proberen".... dan zie je leerkrachten van 25 die eigenlijk gewoon gaan werken voor hun loon...en enkel voor dat. En na een paar jaar zijn ze leeg en "krijgen" de leerlingen ietswat op een leerkracht lijkt... maar het eigenlijk niet meer is.

"Steek geen tijd meer in dat kind. Dat is verloren moeite..." hoorde ik een juf vandaag zeggen....
Wees eens de moeder van dat kind.... Je weet niet dat je kind werd opgegeven.
Ik ken het kind....ik geef het kind drie uur per werk les....hij kan het...als je hem in de gaten houdt en hem vaak aan het bord laat. Als leerkracht zoek je naar het probleem en zodra je het gevonden hebt....zoek je een oplossing en experimenteer je. Na school praat je met de ma.

Ik keek ook niet specifiek naar haar. Ik doe m'n werk en sta open voor kritiek. Maar....als die kritiek absurd is en van iemand komt zonder ervaring dan ga je natuurlijk wel naar die persoon kijken.
Ik had een slechte squat en deadlift form. Ik toonde filmpjes hier, luisterde naar jouw advies en nu is mijn squat form heel aardig. Ik luister naar advies als ik weet dat het van iemand komt die weet waar hij het over heeft.

Krijg ik kritiek van een idioot dan ga Ik logischerwijze ook die persoon gaan evalueren om te checken of het advies ernstig te nemen is.

• #168.145

Inderdaad, veel zij- instromers doen het soms verrassend goed. Ze denken out of the box. Ze zijn vaak ouder, hebben meer levenservaring, weten hoe slecht en zwaar het was op andere jobs en hebben vaak al grote kinderen.

Mijn dochter van 14 heeft leerkrachten die eigenlijk niet meer voor de klas zouden moeten staan.

• #168.146
Waarom zet je dat met je zogezegde foto erbij op een bodybuildingforum?

• #168.147
Op elke school lopen er wel een paar leraren rond die de hele dag alleen maar lopen te schreeuwen en boos zijn. Is vooral een teken van zwakte. Meestal raken die snel genoeg opgebrand. Dat is jammer ivm lerarentekort enzo, maar zo is t wel. Die komen vaak ook nergens anders meer aan toe, lopen achter met de lesstof, administratie loopt uit de hand, slechte resultaten, boze ouders, gesprekjes met de directie, dat leidt weer tot nog meer stress, nog meer boosheid, etc.
Wat leidt tot schoolboeken gooien naar de hoofden van groep 8 leerlingen en vervolgens bijna uit de hand lopende oudergesprekken.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #168.148
Inderdaad, veel zij- instromers doen het soms verrassend goed. Ze denken out of the box. Ze zijn vaak ouder, hebben meer levenservaring, weten hoe slecht en zwaar het was op andere jobs en hebben vaak al grote kinderen.

Mijn dochter van 14 heeft leerkrachten die eigenlijk niet meer voor de klas zouden moeten staan.
Tzou fijn zijn als alle leraren eens 6 weken gingen straten als een stratenmaker. Dan leren ze eens wat zwaar is.
En dan ook nog 10wkn vakantie per jaar :clap:

• #168.151
Wat doen ze in de overige 39 weken?

• #168.157
Laatst bewerkt:
  • #168.158
Terug
Naar boven