- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Ik heb empathie voor de kinderen...en geen empathie voor een arrogant mens die haar job niet kent, zichzelf niet in vraag stelt.Omdat het meestal ergens vandaan komt. Niemand wordt er beter van als jij blijft hangen in je frustraties.
Gelukkig doe jij dat niet, toch?![]()
Bij elke les waarbij ik voel dat ik iets beter had kunnen doen, leg ik de situatie uit aan collega's. Ik gooi het in de leraarskamer op tafel. En dan luister ik naar de adviezen....daar wordt iedereen beter van.
Als je 2 jaar in het onderwijs staat, als ergotherapeute, en je moet elke dag, elke seconde schreeuwen en kinderen te kak zetten, en de schoolresultaten zijn een ramp dan moet je je de vraag stellen of deze job voor jou is. Nu, ze heeft me vorige week wel gezegd: "Mijn eerste jaar in het onderwijs was bij de kleuters...ik ben creatief en kan daar meer mijn ding doen. Ik voel dat die kinderen gewoon niet willen luisteren. Ik moet me constant boos maken en dan heb je na een tijdje echt geen nood meer aan hun knuffel....dus ik ga volgend jaar terug bij de kleuters. ".
Kijk, dat, dat kan ik respecteren.