XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #168.103
Auto weg laten slepen voor 150€. Valt wel mee ik had 300€ ofzo verwacht.

• #168.104
Als kind F, G en H de gedeelde 11de plaats hebben, kan kind I nooit de 13de hebben, want de eerstvolgende is 14de.
ha-haha.gif
.

Als kind F, G en H de gedeelde 11de plaats hebben, kan kind I nooit de 13de hebben, want de eerstvolgende is 14de.
ha-haha.gif
.
Bij een kind werd er nadien nog een toets afgenomen die hij niet had gemaakt. Daardoor verloor hij een plaats....

• #168.105
Heb vandaag moeten lachen..
in het vijfde leerjaar werden de muren tussen de 2 klassen verwijderd en staan er nu 2 juffen voor 55 leerlingen. Een ongelooflijk dom idee.

Één van de juffen was vandaag afwezig dus moest ik haar vervangen.
Ik nam de 25 zwaksten voor m'n rekening en diende dus een verlengde instructie toe te passen.
De aanwezige juf gaf me een paar richtlijnen.
Maak van ieder soort oefening eentje en laat ze dan zelf verder doen.

Maar....er waren maar 8 oefeningen en ze waren ieder apart in hun soort. Dus haar instructie hield geen steek en toonde aan dat ze haar les niet had voorbereid.
Ik merkte dat de kinderen de eerste oefening niet snapten, dus diende ik een stap terug te gaan. Die tang begint zich te moeien:" je gaat best met de oefeningen starten anders ga je niet rond geraken".

Ik zei haar:' de kinderen hebben de basis niet om de eerste oefening te maken. Het heeft geen zin aan oefeningen 2, 3....te beginnen als ze oefening 1 niet begrijpen".

Ze antwoordde:" ja maar het is herhaling dus zouden ze het alleen moeten kunnen ".

ik zei:" ja, maar blijkbaar kunnen ze het niet".
Ik wou een beetje water bij de wijn doen en zei:" ok, ik start zo met oefening 1. Nu ze de basis gezien hebben zal het sneller gaan".

En dat bleek ook. Op het einde van de les bleek mijn zwakke groep het beter gedaan te hebben dan de hare.

Na de les kwam ze me tips geven.

Tips die aantoonden dat ze niet doorhad dat ik mijn job beter kan dan haar en aantoonden dat ze haar job niet kent.

Wat me het meest stoorde was haar toon en arrogantie toen ze me aansprak tijdens de les.
Ze is verdomme een ergotherapeute van opleiding die nog maar 2 jaar voor de klas staat en ze weet niet wat differentiatie is. Het enige wat ze kunnen is tegen de kinderen schreeuwen.

Ik moest er nadien hard om lachen.

Volgend jaar gaat ze, omdat ze dat leuker vindt, terug les gaan geven aan kleuters.
Good riddens.

• #168.106
in het vijfde leerjaar werden de muren tussen de 2 klassen verwijderd en staan er nu 2 juffen voor 55 leerlingen. Een ongelooflijk dom idee.

Ik nam de 25 zwaksten voor m'n rekening en diende dus een verlengde instructie toe te passen.

Maar....er waren maar 8 oefeningen en ze waren ieder apart in hun soort. Dus haar instructie hield geen steek en toonde aan dat ze haar les niet had voorbereid.
Ik merkte dat de kinderen de eerste oefening niet snapten, dus diende ik een stap terug te gaan. Die tang begint zich te moeien:" je gaat best met de oefeningen starten anders ga je niet rond geraken".

Ik zei haar:' de kinderen hebben de basis niet om de eerste oefening te maken. Het heeft geen zin aan oefeningen 2, 3....te beginnen als ze oefening 1 niet begrijpen".

Ze antwoordde:" ja maar het is herhaling dus zouden ze het alleen moeten kunnen ".

Ik wou een beetje water bij de wijn doen en zei:" ok, ik start zo met oefening 1. Nu ze de basis gezien hebben zal het sneller gaan".

En dat bleek ook. Op het einde van de les bleek mijn zwakke groep het beter gedaan te hebben dan de hare.

Tips die aantoonden dat ze niet doorhad dat ik mijn job beter kan dan haar en aantoonden dat ze haar job niet kent.

Wat me het meest stoorde was haar toon en arrogantie toen ze me aansprak tijdens de les.
Ze is verdomme een ergotherapeute van opleiding die nog maar 2 jaar voor de klas staat en ze weet niet wat differentiatie is. Het enige wat ze kunnen is tegen de kinderen schreeuwen.

Volgend jaar gaat ze, omdat ze dat leuker vindt, terug les gaan geven aan kleuters.
Good riddens.
IMG_0866.jpeg

• #168.107

Good riddens.
Voor iemand die in het onderwijs werkt heb je verdomd weinig empathie. Jouw aversie tegen haar kan nooit in het voordeel van de kinderen zijn

• #168.108
Mijn eerste salaris bij appie toen ik 17 was :roflol:
IMG_6963.jpeg

• #168.110
Voor iemand die in het onderwijs werkt heb je verdomd weinig empathie. Jouw aversie tegen haar kan nooit in het voordeel van de kinderen zijn
Ergens kan me wel voorstellen dat aversie tegen (de werkwijze van) sommige collega's en het starre systeem sommige kinderen soms wel ten goede komt.

Iets met herkenning...

• #168.111
Heerlijk basic fit rond 3u30 's morgens.

Voelt als thuis zijn.

Alle toestellen vrij.
Niemand die je lastig valt tijdens je workout.
Beetje DBB.
Schijten met je deur open.

Ja je zou er haast je wekker voor zetten.

Laatst bewerkt:
  • #168.112
Gister 180 gequat 6 sets
Hacksquat paar sets
Leg extentions
Hammies gedaan met 200+ deadlifts

Ja we doen schouders vandaag.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #168.113

Good riddens.
Deel je dit ook allemaal met die collega?
Ik vind t persoonlijk wel prijzenswaardig als leraren een beetje tegen de stroom in gaan, eigengereid zijn en kinderen niet behandelen alsof ze precious little snowflakes zijn die niets kunnen hebben, maar dit soort zaken bespreek je hopelijk ook met je directe collega's en binnen je organisatie.

• #168.114
Ik vind t persoonlijk wel prijzenswaardig als leraren een beetje tegen de stroom in gaan, eigengereid zijn en kinderen niet behandelen alsof ze precious little snowflakes zijn die niets kunnen hebben, maar dit soort zaken bespreek je hopelijk ook met je directe collega's en binnen je organisatie.
Inderdaad. Besproken.... maar het kind weet niet wat differentiatie is, ze weet niet wat korte, of verlengde instructie is.... Het is alsof jij zou praten met een couch potato over bench press... en jij tips krijgt... en dan wil je die gaan uitleggen wat het verschil is tussen power liften en zo... en dan zegt die...." ja ja maar je zou toch beter met een smallere grip moeten trainen want dat is beter voor je tenen".... ze begrijpt er niks van. Ook vandaag stond ze te schreeuwen tegen een kind dat een parallellogram had getekend in plaats van een trapezium. Kinderen durven hen niks meer vragen omdat ze constant vernederd worden.

Ik zat samen met de zorgcoördinator en die juf... we bekeken die specifieke lessen. De coördinator zei haar:" ja maar Christian kan geen "korte instructie geven en ze dan oefening 1 tot en met 8 laten maken als ze zelf de basis voor de eerste oefening niet beheersen. Deze methode kan hier niet toegepast worden....je zal dat volgend jaar leren op je opleiding. Christian heeft dus eerst een stap terug moeten zetten zodat ze oefening 1 alleen kunnen maken. Maar omdat oefening 2 iets helemaal anders is moet dan de korte instructie opnieuw gegeven worden. Voor elke oefening die tot een nieuwe categorie behoort moet een nieuwe korte instructie gegeven worden. En het is nogal logisch dat hij met zijn 25 zwakke leerlingen minder snel klaar was dan jouw groep".
Ze staat voor de klas, samen met haar andere collega..... 2 klassen samengevoegd....56 kinderen... 0 % differentiatie. Klasgemiddelde is 3, 4 op 10 of zo. Rampzalig.
Toen ik mijn eigen klas had, had ik een maatstaf: als 5 van m'n leerlingen slecht scoorden, dan lag het waarschijnlijk aan de kinderen. Als 23 van de 24 slecht scoren, dan ligt het aan mij.

Zoals de meeste onervaren. leerkrachten zijn ze slaafje van een handboek en werkschrift. Daar staren ze zich blind op. Dat is dom. Het werkschrift moet niet volledig van a tot z ingevuld zijn. Neen, want dan raak je in tijdnood en ga je door naar de volgende les als de vorige nog niet gekend is. Ik analyseer het werkschrift en zie welke oefeningen waardeloos zijn. Ik spaar tijd uit, maak mijn eigen oefenbundeltjes, gebaseerd opwat ik vaststelde in de klas. Differentiatie heet dat. Veel werk.. maar het werkt.

Ik sta altijd open om te leren....van ervaren en onervaren. Maar als de tips aantonen dat de persoon echt niet weet waar hij het over heeft dan laat je dat advies links liggen.

Als iemand jou zegt:" ik heb door a en b te doen 20 kilo bij m'n bench gedaan op 2 maand en bench nu 220 kilo...dan ga je dat overwegen. Maar als een breinaald geen 40 kilo kan benchen dan ga je zijn advies negeren. En wordt zijn advies, als hij dat in jouw oor staat te schreeuwen terwijl je een pr-poging doet, problematisch en storend.

• #168.115
Empathie? Wat heeft dit in godsnaam met empathie te maken. Ik moet me " in haar schoenen plaatsen en voelen wat zij voelt'??

• #168.116
Dat is het net ook. Ze gaat niet tegen de stroom in. Ze staart zich blind op de oefeningen in een handboek en ze gaat verder naar het volgende hoofdstuk terwijl 53 van de 55 minder dan 4 op 10 hebben. Bij dergelijk resultaat moet je normaal een foutenanalyse maken, en dan de kinderen opdelen in groepen. En dan een week lang aan die zwaktes werken. op vrijdag doe je dan een hertesting. In het weekend verbeter je dat
... en op basis van die resultaten verwijs je de zwakste 8 of zo naar de zorgmeester.
Maar dat doen ze allemaal niet. Als je hele klas, voor alle vakken minder dan 5 heeft op 10, dan moet je je vragen gaan stellen en niet iedere keer zeggen:" tja, dat komt door covid 2 jaar geleden".

• #168.117
  • #168.119
Dan moet je bij de schoolleiding je beklag doen, waarschijnlijk is ze gewoon niet gekwalificeerd.
Of gewoon een klas met bijvoorbeeld veel energieke of prikkelgevoelige kinderen. In zulke situaties is het niet meer dan logisch dat hij daar het verschil kan maken.

Zeker met 2 jaar ervaring kan dat een flinke uitdaging zijn

• #168.120
Vandaag leestesten afgenomen in het 6de leerjaar. Daar zitten een paar echt opmerkelijke kinderen in.
"De ring lijkt groen"..
Het kind kijkt op en zegt:" lijkt groen? Ofwel is die groen ofwel niet hé. Als die groen lijkt, dan is die groen. En als die niet groen lijkt dan is hij niet groen". 6 jaar is dat kind.

Een ander kind leest de titel: " Een ring van goud".
Ze bloeit helemaal op van anticipatie:" oooooo het gaat over een trouwring en trouwen en prinsesjes....mijn papa zegt ook dat ik een prinsesje ben....gaat het over trouwen?"
ik zeg haar:" geen idee...aan jou om het te ontdekken. Lees dat verhaal maar eens voor. Ik ben benieuwd."

"Meester, niet doen alsof je de tekst niet kent he...
ik ben nummer 22 van de klas... ik denk dat je de tekst al kan meezingen"....
Ik ben hard beginnen lachen.

6 jaar zijn ze, en zo gevat...

Terug
Naar boven