- Waardering
- 14.814
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Met integreren.Weet iemand hier hoe je de oppervlakte van een ruit berekend?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met integreren.Weet iemand hier hoe je de oppervlakte van een ruit berekend?
Ahh, daarom scoren die kinderen van asielzoekers zo laag in rekenen en wiskunde.
Als kind F, G en H de gedeelde 11de plaats hebben, kan kind I nooit de 13de hebben, want de eerstvolgende is 14de.
.![]()
Bij een kind werd er nadien nog een toets afgenomen die hij niet had gemaakt. Daardoor verloor hij een plaats....Als kind F, G en H de gedeelde 11de plaats hebben, kan kind I nooit de 13de hebben, want de eerstvolgende is 14de.
.![]()
Heb vandaag moeten lachen..
in het vijfde leerjaar werden de muren tussen de 2 klassen verwijderd en staan er nu 2 juffen voor 55 leerlingen. Een ongelooflijk dom idee.
Één van de juffen was vandaag afwezig dus moest ik haar vervangen.
Ik nam de 25 zwaksten voor m'n rekening en diende dus een verlengde instructie toe te passen.
De aanwezige juf gaf me een paar richtlijnen.
Maak van ieder soort oefening eentje en laat ze dan zelf verder doen.
Maar....er waren maar 8 oefeningen en ze waren ieder apart in hun soort. Dus haar instructie hield geen steek en toonde aan dat ze haar les niet had voorbereid.
Ik merkte dat de kinderen de eerste oefening niet snapten, dus diende ik een stap terug te gaan. Die tang begint zich te moeien:" je gaat best met de oefeningen starten anders ga je niet rond geraken".
Ik zei haar:' de kinderen hebben de basis niet om de eerste oefening te maken. Het heeft geen zin aan oefeningen 2, 3....te beginnen als ze oefening 1 niet begrijpen".
Ze antwoordde:" ja maar het is herhaling dus zouden ze het alleen moeten kunnen ".
ik zei:" ja, maar blijkbaar kunnen ze het niet".
Ik wou een beetje water bij de wijn doen en zei:" ok, ik start zo met oefening 1. Nu ze de basis gezien hebben zal het sneller gaan".
En dat bleek ook. Op het einde van de les bleek mijn zwakke groep het beter gedaan te hebben dan de hare.
Na de les kwam ze me tips geven.
Tips die aantoonden dat ze niet doorhad dat ik mijn job beter kan dan haar en aantoonden dat ze haar job niet kent.
Wat me het meest stoorde was haar toon en arrogantie toen ze me aansprak tijdens de les.
Ze is verdomme een ergotherapeute van opleiding die nog maar 2 jaar voor de klas staat en ze weet niet wat differentiatie is. Het enige wat ze kunnen is tegen de kinderen schreeuwen.
Ik moest er nadien hard om lachen.
Volgend jaar gaat ze, omdat ze dat leuker vindt, terug les gaan geven aan kleuters.
Good riddens.
Voor iemand die in het onderwijs werkt heb je verdomd weinig empathie. Jouw aversie tegen haar kan nooit in het voordeel van de kinderen zijnHeb vandaag moeten lachen..
in het vijfde leerjaar werden de muren tussen de 2 klassen verwijderd en staan er nu 2 juffen voor 55 leerlingen. Een ongelooflijk dom idee.
Ik nam de 25 zwaksten voor m'n rekening en diende dus een verlengde instructie toe te passen.
Maar....er waren maar 8 oefeningen en ze waren ieder apart in hun soort. Dus haar instructie hield geen steek en toonde aan dat ze haar les niet had voorbereid.
Ik merkte dat de kinderen de eerste oefening niet snapten, dus diende ik een stap terug te gaan. Die tang begint zich te moeien:" je gaat best met de oefeningen starten anders ga je niet rond geraken".
Ik zei haar:' de kinderen hebben de basis niet om de eerste oefening te maken. Het heeft geen zin aan oefeningen 2, 3....te beginnen als ze oefening 1 niet begrijpen".
Ze antwoordde:" ja maar het is herhaling dus zouden ze het alleen moeten kunnen ".
Ik wou een beetje water bij de wijn doen en zei:" ok, ik start zo met oefening 1. Nu ze de basis gezien hebben zal het sneller gaan".
En dat bleek ook. Op het einde van de les bleek mijn zwakke groep het beter gedaan te hebben dan de hare.
Tips die aantoonden dat ze niet doorhad dat ik mijn job beter kan dan haar en aantoonden dat ze haar job niet kent.
Wat me het meest stoorde was haar toon en arrogantie toen ze me aansprak tijdens de les.
Ze is verdomme een ergotherapeute van opleiding die nog maar 2 jaar voor de klas staat en ze weet niet wat differentiatie is. Het enige wat ze kunnen is tegen de kinderen schreeuwen.
Volgend jaar gaat ze, omdat ze dat leuker vindt, terug les gaan geven aan kleuters.
Good riddens.

Ergens kan me wel voorstellen dat aversie tegen (de werkwijze van) sommige collega's en het starre systeem sommige kinderen soms wel ten goede komt.Voor iemand die in het onderwijs werkt heb je verdomd weinig empathie. Jouw aversie tegen haar kan nooit in het voordeel van de kinderen zijn
Deel je dit ook allemaal met die collega?Heb vandaag moeten lachen..
Good riddens.
Inderdaad. Besproken.... maar het kind weet niet wat differentiatie is, ze weet niet wat korte, of verlengde instructie is.... Het is alsof jij zou praten met een couch potato over bench press... en jij tips krijgt... en dan wil je die gaan uitleggen wat het verschil is tussen power liften en zo... en dan zegt die...." ja ja maar je zou toch beter met een smallere grip moeten trainen want dat is beter voor je tenen".... ze begrijpt er niks van. Ook vandaag stond ze te schreeuwen tegen een kind dat een parallellogram had getekend in plaats van een trapezium. Kinderen durven hen niks meer vragen omdat ze constant vernederd worden.Deel je dit ook allemaal met die collega?
Ik vind t persoonlijk wel prijzenswaardig als leraren een beetje tegen de stroom in gaan, eigengereid zijn en kinderen niet behandelen alsof ze precious little snowflakes zijn die niets kunnen hebben, maar dit soort zaken bespreek je hopelijk ook met je directe collega's en binnen je organisatie.
Empathie? Wat heeft dit in godsnaam met empathie te maken. Ik moet me " in haar schoenen plaatsen en voelen wat zij voelt'??Voor iemand die in het onderwijs werkt heb je verdomd weinig empathie. Jouw aversie tegen haar kan nooit in het voordeel van de kinderen zijn
Dat is het net ook. Ze gaat niet tegen de stroom in. Ze staart zich blind op de oefeningen in een handboek en ze gaat verder naar het volgende hoofdstuk terwijl 53 van de 55 minder dan 4 op 10 hebben. Bij dergelijk resultaat moet je normaal een foutenanalyse maken, en dan de kinderen opdelen in groepen. En dan een week lang aan die zwaktes werken. op vrijdag doe je dan een hertesting. In het weekend verbeter je datDeel je dit ook allemaal met die collega?
Ik vind t persoonlijk wel prijzenswaardig als leraren een beetje tegen de stroom in gaan, eigengereid zijn en kinderen niet behandelen alsof ze precious little snowflakes zijn die niets kunnen hebben, maar dit soort zaken bespreek je hopelijk ook met je directe collega's en binnen je organisatie.
Omdat het meestal ergens vandaan komt. Niemand wordt er beter van als jij blijft hangen in je frustraties.Empathie? Wat heeft dit in godsnaam met empathie te maken. Ik moet me " in haar schoenen plaatsen en voelen wat zij voelt'??
Gelukkig doe jij dat niet, toch?

Dan moet je bij de schoolleiding je beklag doen, waarschijnlijk is ze gewoon niet gekwalificeerd.Ze is verdomme een ergotherapeute van opleiding die nog maar 2 jaar voor de klas staat en ze weet niet wat differentiatie is.
Of gewoon een klas met bijvoorbeeld veel energieke of prikkelgevoelige kinderen. In zulke situaties is het niet meer dan logisch dat hij daar het verschil kan maken.Dan moet je bij de schoolleiding je beklag doen, waarschijnlijk is ze gewoon niet gekwalificeerd.