- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Je hebt het daarna toegevoegd... hoe oneerlijk kan je zijn....Jesus
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hebt het daarna toegevoegd... hoe oneerlijk kan je zijn....Jesus
Je voldoet wel aan de stereotiepe leerkracht: arrogant, gebrek aan zelfreflectie en nooit in fout zijn.Dat moet inderdaad het "1ste" zijn.
Met een beetje gezond verstand en goede wil hadden jullie bij het lezen van "6-jarige" dat wel geweten.
Maar jammer genoeg ontbreekt het op dit forum aan goede wil en gezond verstand. Waar jullie wel goed in zijn is kritiek uiten en als een bende laffe honden op een prooi springen. Triest hoe dit forum opnieuw verziekt wordt door een stelletje pubers.

Dan heb je de helft van wat ik schreef niet gelezen....had je al een opinie....en zal geen enkel tegenargument je overtuigen van gedachte te veranderen.Je voldoet wel aan de stereotiepe leerkracht: arrogant, gebrek aan zelfreflectie en nooit in fout zijn.![]()
En jij zegt dit...

ik schreef onder andere: na iedere moeilijke les gooi ik de situatie op tafel in de leraarskamer en bespreken we hoe het beter kan. Ook verontschuldig ik me als ik een fout maak. Zelf hier op dit forum.. ik ben niet te arrogant om soms mijn fout toe te geven. Daar kan EricR, Tymboo, van getuigen. BigT was de eerste waarmee ik eens een hevige discussie heb gehad en toen hij sterke argumenten gaf, heb ik mijn o gelijk toegegeven.Dan heb je de helft van wat ik schreef niet gelezen....had je al een opinie....en zal geen enkel tegenargument je overtuigen van gedachte te veranderen.
Denk je dat überhaupt iemand zit te wachten op dat geneuzel van jou..Dan heb je de helft van wat ik schreef niet gelezen....had je al een opinie....en zal geen enkel tegenargument je overtuigen van gedachte te veranderen.
Denk je dat überhaupt iemand zit te wachten op dat geneuzel van jou..
Maak je eigen topic kneus kan je daar lekker zemelen over je dagelijkste struggles, dit is het wat maakte jou dag goed topic..Go f**k a monkey.
Als het je niet boeit, ga dan ergens anders lezen.
Wat een triest gezeurTerechte vraag.
Het is fout beginnen lopen met hey M-decreet. I
Iedereen moest naar het regulier onderwijs. De leerkrachten kregen plots enorm veel extra werk en moesten in plaats van een 4sporenbeleid een 15-sporenbeleid gaan voeren.
Er kwam enorm veel administratie bij. Enorm veel extra vergaderingen want ieder kind ging naar de logo....of had wel iets aan de hand.
De job werd steeds minder en minder kwalitatief lesgeven maar meer "zorgen dat je administratief in orde was"....
De leraars raakten opgebrand en stopten. Ze werden vervangen door slechtopgeleide mensen zonder levenservaring. Zonder kennis van differentiatie.
Ze ontdekten plots dat de job veel zwaarder was dan ze dachten. Het was geen roeping dus ze raken gefrustreerd.
Ze staan niet meer graag voor de klas en willen niet meer die " extra mile " doen....
Kinderen voelen dan aan dat de leerkracht er eigenlijk niet wil zijn. Het kind krijgt constant op z'n donder... het kind durft geen vragen meer te stellen. De toetsen zijn dan slecht. De leerkracht raakt verder gedemotiveerd.
Ik gaf vandaag les aan een grote groep IHP'ers... dat zijn kinderen die al vier jaar meegesleurd worden naar het volgende jaar met een aangepast traject. Ik slaag er in op 4 maand tijd deze kinderen bijna op hetzelfde niveau te krijgen als de betere leerlingen van de klas.
Je moet die kinderen zien oplichten, hun ogen beginnen te lachen....als ze merken dat ze zonet alle oefeningen hebben gemaakt die de sterkere leerlingen normaal maken....en ze zelf minder fouten hebben gemaakt.
Met geduld, hard werk van de leerkracht en differentiatie is bijna ieder kind in staat een gemiddelde van 8 te halen in het Belgisch lager onderwijs.
Een kind zei: maar dat kan niet...ik hen nog nooit meer dan 4 gehad....want ik ben slecht in wiskunde.
Ik zei:" ah zo? hoe kom jij dan aan 41 op 45 op je summatieve toets?
Ze zijn zo lang bestempeld als zwakke leerlingen dat ze op den duur ook zo gaan presteren.
In het Vlaams klinkt dat toch evengoed schattig?

Weet je, ik vind je onderwijsposts best leuk, ik vind mensen die daar op kleine onvolkomenheden in wijzen ook leuk.Go f**k a monkey.
Als het je niet boeit, ga dan ergens anders lezen.
Ik verwijs nog even naar een topic over leestekens.Maak je eigen topic kneus kan je daar lekker zemelen over je dagelijkste struggles, dit is het wat maakte jou dag goed topic..
Als ik Meloni tekeer hoor gaan over Macron in het Italiaans vind ik het heerlijk klinken.
Zo bewijs je toch dat wat je zegt niet klopt? 8 toetsen, gemiddeld een 3. Na 2 van jouw toetsen staan ze gemiddeld, dus over 10 toetsen, een 8.3. Dan tellen die 2 toetsen van jou voor 25 toetsen ofzo? De tijdspanne doet er in deze niet toe dus die 6 maanden van je en je gebundelde summatieve poep ook niet?Zal ik het even uitleggen?
Kinderen maakten bijvoorbeeld 8 toetsen wiskunde. Je telt het totaal op en deelt door 8. Je krijgt een gemiddelde. Dat was dan bijvoorbeeld bij de meesten rond de drie.
Ze krijgen daarna les van mij. Ik keer terug naar de leerstof die ze wel beheersen. Dat is vaak 4 "blokken" terugkeren. Je maakt dan een foutenanalyse en daar baseer je een viersporenbeleid op. Op twee weken lukt het de achterstand in te halen. Daarna doen we twee summatieve toetsen. Die beslaan samen 6 maand leerstof. Ze behalen nu gemiddeld een 8,3.
Ja, ik ben vandaag de dag een bijzondere leraar. Uitzonderlijk eerder.... ik werk gewoon hard aan differentiatie....dat doen de meesten niet.
2 weken lijkt snel....maar ik heb een extra hulpmiddel voor de kinderen en de ouders. Ik maak filmpjes van hoe je iedere oefening maakt. Voor de kinderen maak ik verschillende bundels. Hun huiswerk is op maat van hun kennis en mer behulp van de filmpjes kunnen de kinderen de leerstof herbekijken. En de ouders zien hoe het moet en kunnen hun kinderen beter helpen.
Het werkt.
Als ik zo is terug kijk ben jij diegene die volgens mij ergens in een gekkenhuis zit kerel, ga lekker naar het leraressen forum je gal spuwenIk verwijs nog even naar een topic over leestekens.
By the way, als het mensen niet meer boeit zal dit onderwerp uitsterven...en zullen andere onderwerpen overnemen.
Vertel bijvoorbeeld eens wat jouw dag leuk maakte? Kreeg je eindelijk je maandstonden? Kreeg je je telefoon terug van mama? Vertel.
Ah ...dat happen is toch ook leuk...Weet je, ik vind je onderwijsposts best leuk, ik vind mensen die daar op kleine onvolkomenheden in wijzen ook leuk.
Weet je waarom ik dat laatste vooral leuk vind?
Buiten het feit dat het vrijdag is en ik een slecht mens met een verdorven ziel en ziek en zwartgallig gevoel voor humor ben: omdat jij altijd overal op hapt...
Moet je zelf weten, maar dit is de sectie "Humor en Geouwehoer".
Fijn weekend!
PARALLELLOGRAM.Wat tekenne gij daar nou? Amai, dat is eenne parallelogram en gene trapezium, zot!
" you need people like me... you need me on this forum....you want me on this forum"...Als ik zo is terug kijk ben jij diegene die volgens mij ergens in een gekkenhuis zit kerel, ga lekker naar het leraressen forum je gal spuwen
Wat tekenne gij daar nou? Amai, dat is eenne parallelogram en gene trapezium, zot!
klopt ook nog