Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #168.621
Goed initiatief.

Ik doe ongeveer 1000km per maand, 45km per dag. Dus ik zou hier dan dus €200 PM op vooruitgaan als ik zou fietsen, plus nog eens €100 benzine besparen.

Ik zou een Ebike wel overwegen dan.
Al zouden ze me 1000 euro er voor aanbieden doe ik het nog niet.

• #168.625
  • #168.627
1688549565992.png

• Haha
Waarderingen: Xrp
  • #168.628
Best wel gek dat in zo’n rijk en ontwikkeld land als Nederland dmv wetgeving de bewegingsvrijheid van het individu op zulke barbaarse manieren wordt ingeperkt.

Als ze zoiets in Amerika zouden flikken zouden er 100 miljoen boze hillbillies met shotguns naar Washington rijden in hun 6 liter diesel pick ups en de boel daar helemaal aan gort schieten.

Maar in Nederland koopt met gehoorzaam een e-bike, kromt de rug en gaat elke ochtend door de regen en wind naar het werk.

• #168.629
Best wel gek dat in zo’n rijk en ontwikkeld land als Nederland dmv wetgeving de bewegingsvrijheid van het individu op zulke barbaarse manieren wordt ingeperkt.

Als ze zoiets in Amerika zouden flikken zouden er 100 miljoen boze hillbillies met shotguns naar Washington rijden in hun 6 liter diesel pick ups en de boel daar helemaal aan gort schieten.

Maar in Nederland koopt met gehoorzaam een e-bike, kromt de rug en gaat elke ochtend door de regen en wind naar het werk.

Denk niet dat er veel verschil is in het algemeen tussen de VS en NL. Natuurlijk zijn er staten in de VS waar men minder snel conformeert aan de wet- en regelgeving, zoals Florida, Texas etc., echter al die hippiestaten zoals Californië en New York staan net zo hard te springen om die havermout capu's en elektrische fietsjes. Even los van het feit dat USA mega groot is en veel gewoon niet met de fiets te doen is. Als je dan naar NL kijkt, zie je dit fenomeen ook, maar dan op kleinere schaal. In Woensel of een andere achterstandswijk, eender waar, zullen ze op een vergelijkbare manier naar zulks kijken als bijvoorbeeld in Florida en Texas in USA. En Amsterdam is dan weer vergelijkbaar met de hippiestaten.

• #168.630

Best wel gek dat in een land als de Verenigde Staten autofabrikanten en oliemaatschappijen het openbaar vervoer, waaronder tramlijnen, konden opkopen en afschaffen waardoor alle steden enorm autogericht zijn. Met daarbij die door de overheid opgelegde "zoning laws" die dit alleen maar versterken.

• #168.631
Best wel gek dat in een land als de Verenigde Staten autofabrikanten en oliemaatschappijen het openbaar vervoer, waaronder tramlijnen, konden opkopen en afschaffen waardoor alle steden enorm autogericht zijn. Met daarbij die door de overheid opgelegde "zoning laws" die dit alleen maar versterken.
Als je het zo bekijkt kan je het nog verder door trekken. Het is heel vreemd dat de auto-industrie alleen maar de voertuigen hoeft te leveren en de samenleving de hele infrastructuur op eigen kosten moest realiseren.

• #168.632
Dit zal in de praktijk maar heel weinig mensen overhalen om de auto te laten staan, en die leverden al geen grote bijdrage aan het fileleed en uitstootprobleem.
Voordelen voor de werkgever zijn meer op gebied van gezondheid van het personeel. Beweging maar ook wat meer daglicht op je gezicht is beter voor de (mentale) gezondheid enzo

• #168.633
Als je het zo bekijkt kan je het nog verder door trekken. Het is heel vreemd dat de auto-industrie alleen maar de voertuigen hoeft te leveren en de samenleving de hele infrastructuur op eigen kosten moest realiseren.
Dat kan, maar wat mij tegen de borst stuit is dat het niet gezonde concurrentie of een overheidsbesluit (waarvan het idee is het vertegenwoordigen van het algemeen belang) is, maar opkopen en afdanken.

• #168.634
Voordelen voor de werkgever zijn meer op gebied van gezondheid van het personeel. Beweging maar ook wat meer daglicht op je gezicht is beter voor de (mentale) gezondheid enzo
Het heeft ook zeker voordelen, maar ik weet niet of een paar cent per km mensen ook echt overhaalt. Ik fietste vroeger heel veel naar mijn werk, zolang je geen gezin hebt en gezond bent is dat allemaal prima te doen. Tot een km of 10 is het nog te doen op een stadsfietsje in je normale kloffie, daarboven wil je toch een wat duurdere fiets en wat specifieke kleding of een e-bike, dat kost ook extra geld bovenop de auto die je niet weg wilt doen. Dus als het mensen al overhaalt om op de fiets te gaan zullen dat mensen zijn die relatief dichtbij hun werk wonen des is niet het ”probleem” vormen.

Laatst bewerkt:
  • #168.635
Het heeft ook zeker voordelen, maar ik weet niet of een paar cent per km mensen ook echt overhaalt. Ik fietste vroeger heel veel naar mijn werk, zolang je geen gezin hebt en gezond bent is dat allemaal prima te doen. Tot een km of 10 is het nog te doen op een stadsfietsje in je normale kloffie, daarboven wil je toch een wat duurdere fiets en wat specifieke kleding of een e-Nike, dat kost ook extra geld bovenop de auto die je niet weg wilt doen. Dus als het mensen al overhaalt om op de fiets te gaan zullen dat mensen zijn die relatief dichtbij hun werk wonen des is niet het ”probleem” vormen.

Wat is een e-Nike? Zijn dat Air Maxjes met accu zodat het lopen makkelijker gaat?

• #168.637
Het heeft ook zeker voordelen, maar ik weet niet of een paar cent per km mensen ook echt overhaalt. Ik fietste vroeger heel veel naar mijn werk, zolang je geen gezin hebt en gezond bent is dat allemaal prima te doen. Tot een km of 10 is het nog te doen op een stadsfietsje in je normale kloffie, daarboven wil je toch een wat duurdere fiets en wat specifieke kleding of een e-bike, dat kost ook extra geld bovenop de auto die je niet weg wilt doen. Dus als het mensen al overhaalt om op de fiets te gaan zullen dat mensen zijn die relatief dichtbij hun werk wonen des is niet het ”probleem” vormen.
Ja, wil je zo'n geil strak wielrennerspakje?

Terug
Naar boven