XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #169.741
Sommige mensen zien de kracht van psychedelische middelen niet. Ze zijn totaal ongevaarlijk en totaal niet verslavend.
Denk je nou echt dat jij in de positie bent te oordelen over wat wel en niet verslavend of überhaupt goed of slecht voor je is? 😂 Dude, je bent een notoire aandachtzoeker die verslaafd raakte aan zooi omdat z'n vriendinnetje niet aardig was :')

Echt ik denk dat ik dit alleen zelf al 20x heb gezegd en misschien al wel 2000x heb gelezen van anderen. Hou je kop nou eens op fora, hou je kop eens niet boven 't maaiveld en werk daadwerkelijk eens aan jezelf ipv jezelf weer op je borst te kloppen dat je al 4 uur en 17 minuten geen drugs hebt gehad.

• #169.742
tot de dag van vandaag zit hij er nog en is er rotsvast van overtuigd dat hij met God kan praten en uitvindingen gaat doen die de wereld gaan veranderen.

Zijn trip was 20 jaar geleden.
Misschien is dat ook zo, hij heeft nog tijd. Mij heeft het ook inzichten gegeven over het universum die niemand gelooft. Het zet in de hersenen dingen in gang waar de wetenschap nog geen jota van snapt. Daar ben ik zeker van.

• #169.745
Denk paddo's.

Paddo's zijn wat dat betreft fucked up.
Paddo's, idd.
Ik heb ook wel eens een bad trip gehad en dat was enorm fucked up en het leek toch wel een tijdje alsof ik er niet meer uit ging raken :o
Een poos erna salvia, cactus en nog een paar keer paddo's gedaan en toch wel mooie ervaringen gehad.
Ben met alles behalve weed gestopt toen ik mijn vrouw heb leren kennen.

• #169.747
Ik ken Meeuw natuurlijk niet maar als ik zijn posts lees denk ik ook dat hij beter niet teveel tript... Zou zelfs durven zeggen helemaal niet.

• #169.748
Ik heb ook wel eens een bad trip gehad en dat was enorm fucked up en het leek toch wel een tijdje alsof ik er niet meer uit ging raken :o
Met een benzo ben je er normaal altijd zo goed als uit. Maar dat is zijn probleem, die optie mag hij dus niet hebben.

• #169.749
Sws wat jij allemaal zegt is totale onzin heb dit met mijn psychiater besproken over jou verhaal dat je bij je eerst week met 0mg diazepam het zwaar gaat krijgen ze zei dat je het zwaar overdreef.
Een week of 2 weken NADAT je op 0mg zit. Diazepam gaat heel geleidelijk uit uw bloed. Ik was dan altijd al vertrokken uit de opname zoals de meesten en dan niet meer opgevolgd Bij jou is het mss niet te laat maar als je zoiets te lang elke dag gebruikt hebt moet je volgens mij minstens een jaar nemen en je volledige focus op herstel en slaap hebben.
Echt een regelmatig leven hebben . Trippen gaat daar volgens mij niet bij helpen, integendeel.

Als je wil kan ik wel eens een benzo afkicklog van mij van op drugsforum doorsturen. Als ik aan dat gedeelte nog kan, want ben daar geband.

• #169.751
Ik zou alleen af en toe nog een psychedelische trip doen maar ik zet een streep door middelen die aan je serotonine binden voor altijd. Kijk ik mag heus wel een keer weer een hasjie roken. Het zijn de benzo’s he
Het zijn alle drugs.

• #169.752
Idd. als je verslavingsgevoelig bent.... gewoon niks nemen. Ikzelf heb ook zo een verslavingsgevoeligheid. Gelukkig niet voor middelen maar bij mij speelde die op bij gamen. Wanneer speelt dit op? wanneer je zelf het zwakst bent. Bij mij toen mijn ziekte op het hoogtepunt was. Enige remedie: cold turkey en elke vorm van verslaving uit de weg gaan. Ik neem zelf het risico niet om een partijtje hartenjagen te doen. klinkt misschien gek, maar het is de veiligste manier om uit de problemen te blijven

• #169.753
Nou ja. Al helemaal niet als je nog moet beginnen met herstellen en dan al denken dat je andere drugs af en toe kan doen. Waarom krijgt hij überhaupt een woning? Komt van een veilig nestje?

• #169.754
Nou ja. Al helemaal niet als je nog moet beginnen met herstellen en dan al denken dat je andere drugs af en toe kan doen. Waarom krijgt hij überhaupt een woning? Komt van een veilig nestje?
Ja dat bewijst gewoon dat hij zelf nog niet volledig wil afkicken en dus sowieso gaat hervallen. (alle, hervallen kan zelfs niet want hij is zelf nog niet gestopt met gebruik) Dit gedrag is herkenbaar hoor.
Je moet als verslavingsgevoelig persoon maximaal de triggers vermijden. Dus een 'licht drugje' ook. Ik speel verdorie geen gezelschapsspelletjes meer omdat ik niet wil hervallen in uren en uren gamen, in-app aankopen etc. cold turkey, moeilijk maar de beste manier.

Waarom hij een woning krijgt is mij ook een raadsel aangezien er voor mij geen wil, geen inzet tot beterschap is.

• #169.755
Deed m'n kousen aan en zag plots dat m'n benen veel vet hebben verloren en de onderliggende spieren zichtbaar worden.

Bijlagen

• IMG_20230830_162639.jpg
    IMG_20230830_162639.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 40
  • #169.757
Waarom hij niet en een asielzoeker wel? Met geld toe nog wel.

• #169.758
Ja dat bewijst gewoon dat hij zelf nog niet volledig wil afkicken en dus sowieso gaat hervallen. (alle, hervallen kan zelfs niet want hij is zelf nog niet gestopt met gebruik) Dit gedrag is herkenbaar hoor.
Je moet als verslavingsgevoelig persoon maximaal de triggers vermijden. Dus een 'licht drugje' ook. Ik speel verdorie geen gezelschapsspelletjes meer omdat ik niet wil hervallen in uren en uren gamen, in-app aankopen etc. cold turkey, moeilijk maar de beste manier.

Waarom hij een woning krijgt is mij ook een raadsel aangezien er voor mij geen wil, geen inzet tot beterschap is.

Lijkt me nogal een beperking van je hele leven als je dingen moet gaan vermijden (het opzoeken is een ander verhaal), want volgens mij pak je dan de kern van het probleem helemaal niet aan, maar steek je je kop in het zand. In de hoop dat je het daar nooit meer in je leven tegen zult komen, die verleidingen. Ik ben extreem verslavingsgevoelig, maar ook extreem gedisciplineerd. Wellicht heb ik daardoor makkelijk(er) praten dan de meeste mensen die dat laatste niet hebben. Wat niet wil zeggen dat ik niet ook af en toe een periode heb waarin het wellicht allemaal wat minder kan. Gelukkig wordt je ook ouder en vaak wijzer, waardoor de meeste levens van extreem verslavingsgevoelige mensen wel wat stabiliseert. Anyway, mijn mening is dat vermijdingsgedrag niet houdbaar is voor de rest van je leven, zeker niet in het geval van Meeuw, die nog zo jong is.

• #169.759
Anyway, mijn mening is dat vermijdingsgedrag niet houdbaar is voor de rest van je leven

Zo zit verslavingszorg vaak wel in elkaar. Er is een reden waarom alcoholverslaafden zichzelf alcoholverslaafd noemen zelfs na jaren geen alcohol op te hebben en zelfs alcohol in mondspoeling vermijden.

Als je het kunt vermijden (het is niet nodig voor je primaire levensbehoeften) dan zie ik niet in waarom het niet houdbaar zou zijn. Miljoenen doen het, met succes.

• #169.760
Zo zit verslavingszorg vaak wel in elkaar. Er is een reden waarom alcoholverslaafden zichzelf alcoholverslaafd noemen zelfs na jaren geen alcohol op te hebben en zelfs alcohol in mondspoeling vermijden.

Als je het kunt vermijden (het is niet nodig voor je primaire levensbehoeften) dan zie ik niet in waarom het niet houdbaar zou zijn. Miljoenen doen het, met succes.

De vraag is of zulke mensen echt gelukkig zijn, ik betwijfel het sterk.
Dat iets haalbaar is, maakt het nog niet zaligmakend.

Terug
Naar boven