XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #170.923
Over drinken gesproken. Ik zit heerlijk te genieten van een flesje prosecco terwijl ik uitkijk over de baai. (En de kleine jankt op de achtergrond omdat ie niet met moeders wilt douche, maar gelukkig heb ik mijn JBL charge 3 naast mij).

Living la goede leef.

• #170.927
Bedankt iedereen voor de tips.
Wat met de opmerking van het kind zelf:" ja ik gooi met gommetjes naar jou en ik doe in de klas wat ik wil....want ik heb autisme".
Hij lijkt kinderen te provoceren tot ze reageren. En als ze het uiteindelijk zat zijn speelt hij het slachtoffer en zegt hij:" ik ben autist".
Ik merk ook dat hij nog heel kinds is. Hij is 13 a 14 maar gedraagt zich soms als een 6-jarige. Hij is wel intelligent en de lessen Nederlands kijken te makkelijk voor hem.

• #170.929
Wat met de opmerking van het kind zelf:" ja ik gooi met gommetjes naar jou en ik doe in de klas wat ik wil....want ik heb autisme".
Hij lijkt kinderen te provoceren tot ze reageren. En als ze het uiteindelijk zat zijn speelt hij het slachtoffer en zegt hij:" ik ben autist".
Ik merk ook dat hij nog heel kinds is. Hij is 13 a 14 maar gedraagt zich soms als een 6-jarige. Hij is wel intelligent en de lessen Nederlands kijken te makkelijk voor hem.
Herken dit patroon wel, lijkt op iemand

• #170.930
Dat is gewoon een kl***zak.

Los van de mogelijkheid van een verschillende snelheid van ontwikkelen op diverse terreinen en andere mogelijkheden is iets als adhd of autisme geen excuus om je als kl***zak te mogen gedragen. Hij lijkt namelijk heel goed te beseffen dat hij iets doet wat niet mag.

Lijkt me wel een geval waarover je (ook) met een professional wil praten en niet alleen met mensen op een forum.

Kan ook de schuld van de ouders zijn, die dat zelf overal maar bijhalen.

• #170.932
:sad:
1678975781000.jpg

Haha nee hoor, grapje, nog tweeënhalveweek
d59fdc7ca9963f83ae4ff8a9f5691799_w200.gif

• #170.933
Zo'n kerel zat bij mij op de middelbare, was een goeie gozer, maar wel echt een turbo. Als hij op 't matje geroepen werd gaf 'ie altijd de schuld aan z'n autisme. Die's uteindelijk Wajong-uitkering trekker geworden :')

• #170.934
@Hell93 hoezo een negatieve like? Je geeft af op hoe wij met bepaalde forumleden omgaan, vertel nu maar hoe @yasmine dan met zo'n leerling om zou kunnen gaan.

Je tagt mij over iets waarbij toenstraks al een discussie ontstond, terwijl ik heb gezegd het erbij te laten zodat dingen niet ontsporen.
Zijn leerling is geen forumlid, maar een kind, en anderen kunnen daar prima bij helpen.

• #170.935
Je tagt mij over iets waarbij toenstraks al een discussie ontstond, terwijl ik heb gezegd het erbij te laten zodat dingen niet ontsporen.
Zijn leerling is geen forumlid, maar een kind, en anderen kunnen daar prima bij helpen.
Ik was bijna vergeten dat jij alleen maar commentaar kunt leveren.

• #170.936
Komt voor mij over als iemand die geen uitdaging heeft in zijn les materiaal.
Ik verveel me dus ga ik jou vervellen. Onder het motto van negatieve aandacht is ook aandacht.

Mijn zoon van 8 gebruikt niet de woorden van ik heb dit dus ik mag dit. Maar hij is wel de topper van zijn klas op taal gebied. Ipv hem te laten wachten als hij klaar is met zijn taal opdrachten mag hij andere gaan proberen helpen. Maar het houdt hem wel bezig ipv dat hij zich ongewenst met andere gaat bemoeien.
Hoe dit in de praktijk uitpakt weten we nog niet. Schooljaar is pas net begonnen voor ze.

• #170.937
Dat is gewoon een kl***zak.

Los van de mogelijkheid van een verschillende snelheid van ontwikkelen op diverse terreinen en andere mogelijkheden is iets als adhd of autisme geen excuus om je als kl***zak te mogen gedragen. Hij lijkt namelijk heel goed te beseffen dat hij iets doet wat niet mag.

Lijkt me wel een geval waarover je (ook) met een professional wil praten en niet alleen met mensen op een forum.

Kan ook de schuld van de ouders zijn, die dat zelf overal maar bijhalen.
Ja er zit al jaren een heel team rond hem en ik zei vandaag aan de zorgcoördinator: " ik vermoed dat de leerstof te makkelijk is, hij zich begint te vervelen en dan begint met het provoceren. Maar hij misbruikt ook zijn autisme door het aan te halen als hij op z'n donder krijgt". Ik stel vast dat het team rondom hem teveel op eieren loopt en hij daardoor denkt dat alles door de vingers zal worden gezien.

• #170.938
Komt voor mij over als iemand die geen uitdaging heeft in zijn les materiaal.
Ik verveel me dus ga ik jou vervellen. Onder het motto van negatieve aandacht is ook aandacht.

Mijn zoon van 8 gebruikt niet de woorden van ik heb dit dus ik mag dit. Maar hij is wel de topper van zijn klas op taal gebied. Ipv hem te laten wachten als hij klaar is met zijn taal opdrachten mag hij andere gaan proberen helpen. Maar het houdt hem wel bezig ipv dat hij zich ongewenst met andere gaat bemoeien.
Hoe dit in de praktijk uitpakt weten we nog niet. Schooljaar is pas net begonnen voor ze.
Ik heb vandaag ook inderdaad tijdens de les deze bedenking gemaakt. Maar....in de andere lessen, die minder makkelijk zijn voor hem is zijn gedrag nog erger. Wat ik wel ga doen is voor hem aparte bundeltjes maken....wie weet brengt dit soelaas.
Ik moet wel zeggen dat ik hem al 18 uur les heb gegeven en het vandaag de eerste keer was dat ik hem niet tijdig kon bijsturen. Mijn collega's hebben al weken problemen met hem.

• #170.939
Ja er zit al jaren een heel team rond hem en ik zei vandaag aan de zorgcoördinator: " ik vermoed dat de leerstof te makkelijk is, hij zich begint te vervelen en dan begint met het provoceren. Maar hij misbruikt ook zijn autisme door het aan te halen als hij op z'n donder krijgt". Ik stel vast dat het team rondom hem teveel op eieren loopt en hij daardoor denkt dat alles door de vingers zal worden gezien.
Beetje een combi van wat @The Hoff en ik zeiden.

Mooie uitdaging voor je, succes ermee!

• #170.940
Belangrijke nuancering: de afgelopen 2 jaar zat hij in het" Bijzonder Lager Onderwijs". Dat zijn scholen met kleinere klassen waar experts in de betrokken materie tijd hebben om het kind te begeleiden. De moeder zei:" ik denk dat hij dit jaar klaar is voor het regulier onderwijs".

Terug
Naar boven