XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #170.882
MOET ECHT ELK TOPIC NU VERZIEKT WORDEN?!

@Hell93 het lijkt me beter voor het forum om even een tijdje uit te loggen want sinds je terugkomst draait het forum vierkant ipv rond.
Ik zeg niet dat je moet wegblijven maar stap even weg van het toetsenbord of schermpje en vraag jezelf eens af wat je zou kunnen veranderen om het roer om te draaien.

• #170.883
MOET ECHT ELK TOPIC NU VERZIEKT WORDEN?!

@Hell93 het lijkt me beter voor het forum om even een tijdje uit te loggen want sinds je terugkomst draait het forum vierkant ipv rond.
Ik zeg niet dat je moet wegblijven maar stap even weg van het toetsenbord of schermpje en vraag jezelf eens af wat je zou kunnen veranderen om het roer om te draaien.

Zal ik doen :thumbs:
Ik blijf hier wel, maar minder dus, want ik wil wel blijven loggen en in logs van bepaalde mensen reageren, maar serieus, en dan zal ik ook niet ingaan op mensen die mij gewoon op zitten te jagen.

Bedankt voor alles in ieder geval!

• #170.885
93 %

Het klasgemiddelde van mijn drie klassen samen....voor een toets Spelling. Het vervoegen van werkwoorden.
Klasgemiddelde bij mijn parallelcollega's? 60 %

I love this job.... de kinderen waren zo ongelooflijk blij, verrast....ze waren daardoor vandaag supergemotiveerd. Ik ben geboren voor deze job.

Iemand ervaring met autistische kinderen? Alle raad is welkom.

• #170.887
93 %

Het klasgemiddelde van mijn drie klassen samen....voor een toets Spelling. Het vervoegen van werkwoorden.
Klasgemiddelde bij mijn parallelcollega's? 60 %

I love this job.... de kinderen waren zo ongelooflijk blij, verrast....ze waren daardoor vandaag supergemotiveerd. Ik ben geboren voor deze job.

Dat wat Steks zegt. Ze zijn intelligenter dan jouw beperkte denkmachine, zien andere mogelijkheid dan jij, daar hebben ze tijd voor nodig, schakeltijd.

En verder kun je gewoon normaal doen, dan fiegelieren die kinderen zelf wel uit hoe ze moeten leven.

• #170.888
Verder is het (luister)boek “Geef me de 5” een aanrader.

• #170.889
Geef ze de tijd die ze nodig hebben, reageren ze niet direct op een vraag of opdracht geef ze het voordeel van de twijfel dat ze je wel gehoord hebben en je woorden nog aan het verwerken zijn.
Pas op met beeldspraak en ironie. Veel ASS-ers snappen dat niet en/of zijn geneigd dingen letterlijk te nemen. Sommige ook wel en die kunnen je verrassen met hun creativiteit.

• #170.890
Geef ze de tijd die ze nodig hebben, reageren ze niet direct op een vraag of opdracht geef ze het voordeel van de twijfel dat ze je wel gehoord hebben en je woorden nog aan het verwerken zijn.
Bedankt Steks.. geweldig advies

• #170.891
Dat wat Steks zegt. Ze zijn intelligenter dan jouw beperkte denkmachine, zien andere mogelijkheid dan jij, daar hebben ze tijd voor nodig, schakeltijd.

En verder kun je gewoon normaal doen, dan fiegelieren die kinderen zelf wel uit hoe ze moeten leven.
Fiegelieren?

• #170.892
Pas op met beeldspraak en ironie. Veel ASS-ers snappen dat niet en/of zijn geneigd dingen letterlijk te nemen. Sommige ook wel en die kunnen je verrassen met hun creativiteit.
Ik geloof altijd in hun intelligentie en creativiteit.

• #170.893
Prikkels (geluiden, drukte, veranderingen) beperken en voorspelbaarheid inbouwen zodat ze weten wanneer ze waar aan toe zijn. Ik weet niet waar je tegenaan botst, maar mijn ervaring is dat ze wat meer tijd nodig hebben om aan jou te wennen en dat rust heel veel goeds doet, maar ik ben geen docent.

• #170.895

Prikkels (geluiden, drukte, veranderingen) beperken en voorspelbaarheid inbouwen zodat ze weten wanneer ze waar aan toe zijn. Ik weet niet waar je tegenaan botst, maar mijn ervaring is dat ze wat meer tijd nodig hebben om aan jou te wennen en dat rust heel veel goeds doet, maar ik ben geen docent.

In het verlengde hiervan, dan nog. Pas op met beloftes en wees terughoudend met toezeggingen, de kans is groot dat ze je er aanhouden, ook al bedoelde je het wat minder concreet.

• #170.896
Bijzonder hoe menig mens hier weet hoe om te moeten gaan met autistische kinderen, maar een aantal autistische volwassenen hier ervaren toch een andere behandeling. Doe je voordeel met je kennis over autistische kinderen, want ook kinderen met autisme worden uiteindelijk volwassen met autisme ;)

Verder advies voor @yasmine is om ook vooral individueel te bespreken (met kind of met ouders/verzorgers) wat er precies nodig is. De een is de ander niet, zoals al gezegd is, maar in het algemeen zijn de meeste adviezen al goed gegeven.

Hier in Engeland hebben we voor kinderen ook, indien nodig, een document dat omschrijft, voor dat kind wat ze nodig hebben aan speciale aandacht. Je kunt ervoor kiezen om zoiets zelf te maken, als een soort spiekbriefje, per kind.

Edit: ter aanvulling, het 'letterlijk nemen' bij sommigen, betekent vaak dat er niet tussen regels door gelezen/gehoord wordt. Wat gezegd wordt= wat bedoelt wordt, niks meer en niks minder.

Laatst bewerkt:
  • #170.897
Bijzonder hoe menig mens hier weet hoe om te moeten gaan met autistische kinderen, maar een aantal autistische volwassenen hier ervaren toch een andere behandeling. Doe je voordeel met je kennis over autistische kinderen, want ook kinderen met autisme worden uiteindelijk volwassen met autisme ;)
Sommigen hier hebben kinderen met een vorm van autisme.

En driekwart van het forum is autistisch dus tja.

• #170.899
  • #170.900
Twee punten:
- Dit kan je niet voorkomen en daarnaast vraag ik me af hoe groot dat procentueel is, er zijn namelijk wel meer dan 2 a 3 autisten lid van het forum.
- Volwassenen worden nu eenmaal anders behandeld dan kinderen, of ze nu een beperking/afwijking/stoornis/handicap hebben of niet.

Terug
Naar boven