AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #171.721
Vreemd hoe iedere keer weer sommige mensen denken aan kinderverkrachters en moordenaars als je het hebt over het onderwijs. Ze moeten zich best eens wat vragen beginnen stellen....

• #171.723
En nogmaals, in onze samenleving aanvaarden we te makkelijk een 6 of een 7, zeker gezien de moeilijkheidsgraad van de toetsen.
Als het gemiddeld een 9,5 is accepteer je in mijn ogen een te lage moeilijkheidsgraad. Zo kan je op geen enkele wijze de beter presterende leerling voldoende stimuleren en toetsen.

• #171.724
Maak jij zelf de toetsen? Wat voor N-term gebruik je? 4 klassen die gemiddeld een 9,5 staan is nogal bijzonder te noemen.
Neen, de toetsen horen bij het lesboek. We gebruiken uitgeverij Pelckmans. Die voorziet alle materiaal, dus ook toetsen. Het is inderdaad uitzonderlijk goed maar niet zo moeilijk om te verwezenlijken. Je moet gewoon voldoende doen als leerkracht.
Opgelet: er volgt na de vakantie een spreekbeurt. Daar gaan de punten heel wat lager liggen. Maar als het gaat om schriftelijke toetsen dan zijn die meestal goed voor te bereiden.

• #171.729
Neen, de toetsen horen bij het lesboek. We gebruiken uitgeverij Pelckmans. Die voorziet alle materiaal, dus ook toetsen. Het is inderdaad uitzonderlijk goed maar niet zo moeilijk om te verwezenlijken. Je moet gewoon voldoende doen als leerkracht.
Maar beheersen ze de stof dan ook, of hebben ze zoveel geoefend dat ze simpelweg het antwoord weten op die specifieke vraag? Iets dergelijks is weergaande bij theorie-examens bij het CBR.

• #171.733
Taal is altijd onderhevig aan verandering vanuit de maatschappij.

Ja, maar bepaalde taal regels blijven gewoon bestaan en als je als Nederlander niet eens weet wanneer 'als' of 'dan' te gebruiken, moet je geen commentaar hebben op buitenlanders :o

• #171.735
Ik heb me vergist. Ik dacht dat je verwees naar mijn collega die een paar weken geleden zelfmoord pleegde.
En waarom zou ik hier naar een vermoorde leerkracht verwijzen. Wat ben jij toch een rare vogel.
Het zou je sieren maar dan draait het niet meer alleen om jou he.

• #171.739
Het zou je sieren maar dan draait het niet meer alleen om jou he.

Dus elke keer als een kantoormedewerker wordt vermoord, moet je je als kantoormedewerker erover uitlaten als je iets over je werk vertelt?
(Insert welk ander beroep dan ook in plaats van 'kantoormedewerker').

Terug
Naar boven