MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.002
IMG_3922.jpeg

Ik heb op een druk moment regio Rotterdam afgereden, vlot deelgenomen aan het verkeer maar niet harder dan de maximumsnelheid.

Verder reed en rijdt en bijna overal te hard als het verkeer dat toelaat, ook met de auto. Ik rijd dan gewoon op gevoel puur omdat ik me daar het prettigst bij voel, maar ik verzin er geen excuus voor.

• #173.005
Nee nee maat.

Ik heb mn rijbewijzen allemaal. En bij motorrijden gaat het om vlot mee rijden en heel even iets harder om veilig in te halen , niet per definitie overschrijden van de maximumsnelheid.
Ja vlot en veilig. Alleen daarom zal je de maximunsnelheid soms moeten overschrijven, daar ontkom je niet aan.

Ik ben de eerste keer voor mijn A gezakt, mede omdat ik een stroom vrachtwagens niet inhaalde voor de afslag en beslot er achter te blijven met 85kmh. On ze in te halen moest ik zeker 130-140kmh gaan rijden voor een paar honderd meter. Toen ik dat met de examinator besprak zei hij letterlijk 'dat is motorrijden en ik heb het aan het begin van je examen gezegd, als het nodig is moet je het doen'

De tweede keer heb ik dat advies opgevolgd en meer regelmatig te snel gereden. Vlag en wimpel geslaagd.

• #173.006
Ja vlot en veilig. Alleen daarom zal je de maximunsnelheid soms moeten overschrijven, daar ontkom je niet aan.

Ik ben de eerste keer voor mijn A gezakt, mede omdat ik een stroom vrachtwagens niet inhaalde voor de afslag en beslot er achter te blijven met 85kmh. On ze in te halen moest ik zeker 130-140kmh gaan rijden voor een paar honderd meter. Toen ik dat met de examinator besprak zei hij letterlijk 'dat is motorrijden en ik heb het aan het begin van je examen gezegd, als het nodig is moet je het doen'

De tweede keer heb ik dat advies opgevolgd en meer regelmatig te snel gereden. Vlag en wimpel geslaagd.
Dat ligt dat vooral aan je inzicht en evt gebrek aan vooruit kijken en anticipatie en niet aan je snelheid. Legio andere mogelijkheden waardoor je niet zo hard hoefde te rijden. Maar ik ken die situatie niet dus dat is iets voorbarig gezegd.

• #173.007
IMG_3922.jpeg

Ik heb op een druk moment regio Rotterdam afgereden, vlot deelgenomen aan het verkeer maar niet harder dan de maximumsnelheid.

Verder reed en rijdt en bijna overal te hard als het verkeer dat toelaat, ook met de auto. Ik rijd dan gewoon op gevoel puur omdat ik me daar het prettigst bij voel, maar ik verzin er geen excuus voor.
Dan heb je een andere ervaring gehad dan wat nu de norm lijkt te zijn.

• #173.008
Wel bijzonder hoor, dat de examinator je liet zakken omdat je de wet niet brak :o

Was het de tweede keer dezelfde examinator of een andere?

• #173.009
Wat een vrijheid op de snelweg in de file.

De enige vrijheid is de vrijheid van je ledematen om vrij rond te vliegen bij een aanrijding.

Vrijheid met motorrijden is in Amerika of soortgelijk. Niet in dit land.

:lol:

Ik deel die mening niet, al ben ik het met je eens dat de drukte van Nederland niet ideaal is. Maar ook juist daarom heeft motorrijden weer een hoop voordelen.

De VS is overigens in veel aspecten juist enorm kut voor motorrijden. Eindeloze SUV's en trucks, slechte wegen, slechte bestuurders, slechte wetgeving.

In de middle of nowhere fking geweldig, maar in de VS woonwerk rijden op de motor? Kan je voor veel gebieden beter in NL zitten

• #173.010
:lol:

Ik deel die mening niet, al ben ik het met je eens dat de drukte van Nederland niet ideaal is. Maar ook juist daarom heeft motorrijden weer een hoop voordelen.

De VS is overigens in veel aspecten juist enorm kut voor motorrijden. Eindeloze SUV's en trucks, slechte wegen, slechte bestuurders, slechte wetgeving.

In de middle of nowhere fking geweldig, maar in de VS woonwerk rijden op de motor? Kan je voor veel gebieden beter in NL zitte
Laatste alinea ben ik het eens.
Ben mede gestopt met motorrijden omdat het gewoon niet meer tof is in NL. Wil wel circuit gaan rijden tzt.

• #173.011
Wel bijzonder hoor, dat de examinator je liet zakken omdat je de wet niet brak :o

Was het de tweede keer dezelfde examinator of een andere?
Ja dat vond ik ook. Inmiddels wel vaker deze ervaringen gehoord. Maar het is ook wel echt een geaccepteerd feit dat motorrijders veel dynamischer zijn in hun snelheid in het verkeer, en daarbij ook regelmatig sneller rijden. Voor meerdere redenen.

Het wordt je ook bij je lessen geleerd en examinatoren zeggen het ook, vlot en veilig staat bovenaan, niet de zwart witte regels.

• #173.013
Ja dat vond ik ook. Inmiddels wel vaker deze ervaringen gehoord. Maar het is ook wel echt een geaccepteerd feit dat motorrijders veel dynamischer zijn in hun snelheid in het verkeer, en daarbij ook regelmatig sneller rijden. Voor meerdere redenen.

Het wordt je ook bij je lessen geleerd en examinatoren zeggen het ook, vlot en veilig staat bovenaan, niet de zwart witte regels.

Ik weet in ieder geval wel dat ik heel blij was toen mijn broer zijn motor verkocht :o hield elke keer m'n hart vast als ik niks van hem hoorde maar rond de regio wel een motorrijder verongelukt was.

Hij was een keer aangereden door iemand die haast had omdat ze snel naar haar doodzieke moeder ging en ze zei zelf dat ze eigenlijk gewoon niet had moeten rijden.
@Kathlinoo :o doet me denken aan wat jij zei eerder vanochtend.

• #173.014
Laatste alinea ben ik het eens.
Ben mede gestopt met motorrijden omdat het gewoon niet meer tof is in NL. Wil wel circuit gaan rijden tzt.
Opzich prima toch, ik vind het momenteel nog wel tof, dus blijf lekker rijden.

Ik zou in 2024 ook wel een dagje cirquit willen doen, heb niet zo lang geleden er ook een pak voor gekocht.

Alleen moet even kijken waar. Zantvoord zit bij mij 'om de hoek' alleen dat schijnt voor beginners niet echt een goede keuze te zijn.

• #173.015
Opzich prima toch, ik vind het momenteel nog wel tof, dus blijf lekker rijden.

Ik zou in 2024 ook wel een dagje cirquit willen doen, heb niet zo lang geleden er ook een pak voor gekocht.

Alleen moet even kijken waar. Zantvoord zit bij mij 'om de hoek' alleen dat schijnt voor beginners niet echt een goede keuze te zijn.
Politiecircuit in flevoland? Weet niet of die nog open is voor recreanten

• #173.016
Ik weet in ieder geval wel dat ik heel blij was toen mijn broer zijn motor verkocht :o hield elke keer m'n hart vast als ik niks van hem hoorde maar rond de regio wel een motorrijder verongelukt was.

Hij was een keer aangereden door iemand die haast had omdat ze snel naar haar doodzieke moeder ging en ze zei zelf dat ze eigenlijk gewoon niet had moeten rijden.
Mn eerste motor. 1000cc vtwin LC.
Kostte me meteen 4 jaar revalidatie(was niet mijn fout) kappen achter zitten zo omdat het frame een banaan was. Voorwiel stond naast/in het blok🫠
IMG-20190110-WA0053.jpg

• #173.019

Toch vraag ik en af waarom deze angst zo veel groter is voor motoren dan voor fietsen en scooters.

De cijfers(heb ze niet bij de hand) zijn volgensmij dat scooters de gevaarlijkste zijn per KM, vlak daaronder motoren en vlak daaronder weer fietsen. Auto's dan weer een factor van 10 veiliger oid.

Met de subgroep met verreweg de meeste doden de E-bikers tussen 60 en 90 jaar oud.

Daarmee wil ik niet zeggen dat motorrijden niet gevaarlijk is, maar alles op 2 wielen is gevaarlijk.

• #173.020
Vreselijk :( mag ik vragen wat je had/waarmee je moest revalideren?
Mn been hing enkel nog met weke delen aan elkaar. Scheenbeen was boven de knie en boven de enkel volledig door en stukken weg en scheen been stak als een spare rib bot 10cm naar buiten.
de operatie ingaande werd mij verteld dat ze het gingen proberen te redden en anders moest ik me voorbereiden op een amputatie. Alles was door aan aders en spieren.
Dat ik nu nog zo kan trainen is een godswonder

Duim lag letterlijk op mn polsen🫠 en mn handen waren op meerdere plekken gebroken.

Schouder uit de kom en mn bovenarm was van het gewricht af gebroken en erlangs geschoten.

Maar ben zeer ruimhartig uit de schadeafwikkeling gekomen dus dat is zeker een pleister op de wonde geweest.
Heb een levenslange clausule in het afwikkelingscontract voor mn been en 15 jaar voor mn knie. Mocht ik ooit problemen (artrose etc) krijgen word ik wederom volledig gecompenseerd.

Terug
Naar boven