MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.021
Toch vraag ik en af waarom deze angst zo veel groter is voor motoren dan voor fietsen en scooters.

De cijfers(heb ze niet bij de hand) zijn volgensmij dat scooters de gevaarlijkste zijn per KM, vlak daaronder motoren en vlak daaronder weer fietsen. Auto's dan weer een factor van 10 veiliger oid.

Met de subgroep met verreweg de meeste doden de E-bikers tussen 60 en 90 jaar oud.

Daarmee wil ik niet zeggen dat motorrijden niet gevaarlijk is, maar alles op 2 wielen is gevaarlijk.
Mensen zijn geen rationele wezens en zijn uiterst slecht wat intuïtieve statistiek betreft.

• #173.023
Ik heb ooit een testje gedaan over 150km. 100km/h vs 130km/h proberen te rijden. Scheelde 7 minuten
Ja zo werkt gemiddelde snelheid dus niet.

Ik reed laatst in Griekenland hele stukken 180 ipv 100. Als je dan 350km moet rijden scheelt het geen 7 minuten (no shit).

Net als toen ik in Zeeland werkte. Renesse - Amstelveen in 1 uur en 1 minuut gereden, lol. Als ik netjes de snelheid reed was ik bijna 2 uur onderweg

• #173.024
Toch vraag ik en af waarom deze angst zo veel groter is voor motoren dan voor fietsen en scooters.

De cijfers(heb ze niet bij de hand) zijn volgensmij dat scooters de gevaarlijkste zijn per KM, vlak daaronder motoren en vlak daaronder weer fietsen. Auto's dan weer een factor van 10 veiliger oid.

Met de subgroep met verreweg de meeste doden de E-bikers tussen 60 en 90 jaar oud.

Daarmee wil ik niet zeggen dat motorrijden niet gevaarlijk is, maar alles op 2 wielen is gevaarlijk.

We hebben het over motorrijden en niet over fietsen of scooters. Daarbij kunnen motoren veel harder dan fietsen en scooters.
Heb scooter gereden en ook dat is gevaarlijk, maar ik ging niet de snelweg op en veelal moest ik op het fietspad ivm 60+ km/uur wegdek.

Mn been hing enkel nog met weke delen aan elkaar. Scheenbeen was boven de knie en boven de enkel volledig door en stukken weg en scheen been stak als een spare rib bot 10cm naar buiten.
de operatie ingaande werd mij verteld dat ze het gingen proberen te redden en anders moest ik me voorbereiden op een amputatie. Alles was door aan aders en spieren.
Dat ik nu nog zo kan trainen is een godswonder

Duim lag letterlijk op mn polsen🫠 en mn handen waren op meerdere plekken gebroken.

Schouder uit de kom en mn bovenarm was van het gewricht af gebroken en erlangs geschoten.

Maar ben zeer ruimhartig uit de schadeafwikkeling gekomen dus dat is zeker een pleister op de wonde geweest.
Heb een levenslange clausule in het afwikkelingscontract voor mn been en 15 jaar voor mn knie. Mocht ik ooit problemen (artrose etc) krijgen word ik wederom volledig gecompenseerd.

Woooow, dat is echt afschuwelijk :( maar inderdaad knap dat je kan trainen! Mentaal moet je ook enorm sterk zijn lijkt mij. Respect hoor.

• #173.025
Ik reed laatst in griekeland hele stukken 180 ipv 100. Ala je dan 350km moet rijden scheelt het geen 7 minuten.

Net als toen ik in Zeeland werkt. Renesse - Amstelveen in 1 uur en 1 minuut gereden, lol.

Griekenland is wel echt keihard op te hard rijden en geen gordel dragen.
Met een fles raki op achter het stuur, dat is daar dan weer geen enkel probleem :roflol:

• #173.026
Jullie kunnen jezelf ook gewoon aan de snelheid houden🤷‍♀️

Ik heb ooit een testje gedaan over 150km. 100km/h vs 130km/h proberen te rijden. Scheelde 7 minuten🫠
Met het huidige verkeer gewoon niet rendabel.
Ik heb geregeld met de vrachtwagen dat ze mij ergens inhalen, en kilometers verderop sta ik gewoon achter ze bij de uitrit.

Meeste automobilisten hebben het verkeersinzicht van een gepofte aardappel. En dat is 99% en dat zal hier niet anders zijn🤡
Door het gejaag en gehaast rijdt 99% zich steeds vast achter vrachtwagens , langzame voorgangers etc etc. Altijd leuk om te zien wat voor acties ze maken om ze daarna weer vast te zien zitten achter een vrachtwagen waardoor ze alle winst(50 meter) weer kwijt zijn🤣🤣
Ik rij altijd ~60 waar 50 is toegestaan, en 130 overdag in NL. heb flitsmeister wel aan en rem vaak wel af op snelweg. want overdag geldt in NL 100km/u.
Wat totaal nergens op slaat. Rij al jaren schadevrij en ben nog nooit door rood gereden.

• #173.027
Griekenland is wel echt keihard op te hard rijden en geen gordel dragen.
Met een fles raki op achter het stuur, dat is daar dan weer geen enkel probleem :roflol:
Klopt. Maar ze hebben sinds kort nieuwe stukken snelweg in het land die echt prachtig zijn om te rijden. Van Thessaloniki naar Parga naar Patras naar Athene en weer naar Thessaloniki. De weg naar Kalamata was ook spik en span. Top wegdek. Modern. Mooi asfalt. Beetje het omgekeerde van België.

Veel plekken mag je er zelfs 130. 180 is easy te doen. Zo zie je ook veel Grieken die snelheid rijden. Flitsmeister werkte gewoon in Griekenland dus alle flitspalen werden aangegeven.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
  • #173.028

Ik reed laatst in Griekenland hele stukken 180 ipv 100. Als je dan 350km moet rijden scheelt het geen 7 minuten (no shit).

Net als toen ik in Zeeland werkte. Renesse - Amstelveen in 1 uur en 1 minuut gereden, lol. Als ik netjes de snelheid reed was ik bijna 2 uur onderweg
Die scheefhuurders ook altijd

• #173.029

Daarnaast is die 7 minuten winst mooi meegenomen als je een kwartier te laat weggaat.

• #173.030
Daarnaast is die 7 minuten winst mooi meegenomen als je een kwartier te laat weggaat.
Als je slechts een stukje snelweg moet en daarna een heel stuk bebouwde kom met kruispunten en verkeerslichten moet, heeft het totaal geen nut om hard te rijden op de snelweg.

• #173.032
Zal wat leuks vertellen over door rood rijden in Duitsland. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd voor een test of je wel goed wijs bent. Het wordt daar zwaar aangerekend. ligt aan de verkeerssituatie en of je vaker door rood bent gereden.

• #173.034
Als je slechts een stukje snelweg moet en daarna een heel stuk bebouwde kom met kruispunten en verkeerslichten moet, heeft het totaal geen nut om hard te rijden op de snelweg.
Je zal maar net nog zo’n asociale vrachtwagenchauffeur in halen voordat je dezelfde afrit nodig hebt, dan kan dat echt wel schelen als je daarna geen verkeer meer voor je hebt.

• #173.035
Je zal maar net nog zo’n asociale vrachtwagenchauffeur in halen voordat je dezelfde afrit nodig hebt, dan kan dat echt wel schelen als je daarna geen verkeer meer voor je hebt.
En je vervolgens om de 500 meter 2 mins voor een stoplicht staat te wachten.

Iets met gemiddelde snelheid enzo.

• #173.037
Ik geef ze juist ruimte idd, maar dat zien ze niet🤡

• #173.039
Terug
Naar boven